joyce B schreef:Hoe doen jullie dat toch zo snel?
Zijn jullie dan altijd een klasse vooruit? maar dat betekent dat je jezelf en je paard in 3 maanden al weer een klasse hoger hebt getraind? Of begin je pas op latere leeftijd aan wedstrijden dat het paard al meer uitgegroeid en sterker is geworden zodat hij alles lichamelijk beter aan kan en sneller op pakt?
Ik heb rikky gekocht de dag voordat hij 6 was, kon der verder niets mee.. Hij staakte was scheef enz. Nadat ik hem 1 jaar en 2 maanden had ben ik mijn eerste B wedstrijd gestart (voor allebei de eerste wedstrijd in ons leven) en die week erop nog een keer. Daarna is hij 3 manden kreupel geweest door een spierprobleem, hij bokte gelijk een stuk minder en het rijden ging veel beter. Uiteindelijk heb ik 9 proeven gereden met 12 wpen, met als afsluiter 185 punten! In die klasse ben ik al heel erg gegroeid, overgegaan naar de L1, 10 proeven, 10 wpen. In die klasse ging het ook snel en goed, en ben ook weer een stuk gegroeid. In de L2 zijn we samen nog het meest vooruit gegaan, ik begon te begrijpen wat "het achterbeen" was en hoe oprichting in zijn werk ging. De L2 hebben we toen in 15 proeven en 14 wpen gedaan. We hebben slechte en goede proeven gehad en bijna elke keer een wp! De M1 werd wat lastiger omdat ik ineens zonder zweep moest gaan rijden, dat was erg lastig en daar moest ik goed op oefenen. Totdat hij ineens erg begin te kantelen en niet meer lekker wou buitgen. uiteindelijk bleek na een proef of 10 gereden te hebben dat zijn hele gebit slecht was. Toen dit opgelost was zagen we dit gelijk terug in de punten==> kringkampioen
. Ook ben ik sinds de M1 in stata een betere uitegstrekte draf neer te zetten. Na de gelderse ben ik na nog een wedstrijd te starten (169 en 162en daardoor 11 wpen) overgegaan. Nu ben ik 1x keer M2 gestart.. Ik ben aan het werken aan een nog betere lengtebuiging in travers, nog meer verzameling en ik denk dat als ik mijn winstpunten heb, dat ook allemaal voor elkaar is. Overigens heb ik ongeveer 5 maanden per klasse gedaan(ik doe ook springen), op 20 juni rij ik 2 jaar wedstrijden.