Het ergste wat jou op een wedstrijd is overkomen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maaiikii

Het ergste wat jou op een wedstrijd is overkomen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 19:34

Zet hier het ergste wat jouw is overkomen op een wedstrijd.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 11-04-05 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: typo in titel

andagirl

Re: Het ergste wat jouw op een wedstrijd is overkomen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:40

dat me paard ervandoor ging dat was vorig jaar met ringsteken Vork Vork

goofyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:44

ik durf het bijna niet te zeggen.... ben uit mijn rijbroek gescheurd Bloos
geluukig had ik een reservebroek meegenomen want ik had al zo'n vermoeden toen ik me er thuis in moest wurmen.
Schaam!!!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:51

Dat ik mijn rijjasje was vergeten op de kampioenschappen Koe
Toen vond ik het heel erg, maar we hebben er eentje kunnen lenen, wel 3 maten te groot maar het was een jasje Haha!

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:25

Er vanaf vallen en daar voor pampus liggen op het veld...en de EHBO die dan zegt sorry ik kan hier niet de snoepkraam onbeheerd achter laten... Boos!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:41

Mijn wedstrijddebuut was toch echt wel memorabel (maart 2003). Ik kom daar op het terrein, meteen door naar de kantine om te betalen en informeren hoever ze zijn, springt de eigenaresse van die manege op me af. Ik al meteen Verward Bleek dat het programma heel erg was ingelopen en ik was al aan de late kant. Paard opgezadeld en toen moest ik meteen al rijden. Tja, dan heb je gauw 143 punten.

Oh ja, en vorig jaar op de allereerste buitenwedstrijd. Mijn paard besloot om haar Kiefferhoofdstel maar even aan een trailer op te hangen. Verdrietig Maar toen had ik wel weer een hele goede reden om een tripje naar de ruitersportzaak te plannen. Haha!

Syllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:45

Wij gingen verhuizen naar Zeeland en we zouden dus de eerste keer starten op Bruinisse ( een buitenconcours). Ik haalde vroeger altijd m´n paard uit de trailer met een halster (dat doe ik nu dus niet meer) en toen ik het hoofdstel in wilde doen, ging tie d´r vandoor, sprong bijna over auto´s enz.

Maar ben nog niet klaar, heb k m eindelijk weer te pakken, hoofdstel in enz., blijft tie achter de trailer hangen met z´n bitringen Huilen Hij bleef er dus aan trekken, hoofdstel aan gort en m´n bit ook, kan je nagaan hoe hard dat is gegaan. Ik helemaal overstuur natuurlijk, ben altijd hardstikke zenuwachtig en nu dus helemaal, nog geprobeerd voor een ander hoofdstel, maar heb die dag niet meer gestart!!

Iemand die dit verhaal kan overtreffen Haha!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:48

Vorig jaar op mn verjaardag nog wel had ik een kringwedstrijd. Onderweg er naar toe lag er een paard in de sloot..dat was niet leuk om mee te maken. Daar haal ik mijn paardje uit de trailer en die was opeens een pismerrie geworden, hengstig niet normaal (is normaal nooit zo). Toen had ik eerst springen, en voor de hindernis stond ze helemaal recht overeind..echt op het op het puntje van achteroverklappen.. Ik spring al met bodyprotector, had je die mensen eens moeten horen..

Maar goed, toen op naar de dressuur, om op het inrijterrein te komen moest je over een stroomdraadje stappen wat op/in de grond zat. Mevrouw is daar bang voor dus 5 minuten voor dat draadje staan huppen, opeens nam ze een sprong en springt er bovenop. Schiet weer achteruit en draadje zat om tak van het hoefijzer. Wat een lol..haha. Maar goed, had wel 170 punten, een eens maar nooit weer aantal..haha.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:49

hm heb zelf nog niet zulke erge blunders gehad, maar ik groom nog wel ns, en daar heb k genoeg blunders gehad:
- in 1 keer uit de living( van 1.5 meter hoog ong) willen stappen, en dan uit je broek scheuren
- n pony loslaten(dacht dat iemand anders m vast had, en die dacht dat ik m vast had), die op n drafje de inrijbak door gaat en daar dan achter aan rennen
- uittt de living pleuren, met de puppy van n vriendin in je jas, ik dacht dat t trapje uit was > dus niet... en zo heb k nog wel wat van die dingen....

