Ponyruiters, weinig concurrentie?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

miesie

Ponyruiters, weinig concurrentie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 00:00

Altijd als ik moet starten, dan start ik met 2, 3 of 4 mensen of soms zelfs alleen..
Dat vind ik wel jammer, want het lijkt me leuker als je echt tegen 10 mensen ofzo moet rijden dan kan je jezelf een beetje meten..
Toen ik nog in de B zat waren de groepen wel iets groter (6 ofzo) maar nu ik L1 start zijn de groepjes echt heel klein!

Ik start in zuid holland, kring 5.

Hoe zit dat bij jullie?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Ponyruiters, weinig concurrentie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 00:03

Clown Kijk maar eens op startlijsten van ponyconcoursen hier in de regio Haha! Hier in de buurt is dat dus echt niet het geval.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 00:04

Geen ervaring mee. Maar wat ik niet snap is dat je je wilt meten? Als je aan het rijden bent krijg je toch een bepaald puntenaantal? En daar gaat het uiteindelijk toch om? Om die winstpunten?

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 07:24

concurrentie vind ik altijd wel leuk hoor. Las trouwens in de hoefslag laatst dat er 1100 mensen (als ik me goed herinner) in de M dressuur rijden, en maar 450 in de Z dressuur erg weinig vind ik. Weet verder niet hoe het met de L zit, maar met springen was het nog minder (ik dacht zelfs maar 250 in Z springen)

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 07:44

Bij ons rij je tot en met de L2 wel met veel concurrentie. In de M1 ben je ook meestal nog met ongeveer 6 a 7 personen. Maar vanaf de M2 rij je heel vaak alleen. Ik vind het wel jammer, vind concurrentie altijd wel leuk

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 07:50

Hier zijn de concoursen zo'n 12 banen. 20 tot 25 starts per baan. En vaak zijn er 2 B banen. Dus dan heb je al 40 B ponyproeven. Alleen in het M of Z worden de rubrieken kleiner.

Maar ik denk dat dit in het westen wel eens veel minder kan zijn. Hier in ons mini dorp weet ik zo al een stuk of 8 wedstrijdrijdende leden op te noemen. Sterker nog, dat is alleen in onze straat!

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 08:07

In de M/Z word de concurrentie idd een stuk minder. Maar heb tot nu toe nog maar 1x in mn eentje gereden. Meestal pakken ze de M1/M2 bij elkaar. In de L1 doen er meestal hele volksstammen mee...ligt er ook aan welke concoursen je pakt. Wij pakken meestal de grotere, maar jij woont ook in een ander deel van nederland.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 08:18

Hier in de buurt zijn de groepen altijd wel groot. In de B toch zeker 2 groepen van 30, bij selectiewedstrijden 3 groepen, de L1 2 groepen. In de M1 zijn er meestal ook nog wel een stuk of 15 starts. Afgelopen winter hebben we met ongeveer 12 ruiters M2 selectie gehad. In het Z1/Z2 zijn er meestal wel maar 2 of 3.

Ik weet wel dat ze bij jou in de buurt vaak kleine wedstrijden hebben. Mijn oude pony is die kant op verkocht, en toen we een keer bij een wedstrijd van hem zijn gaan kijken waren er in het L1 3 starts. Dat komt hier echt nooit voor.
Waar je misschien op kan letten, is dat je niet bij oude NBVR verenigingen gaat rijden. Het valt mij op dat die heel vaak kleinere wedstrijden organiseren.

Presley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 09:25

Bij ons hier in Noord-Holland is er heel weinig concurentie. Meestal rij ik in de L1 maar tegen 1 of 2 mensen. De B is meestal wel heel druk, daar zit je met z'n 10en tot 15en.

Ik vind het best wel jammer om in me 1tje te starten maarja het gaat mij toch meer om de winstpunten dan om de bekers en rozetten enz. Clown

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 10:18

Ik probeer daarom eigenlijk nu ook zo veel mogelijk concouren te doen die beetje druk zijn. Als ik gewoon op een standaard wedstrijd rij heb ik 1 of 2 tegenstanders. Gisteren tegen 12 andere was meteen een grotere uitdaging. Zo kun je je beter meten hoe je er voor staat.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 10:23

Het ligt ook heel erg aan de regio. Bij ons in de regio kun je altijd maar 1 proef rijden. Dus kunnen er zich veel meer mensen opgeven voor een wedstrijd. Ringen van 25 combinaties zijn hier heel normaal. Voor het B t/m Z. En dat geldt voor de paarden en de pony's. Ik heb in de afgelopen tijd wat meer in Brabant gereden en dan zit je gewoon met z'n vijven in 1 ring, en dan is het vol.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 11:12

In de B valt het nog wel mee, je ziet veel nieuwelingen en mensen die weer vertrekken Lachen Ook probeer ik veel af te wisselen waar ik rijd en veel veschillende wedsttrijden te rijden Vork

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 12:19

Ik heb geen eigen trailer.. Dus ik kan alleen thuis starten en in de buurt, omdat er altijd wel iemand is die voor me rijdt en dat wil ik die persoon niet aan doen om stad en land af te reizen...

