Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Lielle schreef:Ik heb een echt springpaard (Zuidhorn * Emilion * Afrikaner) die het aardig doet in de dressur (M1) en dat gold ook voor haar moeder.
Ik zie het niet als een probleem, ieder netjes dressuurmatig gereden paard kan een fatsoenlijke proef neerzetten.

melisranger schreef:mijn pony is ook een springpony en ik rij nu L1 en ga L2 starten
het kan voorkomen dat tie druk gaat doen maar ik had nergens lastvan
)...... bij de vorige eigenaar sprong ze op wedstrijden L niveau en bij hun thuis sprong ze 1.40m met gemak.... dressuurwedstrijden had ze nog nooit gelopen.... het enige waar ik tegen aan ben gelopen, is de contra galop.... zei heeft geleerd over te springen...... en ik wil dat nu dus ff niet
dat is wel eens lastig, maar het gaat steeds beter..... nou heb ik ook wel gehoord dat mijn paard een mooie bouw heeft voor de dressuur (misschien niet helemaal spring gefokt dus....
) nou ja.... het gaat best lekker in de dressuur..... ik wou ook gaan springen met dr, maar ze mag nu niet meer springen.......