Missy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:50

Tijdens een springwedstrijd eraf pleuren en dan zo'n rotkind hebben die het paard gaat halen en dan terug komt er erbij gaat staan..
Paard draaide zich om en begon van zich af te trappen.. Lig je daar, onder dat paard Scheve mond
Ik ben net niet geraakt maar de ringmeester wel, net boven z'n oog. Hij heeft er btw niks ernstigs aan overgehouden, gelukkig maar.

Maar een leuke wedstrijd kon ik het nou niet bepaald noemen Knipoog

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:59

Pinacolada schreef:
Vorig jaar op mn verjaardag nog wel had ik een kringwedstrijd. Onderweg er naar toe lag er een paard in de sloot..dat was niet leuk om mee te maken. Daar haal ik mijn paardje uit de trailer en die was opeens een pismerrie geworden, hengstig niet normaal (is normaal nooit zo). Toen had ik eerst springen, en voor de hindernis stond ze helemaal recht overeind..echt op het op het puntje van achteroverklappen.. Ik spring al met bodyprotector, had je die mensen eens moeten horen..

Maar goed, toen op naar de dressuur, om op het inrijterrein te komen moest je over een stroomdraadje stappen wat op/in de grond zat. Mevrouw is daar bang voor dus 5 minuten voor dat draadje staan huppen, opeens nam ze een sprong en springt er bovenop. Schiet weer achteruit en draadje zat om tak van het hoefijzer. Wat een lol..haha. Maar goed, had wel 170 punten, een eens maar nooit weer aantal..haha.

Let me guess, in Cornwerd bij P. de B.? Haha!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 21:05

Het eerste buitenseizoen dat ik met Fedde startte vlogen we iedere proef wel minimaal 2x de ring uit. Was echt heel triest, maar Fedde kennende zal het nog wel eens gebeuren.

Afgelopen winter tijdens een wedstrijd van mijn eigen vereniging. De bodem in de bak was niet best meer en in de galop gleed Fedde zo uit. Ik zat er met mijn been wel onder, maar gelukkig geen schade. Fedde had gelukkig ook niets, dus we hebben de proef wel afgemaakt.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 21:06

met paard en al, in de ring voorover onderuit klappen, tussen een schot/vloer/paard en glazen uit terechtkomen, arm door glazen ruit heen en op de grond, denkend dat je paard niet bovenop je is gevallen, erachter komen dat je knie (die al geblesseerd was) niet meer beweegt..

om vervolgens tegen de jury, die aan kwam rennen, te zeggen: mag ik asjeblieft mn proefje afmaken, want hij ging zo goed.
en de jury zei ja, als je paard goed loopt. en mn moeder zei, als jij kan staan, en zelf op je paard kan klimmen...

resultaat: dubbele blessure op mn knie, spierscheur over mn hele dijbeen, die ook donkerblauw/zwart werd 's avonds en 166 punten en een 2e prijs in die proef en 167 en een 2e prijs in de proef erna Haha!

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 21:20

Ik sta mijn moeder voor te lezen, ze komt binnen bij A,
Terwijl ze binnenrijdt gaat er een hond precies op X zitten schijten Haha! Gestoord Bloos

Gelukkig kon de jury er ook wel om lachen en mocht het nog een keer over Haha!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 21:36

Bettine schreef:
Terwijl ze binnenrijdt gaat er een hond precies op X zitten schijten Haha! Gestoord Bloos

Nu jij dat zo zegt bedenk ik ook dat er een keer iemand in mijn ring binnenkomen en groeten ging oefenen, terwijl ik dus halverwege mijn proef was. Ik was erg geconcentreerd om Fedde de ring binnen te houden en dan gebeurt er zóiets...