@ Cassidy, tuurlijk gaat het om de winstpunten! Maar het is gewoon leuk en ook gezellig als je met meerdere mensen rijdt!

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:22

Ik moet altijd tegen 100derden starten Verward Dat is ook niet fijn, nu kan ik bijna nooit winnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 14:29

Dat is toch nog meer een reden om over te gaan naar de paarden als je 18 bent?
Het gaat dan nog steeds om de proef die je rijd, en de punten die rijd, niet of je een pony bent of niet Knipoog Dan heb je ook nog meer concurrentie.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 14:33

bij ons in de kring heb je idd, net als Kylan al zei, hele volksstammen mensen in vooral de B en L1, L2 zijn er vaak ook nog wel wat, in de M wordt t wat minder maar er zijn nog steeds wel minimaal 3 of 4 combi's!!!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 14:53

Ik rijd ook regelmatig alleen, of met z'n tweetjes. En eigenlijk ook steeds tegen dezelfde ruiters, eigenlijk is dat wel gezellig, dan leer je elkaar een beetje kennen. Eigenlijk heb ik nooit in heel grote rubrieken gereden, in het zomerseizoen is een persoon of 30 wel het maximum.

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 16:07

bij ons is het zeker niet het geval!

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 16:37

Het maakt mij persoonlijk niet zoveel uit of er veel meedoen of niet, maar als je 1e wordt van de 2, of je rijdt helemaal alleen en wordt dan eerste, dat is op den duur ook niet leuk.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 17:18

Hier in de regio is het ook redelijk druk, bij de pony's ten minste. Selectie wedstrijden zijn 2 of 3 ringen met ongeveer 22 starts in de DB. De EB minder, en de A, B, C-pony's is het niet zo druk. Hoe hoger je komt, hoe minder tegenstanders je hebt. Hier reden we van de winter met 5 personen in de Z1 en Z2.

Nu bij de paarden heb ik 1x alleen gereden en 1x met z'n tweeën, en 2x in een wat grotere groep.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 18:03

Bij ons is het eigenlijk nooit zo dat je maar met zijn tweeen moet ofzo, misschien is een keertje in de Z ofzo, maar in de L1 zijn het echt hele grote groepen!!
Bij de paarden trouwens net zo..

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 18:14

miesie schreef:
Altijd als ik moet starten, dan start ik met 2, 3 of 4 mensen of soms zelfs alleen..
Dat vind ik wel jammer, want het lijkt me leuker als je echt tegen 10 mensen ofzo moet rijden dan kan je jezelf een beetje meten..
Toen ik nog in de B zat waren de groepen wel iets groter (6 ofzo) maar nu ik L1 start zijn de groepjes echt heel klein!

Ik start in zuid holland, kring 5.

Hoe zit dat bij jullie?

Als je hier kijkt dan zie je het aantal pony-startkaarthouders categorie D/E per kring van de regio zuid-holland. In kring 5 zijn er dus 29 L1-combinaties (D/E). Een wat groter groepje zou dus wel mogelijk moeten zijn. Wellicht als je naar de wedstrijden voor het kringkampioenschap gaat de rubrieken wel groter zijn.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 21:15

Ja.. maar ik heb het nog nooit meegemaakt..
We hadden bij ons op stal toen ook selecties en zelfs toen waren er 6 pony's in de B, 5 in de L1, 2 in de L2, 1 in de M1, 2 in de M2 en in Z1 en Z2 1 persoon..

En verder zijn er met thuis wedstrijden in totaal over alle klasses verdeeld nooit meer dan 10 pony's die starten..

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 21:20

Bij ons in de buurt zitten de ringen op de selecties meestal propvol met zo'n 27 man in een ring.......... Dat is bij de L1 en B altijd zo. Dan heb je meestal met de selectie zo'n 70 ruiters in die klasse. Dat is echt veel.

Maar hoe hoger het woord, dan zitten er natuurlijk veel minder in een ring.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 21:37

poeh jah altijd hele volle ringen..
meestal zo'n 6 ringen b a 30 man per ring.
in de L1 ongeveer hetzelfde daarna iets minder..