Wedstrijd-stop.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliek

Wedstrijd-stop.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 15:16

Hoi,

Vraagje: Houden jullie weleens een wedstrijdsstop?
Ik ben gisteren nog op wedstrijd geweest, maar heb nu tot en met eind april NIETS meer ingeschreven. Even rust, in het weekend lekker uitslapen, en lekker met je paarden naar het bos toe.

Ik denk het dat het voor die beesten ook een keer fijn is om lekker rustig aan te rijden, alleen loswerken onder het zadel en ff geen zwaar werk te doen. En lekker naar het bos toe. (en zeker nu het lekker weer wordt)

Doen jullie dit ook weleens? Zo'n wedstrijdstop?

Emeraldo

Re: Wedstrijd-stop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 15:19

Dat is voor mij een normaal wedstrijd ritme Haha!

2 janurari wedstrijd gehad, en dan weer op 19 februari, dus daar zit wel wat tijd tussen.

Ik denk dat de paarden het wel een keer fijn vinden, eventjes uit het wedstrijd ritme!

Jou paardjes hebben goed hun best gedaan de laatste tijd Pling Lekker mee naar de bossen!

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 15:22

Ik heb net een half jaar wedstrijd stop gehad Slapen
Maar dit kwam omdat ik een paard verkocht had.
Nou heb ik binnenkort me eerste wedstrijd weer.
Ik doe meestal af en toe een paar weken wat minder wedstrijden en zoiezo in de zomervakantie als ik op vakantie ga dan heb ik een maand geen wedstrijd.Doe dan ook goed af en opbouwen.

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 15:25

Emeraldo schreef:
Dat is voor mij een normaal wedstrijd ritme Haha!

2 janurari wedstrijd gehad, en dan weer op 19 februari, dus daar zit wel wat tijd tussen.

Ik denk dat de paarden het wel een keer fijn vinden, eventjes uit het wedstrijd ritme!

Jou paardjes hebben goed hun best gedaan de laatste tijd Pling Lekker mee naar de bossen!

Dat hebben ze zeker Knipoog!

Ik stuur Ixo in Juni naar het M2. Oefenen met stang & trens enzo. Kijken hoe hij dat aanpakt, dan gaan we ECHT aan de slag! Dus begint het echte zware werk voor hem.

Nu wel even lekker luieren, en rustig aan doen. (Ixo: Bereid je maar voor }> ) Haha!!!

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 17:38

Ik heb begin November mijn laatste wedstrijd gereden.. We zijn 7 weken naar de L1 gereden... Ging wel erg lekker. Dus heb haar de afgelopen tijd wat verder doorgereden. Heb nog een blessure gehad tussendoor.
Mei ga ik weer starten... Ja
Heb er zin in...

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 17:42

dit is dan nog maar een wedstrijd stop van een maand zeg maar, maar ken ook mensen die hun beest dan een heel seizoen niet meenemen, dus echt lekker op de wei, en weinig rijden,ik zelf heb de hele maand december niet gestart, en ben gisteren weer weg geweest na 5 weken, vind het op zijn tijd wel goed, zomer seizoen wordt weer heel druk, veel selecties achter elkaar, mijn krijgt van 23 april tot 8 mei ook echt vakantie, dus alleen op de wei en los, en beetje longeren. zo houd je je beestjes lekker fris in hun koppie Lachen

en zo te zien gaat het goed, dus waarom niet ? Lachen

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 18:12

Ik heb Safira vorig jaar zo'n anderhalve maand niet gestart, maar dat kwam omdat ik met Rozemarein toen heel veel trainde en daar toen veel wedstrijden mee heb gereden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 18:46

Mijn paardje krijgt inderdaad ook wel eens een wedstrijd stop.
Dit vind ik belangrijk om haar fris in haar hoofd te houden.
Ook voor mij vind ik het wel eens fijn even niet op wedstrijd te hoeven!
Het is toch altijd wel erg inspannend zo'n wedstrijd, ben altijd aardig kapot na zo'n dagje wedstrijd.

krientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 18:46

Ik ben meestal zo stom om pas na mijn laatst gereden wedstrijd weer eens uit te kijken naar een volgende, met als gevolg dat ik dan pas over 4 weken kan. Koe

Op zich vind ik een wedstrijdstop wel eens lekker. Als het dan de laatste wedstrijd niet lekker ging, dan kun je thuis rustig verder werken zonder dat er de druk achter zit van; 'ohh...zaterdag MOET het goed zijn.' Knipoog Ook als het slecht weer is is het wel fijn, dan sla ik gewoon een keer over als het stormt&waait.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 19:04

ik heb vanaf november of oktober niet meer gestart. En vond het heerlijk. 16 april is mijn eerste onderlinge wedstrijdje weer en 17 april beginnen de officiele weer. Ik hou niet van binnenstarten en buiten vind ik veel fijner!!! Daarbij wordt de M wel een stukkie pittiger, dus ik ben de afgelopen maanden flink bezig geweest en heel veel buitengereden...

