kleur codes

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

solarpleure

kleur codes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 20:12

bij deze wil ik een discussie beginnen...ik rij op 2 paarden een schimmel en een bonte als ik op de bonte wedstrijd wil rijden wordt ik soms niet toegestaan omdat hij bont is als ik me dan voor de 2e keer inschrijf met de schimmel wordt ik wel toegelaten in vind het onzin dat in dressuur de jury bonte paarden soms niet toelaat en soms als ze bont wel toelaten het lagere punten geeft. zelf vind ik wel dat bonte paarden niet de mooiste dresuur paarde zijn maar om ze nou achter te stellen vind ik idioot.

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 20:16

Ja, dat vind ik ook dom. vraagje: waarom doen ze dat dan? het heeft tog geen nut?

Melanie15

Re: kleur codes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 20:17

Daar heb ik nog nooit van gehoord, dat een bonte niet werd toegelaten! Heb je dit serieus meegemaakt? Waar dan?

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 20:19

Je wilt dus eigenlijk zeggen dat wanneer je je opgeeft, en ze op je startcoupon zien dat je een bonte rijdt, je niet mee mag doen?
Hier heb ik echt nog nooit van gehoord. Maar misschien doen ze het alleen bij jou Vork

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 20:33

zoiest heb ik ook meegemaakt!!
ik mocht in maart niet mee doen met mijn fries aan een wedstrijd van de knhs. dat is van het binnenseizoen. nu is het buitenseizoen aan de gang (noujah 17e a.s) en ik mag wel mee doen..:S

ik werd de vorige keer voortijdig opgebel dat ik niet mee mocht doen

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 20:39

Ik heb een ed king hill. en ga volgend jaar starten.
Samber zit er ook in.. en die is toch hoog in dressuur.

Ik vind het een beetje broodje aap verhaal erelijk gezegd..
OOK al wil ik met me tinker starten dan mag NIEMAND mij weigeren. ik betaal voor me startcoupons op wat voor paard ik ook start.

Mits hij gezond is en niet kreupel

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 20:48

tja sorry hoor maar dit is mij toch echt overkomen afgelopen maand!

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 21:06

Was het een officiele wedstrijd??
Dan zal ik zeker een klacht in dienen!! want zo iets is gewoon reinse discriminatie!
Ik zou het niet pikken,.. Wat heeft het kleur van het paard in godsnaam mee te maken?

suc 6

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 21:11

Cayusejuhh schreef:
Dan zal ik zeker een klacht in dienen!! want zo iets is gewoon reinse discriminatie!
Ik zou het niet pikken,.. Wat heeft het kleur van het paard in godsnaam mee te maken?

suc 6

Dat zou ik ook doen ja. Als het tenminste niet een wedstrijd was voor een bepaald ras oid zou ik er zeker achteraan gaan!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 21:12

ik heb wel eens gehoord dat je met bijv. schimmel of bonte moeilijker hoge punten haalt bij sommige jury's...
rijd je in dezelfde klasse's met die 2 paarden? want het kan ook zijn dat de ene klasse vol zit, en de andere klasse niet ofzo...
maar ik zou als dit vaker gebeurt ZEKER de KNHS eens bellen!

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 21:40

Cayusejuhh schreef:

suc 6

jah me vader heeft al een brief gestuurd maar nog nix gehoord...ben benieuwd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 21:46

solarpleure schreef:
bij deze wil ik een discussie beginnen...ik rij op 2 paarden een schimmel en een bonte als ik op de bonte wedstrijd wil rijden wordt ik soms niet toegestaan omdat hij bont is als ik me dan voor de 2e keer inschrijf met de schimmel wordt ik wel toegelaten in vind het onzin dat in dressuur de jury bonte paarden soms niet toelaat en soms als ze bont wel toelaten het lagere punten geeft. zelf vind ik wel dat bonte paarden niet de mooiste dresuur paarde zijn maar om ze nou achter te stellen vind ik idioot.

sorry maar dit vind ik echt onzin!! Ik heb zelf ook een bonte en ben nog nooit geweigerd op een wedstrijd!

