Z debuut niet bepaald vlekkeloos

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

paulanda

Z debuut niet bepaald vlekkeloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 12:26

Nagelbijten / Gniffelen gisteren in wormeveer 1e maal in de Z1 met bertje gestart,was niet ideaal voor 1e keer,veel drukte om bak en we waren er voor de eerste keer,maar ja we haalde steeds zulke flinke scores in de m2,dus we dachten gewoon proberen. Rolleyes

Nou had ik zelf gelukkig weer weinig last van stress,dat lag bij bertje wel anders,hij was flink druk,staart zwaaien,en hij zag alles,met inrijden ging het nog maar in de bak was hij nauwelijks nog te rijden,ik rij nog met gewoon trensje trouwens.

Dus de proef in,binnenkomen erg charmant,druk hinnekend en storrte in het halthouden,daarna ko[p in de lucht en alles eens goed bekijken haha,dikke 4 dus Gestoord ,2e proef moestenw e in galop binnen komen en halthouden,nou je raad het al zelfde verhaal.
Verde was er geen ontspanning te vidnen in mn hele proef dus ook geen verzameling.
2e proef zit slangenvolte 5 bogen in ,hij sprong per boog geloof ik 2 wissels,een 2 dus Hamer

Zelfs na het inrijden en de proeven nog vreselijk druk,hij wou met uitstappen constant aandraven,rare bert.

toen nog meer dan uur wachten op prijsuitreiking,waren in alle proeven 1 wp geloof precies 180,en ik had de mooie score van 161 en 165 Lijst Tong uitsteken
Had nog een 7 voor galopwissel en traver en een zigzagappuyement Clown
Maar ja ook een 2 ,en wat 3 en 4en haha.

ach ja kan alleen maar beter worden he haha Haha!
zondag poging 2,maar weet niet goed wt ik tegen zijn spanning kan doen,laat hem al vaak lekker lang in alle gangen.en ben zelf nooit erg gespannen,we gaan deze week wel beginnen met s en t licht te laten wennen,misschien dan wat meer stuur erop iig.

dus wie weet beter bericht na zondag Bloos

Pava

Re: Z debuut niet bepaald vlekkeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 12:45

Altijd fijn de overgang naar een nieuwe klasse Haha! Gelukkig kon je er zelf om lachen Knipoog Maarre, als jouw punten in de M2 zo hoog waren, dan zal dat in de Z1 ook vanzelf wel weer komen neem ik aan? Dan moet je hem toch goed voor elkaar hebben gehad altijd, dus ik denk dat je met ff Z proefjes oefenen thuis een heel eind komt. Haha!

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 12:49

Gewoon even ervaring opdoen, die grote bak is toch wel even iets anders dan de 20x40 bak, de oefeningen iets lastiger... En stiekem wilde je het zelf vast net zo goed doen, als dat het in het M2 ging.
Kop op, en volgende keer beter!

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 21:43

haha,bedankt voor jullie berichten.
en idd hoop je toch stiekem he,ik weet dat alles er echt wel voor minimaal een 6 inzit,maar ja was erg drukke omgeving,flink langere proeven idd,nieuwe letters,en hij had gewoon wedstrijdstress,arme bertje hihi.

Yoghurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 21:49

Sinds wanneer zitten er zigzag-appuyementen in Z1 proeven?
En verder: boeie dat t niet zo goed ging, als je de M2 goed door bent gekomen, dan zal de Z1 zeker ook wel lukken. In een Z-ring kun je tenminste iets meer travers of schouderbinnenwaarts laten zien dan die 2 passen in de M2. (Argh, altijd veel te weinig ruimte!!)

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 22:27

tsja ze zijn er toch echt 5 meter 1e kant op rechtsstellen en 5 meter terug naar a-c lijn.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 22:31

Ach kan niet blijven winnen he Knipoog Kan te gek ook.. Ach het komt wel goed met julle *LOL*

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 22:34

volgende keer beter, want de punten worden vast niet lager! Tong uitsteken en idd als de punten in de M2 goed waren, moeten ze zeker ook komen in de Z1! succes zondag, maak maar een paar foto´s Haha!

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 22:46

Hee, ik was er ook! Jammer dat het niet zo lekker ging. Omgeving was ook erg onrustig, mijn paard gedroeg zich gelukkig voorbeeldig, tegen alle verwachtingen in...
Heb jij niet voor mij gereden op weg naar huis? Ik ging naar Rustenburg/Ursem en reed achter iemand met trailer richting Heerhugowaard.

diegomarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 23:12

jammer dat het niet zo goed gingweet jij ook eens hoe het is Haha! , maar zondag poging twee, hopen dat het dan beter gaat!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 00:21

Kan gebeuren toch Knipoog Ik weet precies hoe het is om een beest met wedstrijdstress te hebben Clown
Volgende keer gaat het vast al veel beter Ja Je had vanavond in Purmerend moeten rijden, daar was het lekker rustig *LOL*

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 09:12

Haha t lijkt een beetje op mijn Z debuut alleen bij mij was het iets minder heftig qua wissels enzo Schijnheilig Maar na de proef wou hij ook nog steeds draven en alles haha was zo heet.

