Wedstrijd alle combinaties mogelijk t/m Z2, 2 buitenbaken, 1 van 60 x 20m, 1 van 40 x 20m. 1 binnenbak om los te rijden voor alle combinaties van 60 x 20m.
Ochtend programma, in de grote bak alle Z1 en Z2 ruiters, kleine bak alle pony ruiters t/m M2. 'smiddags wordt de grote bak omgebouwd voor de ruiters met paarden B t/m M2, zij rijden in beide bakken.
A/B rijdt dus los in grote en enige binnenbak samen met alle Z ruiters. OOk mijn dochter van 10 jaar op Sjimmie van 1.19
Sjim waant zichzelf al gauw tussen deze sportpaarden een groot dressuur paard van min. 1.70 en dochterlief houdt buitenhand er niet goed bij tijdens een volte in galop... Sjim ontsnapt spectaculair, breekt onder X uit in de galop en doet dit met een vliegende wissel ... om vervolgens bij een Z2 paard precies voor zijn neus leuk rond te gaan dartelen als een jong hertje.... Kind zoekt naar noodrem maar vindt hem niet.. Z2 meneer zet Z2 paard netjes en onmiddellijk stil...
Dochter: sorry!!
man op paard: Help... een vlo in de bak!!
Dochter: Niet zeuren, jij moet toch allang de handrem weten te vinden... ik zoek hem nog steeds... (grijns)

De band tussen de meneer en mijn dochtertje kon niet meer stuk die dag... maar wat vinden jullie nou??? Moet dit wel samen losrijden???
Later op de dag vroeg ik het eerst aan mijn dochter, haar reactie was: Ik rijd zowiezo niet graag met paarden, ik ben zelf erg klein en zit op een kleine pony, ik zie alleen maar benen en een buik .... Als ik dan toch moet, dan maar met ruiters die weten waar ze mee bezig zijn, dus het liefst tussen de Z ruiters (let wel, dit is haar uitspraak niet te mijne!)... maar hoe denken jullie er nou over?
Dit moet een leuke discussie blijven en is geen aanval op wie dan ook...
Ik ben gewoon benieuwd, hoe jullie daar nou over denken ... ik ben alleen maar een ouder, en vindt het maar eng zo'n kleintje tussen al die groten .. .maar ja, dat heb je als ouder.