Ben ook nog nooit anders gejureerd omdat ik een bonte heb, wordt niet anders gediscrimineerd dan met een bruine of schimmel of wat dan ook. Er zijn natuurlijk altijd jury's die een bonte minder leuk vinden maar er zijn ook genoeg jury's die bonten juist WEL erg leuk vinden!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 23:32

Solarpleure,

let je een beetje op het gebruik van leestekens? Dat leest een stuk prettiger.

Voor wat betreft de discriminatie van bonten en Friezen, ik heb nog nooit meegemaakt dat een wedstrijd een combinatie weigerde op grond van kleur of ras Haha! Het kan wel zijn dat de rubriek gewoon vol is.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 09:50

het is alweer een jaartje geleden ofzo. dus ik weet niet meer waar dat was en wanneer. maar een vriendin van mij die ook wedstrijd rijd ook op een bonte die heeft ook wel eens meegemaakt dat dr zwart bonte niet mee mocht doen en dr 3 kleur niet. en een paar keer dat er al een bonte ingeschreven stond en dus niet nog een bonte erbij deden. het is dat het nu wat minder voorkomt maar vorig jaar is dat best vaak voorgekomen. gelukkig kunnen we allebei op andere paarden terug vallen zodat we toch nog kunnen rijden. en je kan het wel allemaal onzin vinden en denken dat het niet gebeurt, maar het gebeurt toch!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 09:51

Hoofdletters zijn ook fijn Knipoog

In welke regio start jij?

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 09:58

Normaal komen hooftletters zelf. Wat wordt er hier op me taal gelet niks voor mij met m'n dislectie. Maar ik zal het onthouden. Nu rij ik geen wedstrijden meer omdat me bonte net is bevallen en me schimmel de 17e is uitgeteld, maar ik reed toen oss en omstreken zo'n beetje niet zo heel veel wedstrijden. En nu heb ik een ander schimmel want me eerste schimmel was verkocht :'( maar die ik nu heb ga ik proberen weer wedstrijd mee te rijden. Ze is bijna 4 jaar en is zoooo braaf. Maar ik hoop dat het niet meer voor gaat komen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 10:02

Solarpleure, dat klopt als je in Word schrijft maar bokt doet dat niet. We proberen hier de teksten voor iedereen goed leesbaar te houden, vandaar mijn verzoek om te letten op je taalgebruik.

Ik rijd zelf in de omgeving van Den Bosch, heb ook wel in Oss gestart maar ik herken jouw verhaal dus eigenlijk niet.

AnoeskaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 13:36

De jury bepaalt niet wie wel of niet wordt ingeschreven, dat doet de organiserende vereniging. De jury krijgt de startlijst pas een week van te voren en daar staat ook niet de kleur van het paard op.

Maar ik heb nog nooit gehoord dat een paard geweigerd wordt, omdat het een verkeerde kleur zou hebben.

Zelf kijk ik nooit naar de kleur die op de coupons staat, alleen naar de klasse en bij de pony's naar de categorie. Deelnemers worden gewoon op volgorde van binnenkomst van de coupons ingeschreven en als een rubriek vol is, krijgt de deelnemer dat te horen.

Weet je zeker dat je geweigerd bent vanwege de kleur? Het lijkt me veel aannemelijker dat je rubriek vol was; dat komt tegenwoordig namelijk heel vaak voor.

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 14:06

Ik heb dat nog nooit gehoort dat je niet mee mag doen vanwege kleur.. Wel heb ik zelf is comentaar gehad dat me paard een karperrug (kromme rug valt bij kont erg op) heef maar dat ik niet mocht deelnemen echt nog nooit..

Kan het me ook eigenlijk niet voorstellen ook maar goed..