Maar komt wel goed, is sowieso even wennen die grote bak en die nieuwe letters. Komt zondag wel goed Lachen

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 09:53

tsja kan wel alleend e positieve berichten melden,maar dit hoort er ook bij he,hihi.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 11:10

Het wordt vroeg naar bed zaterdag want anders kom ik er niet uit met voorlezen hoor .. Wat een studie !

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 18:44

Ik rij dan pas L1 maar mijn L1 debuut ging ook niet vlekkenloos.
Pony reageerde niet op de hulpen met wijken was die al op de hoefslag voor ik met mijn ogen kon knipperen. Hij was tegen de hand enz. enz. Resultaat 143 punten terwijl we in de B altijd tegen de 171 aanzaten.
De wedstrijd erna had ik echt zoiets nou ja dat zal wel voor geen meter gaan. Resultaat EERSTE met 164 punten..
Wat ik wil zeggen is zo'n debuut zegt helemaal niks.
Gewoon de volgende keer lekker ontspannen rijden dan komt alles vanzelf weer goed! Knipoog

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 19:37

Yoghurt schreef:
Sinds wanneer zitten er zigzag-appuyementen in Z1 proeven?

Sinds de laatste uitgave van het nieuwe proevenboekje! Haha!
Volgend jaar verzinnen ze vast weer iets leuks.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 19:49

In het vorige boekje zaten ze ook in het Z1 (toen moest je twee zig-zag appuyementen rijden [5-10-5m])

@ Paulanda, het kan de volgende keer eigenlijk alleen maar beter gaan! Succes.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 22:02

Stiekem wel een beetje lachen om je verhaal. Heel eerlijk dat je dit ook neer zet! Toppie!

Ik zie het helemaal voor me!

En euh........liever een keer een vette 4 en daarna een 7 of 8. Dan weet je echt wel waar aan je moet werken. Aan alleen maar 6jes heb je ook niks!

Succes de volgende keer! Heb er het volste vertrouwen in!

wauweltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 09:34

Ach, mijn M2 debuut was ook een drama he! Maar alles moet wennen en paarden zijn paarden, dus als ze nerveus zijn en niet willen dan kan je op je kop gaan staan! Haha! Had ook wel te mooi geweest als je meteen weer 2x eerste was geweest, het kan ook te gek! Maar we blijven Bertje een toppertje vinden, hoor. Knipoog

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:06

hahaha heerlijk om dit te lezen.
Ik had afgelopen wedstrijd ook zo'n lesje nederigheid gekregen. Bij het losrijden was meneer al niet bij de les en op weg naar de ring ging hij helemaal op slot. Ik kon ernaan rijden wat ik wilde er kwam maximaal 50% uit.
Tot overmaat van ramp maakte hij er een sport van om de bordjes om ver te maaien met zijn voorbenen Koe . Toen hij ergens op het laatste het ook nog presteerde om te schrikken toen de jury nieste (normaal is hij bomproof) om vervolgend weer bovenop een bordje te springen en dan te changeren had ik het helemaal gehad. Daarna vergat hij zijn benen ook nog eens op te tillen Koe waarna hij 2 keer bijna op zijn bek ging kreeg ik het schaamrood op mijn kaken.
Oh en je denkt na het lezen van dit verhaal dat we B rijden?? Nee hoor we rijden dus M2 Bloos
Uiteindelijk had ik 149 en 154 punten. Ach ja volgende keer beter. Ik weet denk ik wel waar het probleem zit en de volgende keer gaan we weer vol goede moed op pad.

mylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:44

Hey!! Ik denk dat ik je heb zien rijden!! die tweede proef was zeker aan de kant van het veld toen sprong hij over toen je binnen kwam en ben je weer opnieuw binnen gekomen!! Grappig!! Ik mocht daarna de L2 rijden ook in die zelfde baan !! Idd lekker druk langs de kant allemaal mensen en rennende kinderen enzo!! Grappig en jammer dat ik het niet eerder wist want dan had ik natuurlijk veeeel beter opgelet!! Jammer van zo een eerste keer maar volhouden hoor!! De stukjes dat hij wat ontspande waren heel goed!! Dacht ik gezien te hebben!!
Voor mij was het trouwens een geslaagde avond: twee keer tweede en 162 en 163 voor de tweede keer L2!!

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 20:58

he mylo,wat leuk!
Ik heb natuurlijk wel meerdere zien rijden,maar weet natuurlijk niet wie je bent,zag wel een heel leuk vosje met 4 witte sokjes gaan,jij toevallig?leuk dat je zulke goede punten had,en tja zaten idd best wat goede stukjes in hoor,maar hij was gewoon een rietje,en idd deed het binnnekomen over,maar daarw erd ik niet echt op gestraft,normaal is hij nooit zo.

ach zondag weer proberen bij spijkerboor.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 00:08

Mylo heeft een zwarte Paulanda Knipoog Wel een heel leuk dier Ja

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 08:08

ja, klopt, sommige proeven hebben zigzag appuyementen.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 09:20

Ach ja volgende keer beter toch? Als je al 7ens hebt voor die onderdelen moet het nog best lukken denk ik!