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 22:11

Bettine schreef:

Jeetje! Ik lig echt dubbel van het lachen! *LOL* Dat doet me denken aan een concours vorig jaar. Het weer was de dagen ervoor dermate slecht geweest dat de hoefslag van de baan nogal zwart was en uitgerekend in míjn proef gingen er telkens zeemeeuwen op de hoefslag zitten. Ik had niet zulke goede punten. Nagelbijten / Gniffelen

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 22:18

Mijn proef in Zeewolde vorig jaar. Mijn pony bleef maar schrikken van één miezerig klein lintje en toen werd ik zo boos op hem, hij ook helemaal in paniek. Ging jankend mijn proef uit.. 122 had ik, niet eens een verliespunt wat ik zeker verdiende

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 00:16

Startte met mijn haflinger onze eerste buitenwedstrijd in het L1 en het ging supergoed! ik hoefde alleen nog A afwenden en groeten en net toen ik door de hoek reed om bij A af te wenden sprong hij over het hekje heen, en ging ik in volle galop ervandoor. Kon wel janken..
Haha bij de uitslag: 156 -2 omdat hij overheen sprong, dus natuurlijk weer net geen winst Clown

andrea16Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 08:09

Met de kringkampioenschappen de 1e manche foutloos zijn en 4e te staan. En in de 2e manche er afvallen Boos!

Mijn vader was een keer bij een SGW zijn rijblouse vergeten voor de dressuur. Koe Toen had ie een gewone werkblouse eronder gedaan en de jury heeft er nix van gezegd Clown

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 10:14

dat ik eruit werd gestuurd omdat ik 3 x verkeerd heb gereden Bloos!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 10:25

Th0mas schreef:
dat ik eruit werd gestuurd omdat ik 3 x verkeerd heb gereden Bloos!

Doe je goed... heb eigenlijk nooit iets ergs meegemaakt.

Wel: ik moest naar de gelderse kampioenschappen M springen en bij hindernis 2 brak mijn beugelriem...ik uit balans, pony weigert... toch doorgereden en met 2 weigeringen het parcours uitgereden...erg jammer...volgde dus ook geen 2e manche

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 11:37

Euh, tijdens een proef erafvallen? Gebeurde vorige maand in een L1 proef. Ja de hengst was sneller als ik haha. En vorig jaar toen mijn instructeur zijn paard de ring in wilde rijden, zijn paard schrok, acheruitliep, uitgleed, en bovenop hem viel. Resultaat een open beenbreuk. Alles kapot! Ik heb een uur bij hem op de grond gelegen, om hem te steunen totdat de ambulance er was. Dat geluid van de breuk hoor ik nog steeds.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 11:46

casirask schreef:
Euh, tijdens een proef erafvallen? Gebeurde vorige maand in een L1 proef. Ja de hengst was sneller als ik haha. En vorig jaar toen mijn instructeur zijn paard de ring in wilde rijden, zijn paard schrok, acheruitliep, uitgleed, en bovenop hem viel. Resultaat een open beenbreuk. Alles kapot! Ik heb een uur bij hem op de grond gelegen, om hem te steunen totdat de ambulance er was. Dat geluid van de breuk hoor ik nog steeds.

Jéé Verward Is nu alles terug goed met je instructeur? Want als alles kappot is Verward

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 11:49

Ja, met mijn instucteur is alles goed gekomen. Hij is een aantal keren geopereerd, en lang fysio gehad. Maar hij kan bijna alles weer doen. Gelukkig maar!

krientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 12:23

getver!! gelukkig heb ik geen val-blunders, wel andere Gestoord dingen:

-met twee ponies op wedstrijd gaan en in de proef naar de trailer geroepen worden omdat de andere pony zich over de voorstang had laten koprollen Hamer (twee wedstrijden gebeurd, toen mocht die pony supporteren langs de ring Haha! )
-verkeerd voorgelezen worden op de kampioenschappen, zonder die -2 had ik door gemogen. Boos!
-bij de kleine ponies (een van mijn eerste wedstrijden) reed er een auto door mijn ring heen toen ik middendraf diagonaal moest doen. Vol in de rem!!
-op een regenachtige wedstrijd afgroeten en een hele straal water van je cap laten stromen en dan zo in een deuk liggen dat je er bijna afvalt. Haha!

en natuurlijk alle gebroken teugels, losse beugelriemen en vergeten spullen erbij... Bloos