losrijden met trainer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joki

losrijden met trainer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 18:43

Hai hai

Even een vraagje is het toegestaan om bij het los te rijden voor de drressuur nog hulp te krijgen van je trainer. En daarmee bedoel ik uitdrukkelijk aanwezig en niet voorzichtig van af de kant. Dus eigenlijk gewoon training te krijgen

Wil het graag weten?

Miranda40

Re: losrijden met trainer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 18:49

Zal niet weten waarom het niet mag. Mijn rijinstructrice is ook een keer bij mij komen kijken en tussen de 2 proeven door heeft ze me geholpen. Er wordt zelfs losgereden met een oortje in zodat je rijinstructrice niet hoeft te schreeuwen en zo ben je niemand tot last.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 18:58

Het mag idd, en het is nog handig ook. Bij belangrijke wedstrijden kan het net dat ene beetje schelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 19:02

En zo ontzettend irri
Want de meeste denken dan meteen de hele bak voor zichzelf te hebben (algemeen niet over iemand hier)

Van mij mag het afgeschaft worden
Lessen doe je maar thuis

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 19:04

ik vind het zelf neit fijn als iemand me dan nog tips etc gaan geven. krijg er de zenuwen van.

maar het mag wel, al is het prettig als die mensen beetje rekening blijven houden met de rets van de ruiters.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 19:15

het mag wel, maar als trainer sta je écht niet veilig wanneer er niet genoeg plaats is om los te rijden.. ik heb pas 6 wedstrijden gereden en nu al 3 keer een trainer bijna omver gereden..tja..ze horen daar niet te staan hoor.. Ik vind het altijd zo opschepperig staan., alsof je ineens beter bent dan de rest..
ik heb een keer een vriend mee gehad die langs de kant stond te kijken en toen even gestopt, gevraagd ziet het er goed uit, kleine tip..en toen weer verder.. niet dat opschepperige geschreeuw vanaf het midden...

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 19:33

Ik word ook wel is geholpen, maar ik let er wel op dat ik niemand in de weg zit. Ik zou het ook niet fijn vinden als iemand de hele inrijdruimte inbezet houd.

Maar ik word nooit van het midden geholpen. Ik rijd gewoon voor mezelf; en als ik dan is langs de kant van mijn instuctrice rijd zegt ze wat. Bijvoorbeeld mee voorruit kijken, hakke omlaag, ect.
Laatst bijgewerkt door Fun_Fun op 29-06-05 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 19:43

Bij onze rijvereniging mag het alleen vanaf de kant en zodanig dat de andere mensen die losrijden er geen last van hebben. Want wat gebeurd er regelmatig; mensen hebben begeleiding en denken dat de hele bak dan ook van hun is. Vreselijk irritant voor de andere ruiters dus.

Daarnaast vraag ik me af wat je op een wedstrijd doet als je nog training nodig heb zo vlak van te voren. Puntjes op de i zetten prima, maar trainen?

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 19:53

Mijn instructrice gaat (bijna) elke wedstrijd mee. Zij helpt mij dan wel eens met inrijden, maar vanaf de zijkant (achter een lintje) en zegt alleen wat op normaal geluidsterkte. Dus niet dat je het aan de andere kant van het terrein nog hoort. Tussen mijn proeven door geeft ze ook wel eens wat tips. Maar alleen op normaal geluidsniveau en op zo'n plaats dat niemand er last van heeft. Vanuit het 'publiek' dus

Ik vind het vreselijk irritant wanneer mensen vanaf de zijkant gaan schreeuwen, of nog erger; in de losrijplaats gaan staan. Irriteer mij daar gigantisch aan.

Heb er geen moeite mee, zolang ik er maar geen last van heb als amazone

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 19:54

Vind het trouwens wel heel interessant om met andere trainers mee te luisteren als ze hun leerlingen helpen. Dat doe ik dan nadat ik zelf heb gereden. Kan je best veel van leren en dat samen met mijn instructrice bespreken

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 20:00

runningkawa schreef:
En zo ontzettend irri
Want de meeste denken dan meteen de hele bak voor zichzelf te hebben (algemeen niet over iemand hier)

Daar ben ik het helemaal mee eens. En als ik dan op normaal geluid vraag aan mijn moeder hoeveel er nog voor me zijn zijn er 3 instructeurs/ouders die zó hard krijsen dat ik niets meer hoor en zowat doof wordt. Sommigen krijsen echt gewoon. Ik vind dat ze daar wel eens wat van mogen zeggen. Als iemand je nog even wat tips toefluistert oké, maar dat gekrijs van ontevreden ouders dat vind ik wel zo erg! En dan nog niet eens dát die mensen iets zeggen maar vooral wát zeg zeggen.. Soms vraag je je echt af wíe nou zo graag wedstrijden wil rijden. 't Kind of de ouders...