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 19:19

Een echt lange stop heb ik bijna nooit. Ik let wel op dat ik als ik in een normaal wedstrijdritme zit, niet te zwaar train. Gewoon een beetje loshouden, een keer in de week echt werk. Verder rustig losmaken en naar buiten. Ik ga wel eens twee weekenden niet, die weken doe ik echt bijna niks. Als ik zelf op vakantie ben krijgt Ky ook rust, dan komt hij alleen op de wei. Het bevalt me wel goed zo. Het gaat toch het lekkerst als hij in zo'n ritme zit. Ik heb ook niet het idee dat ik elke wedstrijd een superproef moet rijden, er zit niet zo veel druk achter.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 19:22

Hmz, ik heb een beetje teveel stop.......

Heb nu al zo'n 8 maanden geen wedstrijden gereden Verdrietig
(blessure van 6 maanden, en net opbouwen en nu weer 2 weken rust door schiefeltje)

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:38

nouw eigenlijk niet Tong uitsteken
ik kan niet zonder wedstrijd en me pony vind het ook heel erg leuk Haha!
ik heb echt minstens 1 keer in de 2 weken wedstrijd meestal ook wel elke week maar niet altijd ik geef hem genoeg rustige dagen in de week maar op een gegeve moment als ik 3 weken geen wedstrijd heb gehad beginnen de kriebels allang weer te komen..... Clown een wedstrijd vind ik echt een leuke uitdaging om te laten zien wat je kan en dat al je trainingswerk niet voor niets is geweest!

alhoewel ik nu toevallig een maandje geen wedstrijd heb gehad,, bewust omdat ik de overstap naar het Z heb gedaan en lekker in die 3 weken heb door getraint maar verder doe ik dat eigenlijk nooit....

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 22:08

Heb net een verplichte wedstrijdstop van ruim 3 maanden gehad.
Mijn laatste wedstrijd had ik 12 december gereden, brak toen mijn knie en eigenlijk pas weer afgelopen zaterdag op wedstrijd geweest.
Tijdens mijn blessure heeft Max niet veel gedaan, alleen een beetje gelongeerd, vrijgesprongen en cavaletti's gelopen.
Het heeft hem goed gedaan, maar ik merk dat hij het wedstrijdritme ontbreekt.
Nu weer rustig aan opbouwen.

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 22:28

Ja, Ixo heeft afgelopen zomer denk ik ook wel 1 1/2 zich niet op wedstrijd laten zien.
Omdat hij op de wei stond, en hij erg slechte hoeven heeft, hadden we steeds problemen.

* Was hij geslagen door een ander paard, en had een wiek in zn kogel.
* Daarna was zn ijzer naar achteren geschoven, dus zat dat lipje wat vooraan het ijzer zit, zat tussen de hoefwand en het hoefhoorn gedrukt.
* Daarna had ie volgens mij nog een hoefzweer.
* En met de hoefsmid moest je ook altijd oppassen. Want als de hoefsmid bijvoorbeeld op donderdag of vrijdag kwam, kon je je wedstrijd wel schudden, want hij heeft erg gevoelige voeten, dus dan loopt ie op eieren.
Nu zijn zn ijzers achter eraf, dus hebben we daar geen last meer van..

Het zomerseizoen was gewoon: Vaak wedstrijden afbellen Clown

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 22:42

Ik heb nog niet een echte stop gehad, maar heb het van de winter wel rustig aan gedaan door maar 1 wedstrijd per maand op te geven.
Dan kon ik ondertussen mooi doortrainen, want we waren de
B doorgevlogen terwijl ze nog niet sterk genoeg was om de oefeningen in de L1 goed te kunnen rijden. Pas de afgelopen weken merk ik dat ze stabieler en sterker wordt in de galop en ook het wijken gaat nu eindelijk vooruit.
Ik denk dat dat mijn voornaamste reden zou zijn voor een (langere) wedstrijdstop...
Even ruimte en tijd om rustig door te trainen.
elke week of standaard elke twee weken op wedstrijd houd ik zelf niet vol dus doe ik toch al niet.