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 15:12

Ja ik vond t ok niet kloppen dat ze het deden, maar ze doen het toch echt hor. Zeker niet allemaal, maar sommige jury's geven lage punten en vriendin van me heeft echt te horen gekregen je paard mag niet meedoen hij voldoet niet aan de kleurcodes kom maar terug als je NORMAAL paard hebt. Ik vind een bont paard ook normaal. Ik vind wel dat een bont paard niet het mooiste dresuur paard is maar om 'm daar voor te weigeren?? dat vind ik echt te gek voor woorden

Dancer_Valou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 15:24

solarpleure schreef:
Ja ik vond t ok niet kloppen dat ze het deden, maar ze doen het toch echt hor. Zeker niet allemaal, maar sommige jury's geven lage punten en vriendin van me heeft echt te horen gekregen je paard mag niet meedoen hij voldoet niet aan de kleurcodes kom maar terug als je NORMAAL paard hebt. Ik vind een bont paard ook normaal. Ik vind wel dat een bont paard niet het mooiste dresuur paard is maar om 'm daar voor te weigeren?? dat vind ik echt te gek voor woorden

dat er juryleden zijn die minder punten geven, dat kan! Ieder mens heeft zo zijn voorkeur voor bepaalde paarden en dat zal altijd zo blijven (jurysport). Maar het verhaal over het weigeren van een bonte omdat hij niet aan de kleurcode voldoet, sorry hoor!

Als het echt waar is (ik betwijfel het eerlijk gezegd, het is pas een jaar geleden en je weet al niet meer waar het was), dan is dat natuurlijk te gek voor woorden.

Heb er zelf nog nooit van gehoord....

By the way, er zijn ECHT wel hele mooie bonte dressuurpaarden Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 15:27

Dancer_Valou schreef:
dat er juryleden zijn die minder punten geven, dat kan! Ieder mens heeft zo zijn voorkeur voor bepaalde paarden en dat zal altijd zo blijven (jurysport). Maar het verhaal over het weigeren van een bonte omdat hij niet aan de kleurcode voldoet, sorry hoor!

Als het echt waar is (ik betwijfel het eerlijk gezegd, het is pas een jaar geleden en je weet al niet meer waar het was), dan is dat natuurlijk te gek voor woorden.

Heb er zelf nog nooit van gehoord....

By the way, er zijn ECHT wel hele mooie bonte dressuurpaarden Pling

helemaal mee eens!! Goed gesproken Dancer_Valou

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 15:32

Dancer_Valou schreef:

Dat slaat nergens op vind ik. Ik rijd ook onderhand iedere week of 2weken een wedstrijd, maar kan me echt niet meer herinneren waar ik allemaal heb gereden. rijd nu iets meer als 2 jaar wedstrijden, maar als je me verteld dat we naar een bepaalde plaats gaan, kan ikme de helft van de tijd(vooral buiten) niet meer herinneren waar dat was.

Wel belachelijk dat ze een paard niet laten starten, zougewoon een klacht indienen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 15:34

hunter87 schreef:

tja sorry hoor maar dit is mij toch echt overkomen afgelopen maand!

aangezien je hier zegt dat het nog afgelopen maand is geweest, en bovendien je vader een brief heeft gestuurd, wordt je verhaal er niet geloofwaardiger op.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 15:38

Dan geloof je het niet. Het komt echt voor het is gewoon persoonlijk. Een vriendin heeft het ok gehad zal het wel keer aan haar vragen wanneer en waar dat was. Er zijn ook zat plaatsten waar je wel mag starten maar als je zo'n reactie krijgt bij inschrijve n spoort er toch iemand niet? Het is gewoon discriminatie en of je t geloofd of niet t gebeurt toch. En Dancer_Valou ik heb niet zo'n goed geheugen als jij dan he...k heb meer aan me hoofd dan wedstrijden.