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 20:07

Piaffe schreef:
Vind het trouwens wel heel interessant om met andere trainers mee te luisteren als ze hun leerlingen helpen. Dat doe ik dan nadat ik zelf heb gereden. Kan je best veel van leren en dat samen met mijn instructrice bespreken

Dat doe ik ook vaak.. Best handig

lucasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 20:10

het is niet een regel dat het wel of niet mag....
het mag opzich wel je ziet het vaker, maar het is super irritant als iemand daar kei hard staat te schreeuwen
iedereen heeft er last van....
langs de kant is fijner
en je hebt tegenwoordig ook van die oortjes zodat je toch een trainer bij ehbt maar die blijft gewoon aan de kant staan....niemand last en jij je trainer

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 20:12

Het mag idd. Wat alleen NIET toegestaan is dat je trainer op je paard gaat rijden. Hij/zij mag je wel helpen (lesgeven) maar als hij/zij op je paard gaat zitten kan hij er vanaf gehaald worden.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 20:13

Ik vind dat altijd zo irritant. Als je zelfs op concours constant moet horen wat je moet doen...Er rijdt hier een meisje in de buurt die heeft echt altijd trainer mee, die bepaald zelfs nog wanneer ze gaat aandraven enzo Ga lekker thuis lessen...

En dan heb ik het nog niet eens over die mensen die constant op een volte in het midden blijven hangen in de buurt van de trainer...
Ik heb er niets tegen als mensen nog wat hulp willen op het voorterrein, maar zorg voor een oortje ofzo.
Trainers in de bak vind ik echt irritant en dat gebler is ook echt vervelend(moet je indoor in de bak ernaast je proef rijden terwijl er 3 man door elkaar heen staat te gillen op het voorterrein...)

Maar het mag wel

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 20:17

jah idd heel irri, en vooral als er dan zo'n arrogant miepje opzit die zich ineens geweldig voelt en alles en iedereen aanrijdt...

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 22:00

Op wedstrijd rijd ik meestal wel met oortje los... als me lesgeefster aanwezig is teminste..

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 22:20

als ik een wedsrijd in de buurt heb gaat mijn instructrice ook wel eens mee,met loswerken helpt ze mij dan op zo'n manier dat niemand daar last van heeft. zelf vind ik dit erg prettig

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 22:29

Ik heb zelf op concoursen in de buurt van mijn trainer ook mij trainer mee. Wel pak ik dan meestal een volte ver uit de buurt van iedereen. Ik vind het erg prettig want mijn trainer brengt rust in mij en mijn paard.

Ik wist wel dat je gediskwalificeerd kan worden als je iemand anders laat losrijden.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 22:34

runningkawa schreef:
En zo ontzettend irri

Lessen doe je maar thuis

Hier ben ik het helemaal mee eens!
Zou lekker worden als iedereen het opeens zou doen.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 23:16

Mijn trainer gaat nooit mee op wedstrijd. Ja, 1x was hij toevallig met zijn dochter naar Indoor Zeeland om te kijken, kwam hij er ineens achter dat ik ook op de startlijst stond. Haha. Toe heeft ie me een paar aanwijzingen gegeven, enorm fijn. Verder helpen mijn moeder en vriend me met losrijden.
Ik probeer wel altijd met klanten mee te gaan op concours. Het liefst met oortjes...

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 07:37

Wij hebben ook niemand op concours die nog training geeft, maar het maakt me echt niet uit als en ander dat wel krijgt. Zolang ze idd maar niet irri doen.

Maar ik zou het een teken van zwakheid vinden als je op wedstrijd bent en je weet nog steeds niet wat je moet doen om je paard aan het lopen te krijgen! Ben je lekker laat met oefenen!

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 09:16

Ik vind t niet storend als er met oortjes ofzo wordt gewerkt, wel als er iemand in de bak gaat staan en helemaal als de combinatie er vervolgens voltes om heen gaat rijden. Als je dan niet met oortjes werkt maar toch geholpen wil worden dan kan je instructeur ook langs de kant gaan staan en war zeggen als je langskomt

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 09:19

runningkawa schreef:
En zo ontzettend irri

Lessen doe je maar thuis

Helemaal mee eens!! Met een oortje heb je er idd geen last van!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 10:15

Het mag volgens het regelement volgens mij alleen als je het zo doet dat anderen er geen last van hebben. Dus met een oortje of vanaf de kant en wat zeggen als de ruiter langskomt.