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 10:57

Wij hebben ook vanaf November een echte wedstrijdstop gehad.Maar dat was dan meer een gedwongen stop.Mijn paard had eerst een lichte blessure wat een paar weken rust betekende, toen ik weer begon met rijden kreeg hij een virus waardoor hij echt doodziek werd.Hij heeft 2,5 week met hoge koorts op stal gestaan en daarna hield hij zoveel vocht vast dat het net een varkentje was.Overal dikke vochtbulten en olifantenbenen. Zo sneu Ach gut Voordat ie daar over heen was waren we al weer in de tweede week van januari.Toen langzaamaan opgebouwd ook omdat ie nog steeds last had van de plekken waar te veel vocht had gezeten.En toen zijn we drie weken geleden weer op wedstrijd gegaan. En we hadden een wp Haha!
Dus volgens mij heeft hem dat eigenlijk ook wel goed gedaan.Hij loopt echt superfijn nadat ie zo lang stil heeft gestaan!

Timmie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:14

Hoi,
Wij houden elk jaar een wedstrijd stop van 1 tot 3 mnd het dier loopt dan op het land en is even helemaal paard. We doen er dan ook niets mee.
Als we daarna weer gaan beginnen heeft hij het zo weer opgepakt.
Dit bevalt ons erg goed.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:23

Ja, tussen het zomer en winter seizoen en tussen de winter en zomer seizoen......... Eventjes heel weinig wedstrijden en soms ook totale rust. Gewoon alleen in de wei.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:50

Ik heb nu een heeeele lange stop gehad van 6 maanden door een peesblessure. Scheve mond
Dus ben blij dat ik eindelijk weer tegen aan kan!
Meestal heb ik wel in de zomervakantie een korte stop van een maand ongeveer.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 22:00

Ik heb van juni vorig jaar tot december vorig jaar geen wedstrijden gereden. Door een lelijke zoollederhuidontsteking bij Silly, net voor de Pavo-selectie Boos! , heb ik sowieso 3 maanden niet kunnen rijden en daarna ben ik gewoon weer rustig gaan opbouwen.

Die pauze is zeker niet slecht geweest. Maar ik ga niet zo vaak op concours dat ik elke zoveel tijd een stop in moet lassen. Gemiddeld ga ik 2 keer per maand, nu nog even 1 keer Ja

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 08:47

Wij hebben nu vanaf januari een wedstrijdstop omdat ze drachtig is.
Ik hoop eind mei mijn eerste wedstrijd weer te kunnen rijden.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 09:54

met mijn pony heb ik een wedstrijdstop gehad van 3 maand, dit omdat het ff niet meer ging. moet zeggen dat hij daar heel erg van opgeknapt is!! want daarna sprong hij weer super!! Haha!

die bruine heeft niet echt een stop, deze moet je nu eenmaal geen 2 dagen stil zetten. en om in het ritme te blijven ga je dan wel op concours. maar ik heb wel eens dat ie 4 weken niet meegaat(voor mij wel ff slikken! Tong uitsteken ) maar nu die Z loopt, gaat ze sowieso niet zo vaak meer mee, dat wordt anders te veel.

die vos heb ik vanaf augustus, in oktober ben ik pas op concours gegaan. hij heeft ook we eens 4 weken niet gestart, maar verder gaat ie nu gewoon mee op concours, als het van de zomer goed gaat, dan stop ik er misschien wel weer even mee, omdat het anders wel ergggg hard gaat! Bloos

maar deze paarden zijn 9 jaar
als ik een 4,5,6 jarige heb zou ik die absoluut paar maand niet starten, gewoon lekker op het land, af en toe wat rijden, maar je moet ze wel de tijd geven om te ontwikkelen en niet de pezen kapot rijden! Boos!

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:10

Ik heb gisteren mijn laatste wedstrijd gereden en de eerstvolgende wedstrijd is pas 30 april. Normaal ga ik 3-4 keer per maand op concours, soms vaker nog (in de winter ook op dinsdagavond om de week). Het gaat niet zo lekker de laatste tijd, dus heb ook maar besloten even een stop in te lassen. Hij krijgt lekker vrij, lekker buiten op de wei. Volgende week komt de osteopaat om hem na te kijken. Ik heb het idee dat hij wat vast zit in zijn rug en krijg het er niet uitgereden. Daarna moet hij waarschijnlijk nog een week stilstaan en dan ga ik weer rustig opbouwen naar de wedstrijden toe en nog even lekker in het bos rijden voordat die vervelende dazen er weer zijn.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 15:49

Wij hebben ieder jaar een wedstrijdstop. Laatste woensdag van september hebben we onze laatste wedstrijd, en begin mei weer de eerste. Dan gaan de hackney's lekker een paar maanden de wei in en rond februari komen ze er weer uit om te beginnen met trainen. Hoewel we er nu nog eentje in de wei hebben lopen die 7 mei weer aan de bak moet. Wedstrijdstop bevalt ons prima, rust voor de paarden en.....voor onszelf!