Toen ik Patatje voor het eerst mee nam ergens anders naar toe (wel gestart bij ons op de manege, daar is hij gewoon super braaf), verwachte ik eigenlijk niet dat hij zo zou gaan doen !
hij is normaal erg braaf, binnenbak, buitenbak of verkeer maakt nooit iets uit bij hem en veel paarden om hem heen is hij wel gewend want hij staat op een manege..
maar toen hij er was en dat enorme inrijterrein zag ging hij meteen het eerste stuk onwijs rennend en bokkend over!
kreeg hem gelukkig terug voor hij een ring in zou gassen
toen ik verder wilde stappen naar het stuk waar ik wilde inrijden kreeg ik hem niet eens meer terug in stap, dan maar langzaam draven dacht ik nog...was hij het niet mee eens bleek even later..hij wilde rennen, ik hield hem tegen, toen deed hij zijn oude vertrouwde "trucje" maar weer eens (dacht toch echt dat ik hem dat afgeleerd had, deed hij al maanden niet meer
)..gaat hij eerst steil omhoog en zodra hij voor op de grond is gaat de achterkant omhoog. na dat drie keer herhaald te hebben stond ik er dus mooi naast
toen maar effe gelongeerd daar en daarna was hij weer gewoon zichzelf, fijne proef gereden en een winstpunt gehaald, punten weet ik niet precies meer.
om een lang verhaal kort te maken..vergeet je longeerlijn niet want ook brave paardjes zijn wel eens een tikje te veel opgewonden!