Vandaag zag ik op een wedstrijd (plaats doet er niet toe) iemand een Z-proef rijden zonder hoofddeksel, geen helm, geen hoedje, echt helemaal niets!!! Ik zat er met open mond naar te kijken, dit mag toch helemaal niet??? Je kan toch op diverse dingen dispensatie krijgen, maar toch nooit voor het rijden zonder hoofddeksel??!! Ik vond dit heel vreemd.
Vreemd zeg ! Ik dacht ook meteen: afgewaaid ?? Of.. hoofddeksel vergeten mee te nemen, en heel veel mazzel gehad en toch mogen starten (lijkt me wel stug, maar goed) ?? Ben wel benieuwd nu, haha !
ik heb wel eens meegemaakt dat iemand zn cap vergeten was, heus niet dat diegene het losrijterrein op mocht, laat staan de proef rijden. Maarja misschien heeft ze wel dispensatie, het enige wat ik kan bedenken, maar waarvoor dan?
Dispensatie... hoofdpijn krijgen van een cap of hoedje? Haha nee ik zou het niet weten. I kkrijg zelf wel vaak hoofdpijn van een cap (maatje groter gekcoht, wiebelt wel maar geen hoofdpijn) Maar het lijkt me sterk dat je hoofdpijn krijgt van een hoedje. Maar misschien zoals Tygahno zei...
hc starten zonder hoofddeksel mag echt niet hoor (alleen bv met zweep in de klassen vanaf de M) waarom heb je er niet om gevraagd bij het secretariaat? Er zou ook een federatievertegenwoordiger aanwezig moeten zijn geweest (als het een knhs wedstrijd betreft tenminste) die had moeten ingrijpen, want losrijden zonder hoofddeksel mag ook niet!
Hoi Alanta, Ik heb die meid ook zien rijden op het voorterrein. Toen had ze inderdaad ook al niets op haar hoofd, maar is ze ook zo de ring ingegaan ? Nou ja, sommigen denken ook echt dat alles mag. Ben heel benieuwd of je er achter kunt komen wat daar de reden voor was.
oh ik denk dat ik het al weet: jij bent degene die in de ene proef eerste was en in de andere proef laatste, haha, Jeanet ??? Is niet banketstaaf bedoeld hoor, maar je zei het zo grappig!
Ik kan me herinneren dat (ik meen bij het CSI in Geesteren) een zwitserse dame een laadklep op haar hoofd had gehad en vol met hechtingen zat. Zij heeft toen met een petje gereden, maar niet met een cap. Had daartoe toestemming gekregen. Misschien was dit ook zo'n soort kwestie?
(Al kun je je natuurlijk afvragen of je uberhaupt dispensatie moet geven. Je bent immers niet verplicht om te starten.....)