nieuws voor gedupeerden rv ravensheuvel h'sluis

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

noba

nieuws voor gedupeerden rv ravensheuvel h'sluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 22:31

Wij zij op zoek naar de gedupeerde ruiters die hun wp kwijt geraakt zijn. Dit dankzij het feit dat de wedstrijden niet aangevraagd bleken te zijn door stal en rv Ravensheuvel te Hellevoetsluis (achteraf blijkt dit, nu iedereen foutbrieven ontvangt). Het was al twee jaar bij de KNHS bekend dat stal en rv Ravensheuvel zg 'wilde' wedstrijden organiseerde. Waarom niet bekend gemaakt door de KNHS dat deze rv in gebreke bleef? Zelfs de kring en het regiobestuur zijn niet ingelicht over deze gang van zaken op stal Ravensheuvel.

Inmiddels is duidelijk dat het besluit van de KHNS voor ons ruiters onaanvaardbaar is: de wp die gehaald zij tijdens de wedstrijden op de ravensheuvel tussen november en maart tellen echt niet. Heel erg bitter wanneer je inmiddels M start en gewoon even terug gezet wordt naar de L1!! . Maar niet getreurd: er is op het moment een advocaat ingeschakeld en het ziet er naar uit dat de wp toch weer gaan gelden.

Wil jij ook rechtvaardigheid en je wp terug? Mail dan ff naar GEDUPEERDRAVENSHEUVEL@HOTMAIL.COM

Bedankt en mail alsjeblieft allemaal!!!

Wanneer jij meer ruiters weet mail dit dan ook ff door?

noba

Re: nieuws voor gedupeerden rv ravensheuvel h'sluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 22:57

Is echt belangrijk!!!

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 21:11

Haha, hierdoor komt Ravensheuvel wederom niet erg positief in het nieuws... Wel dom hoor van de organisatie

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 21:43

Ik kan nog steeds niet volgen waarom er een advocaat ingeschakeld moet worden. Is dit om de KNHS aan te klagen, of om de vereniging aan te klagen?

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 22:41

Ik vraag me toch af of dit zin heeft....ik hoop voor de combinaties van wel, maar de KNHS is inderdaad onwijs strak in het hanteren van de (niet altijd zo logische en/of eerlijke) regels. Daarnaast was hier in de buurt vorig jaar oktober ook eens een wedstrijd waarvan de punten achteraf niet meetelden, en dat bleef zo... maar goed, succes met de zaak.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:05

Barbara_m schreef:
Haha, hierdoor komt Ravensheuvel wederom niet erg positief in het nieuws... Wel dom hoor van de organisatie

Ja, ik krijg ook niet het gevoel dat dit de fout is van de KNHS. Hoe kan je nou zogenaamde 'wilde' wedstrijden organiseren. Er is toch een bepaalde procedure die een rijvereniging volgt?

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 22:31

Dit schiet inderdaad niet echt op. Ik heb ook niet echt de indruk dat de rv ravensheuvel nog echt "leeft"....

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 08:46

Tulandro schreef:
Barbara_m schreef:

Ja, ik krijg ook niet het gevoel dat dit de fout is van de KNHS. Hoe kan je nou zogenaamde 'wilde' wedstrijden organiseren. Er is toch een bepaalde procedure die een rijvereniging volgt?

Een rijvereniging moet eerst de wedstrijddata aanmelden bij de kring en de regio. Als deze de data goedkeurd, dan moeten ze een vraagprogramma indienen bij de KNHS en binnen een paar weken heb je het vraagprogramma dan weer terug. Waarschijnlijk hebben ze geen vraagprogramma ingediend en dan wordt het een "wilde"wedstrijd. De KNHS heeft er in mijn ogen geen schuld aan. De schuld ligt bij de vereniging, want die had moeten zorgen dat er een vraagprogramma aanwezig was, om er zo zeker van te zijn dat de wedstrijd goedgekeurd is.Het zal niet helpen om een rechtzaak aan te spannen tegen de KNHS, want een vereniging mag organiseren wat ie wil. Ik vind dat de kring en de regio beter moeten kijken welke wedstrijden er zijn goedgekeurd, zodat deze lijsten ook zijn aangepast en kloppen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 17:18

Wat ik voorlopig wel raar vind, is dat de vereniging geen enkele blaam schijnt te treffen, deze heeft inmiddels al weer vrolijk (wel goedgekeurde) wedstrijden georganiseerd, zonder echt straf (behalve dan de negatieve publiciteit) maar de ruiters worden wel streng gestraft, omdat zij hun winstpunten dus kwijt zijn...
En ik vind het raar van de KNHS dat ze niet eerder aan de bel trekken naar de ruiters toe, aangezien ze al 2 jaar lang gedogen dat ruiters die kopieën van de coupons opstuurden waarop hun gereden wp's stonden, ze deze gewoon kregen. Dan gaat er bij hen toch wel een belletje rinkelen, dat er iets niet pluis is bij de betreffende vereniging? De regio en de betreffende kring wisten ook nog van niks, totdat er door leden aan de bel werd getrokken. Dus ik vind zeker dat de KNHS ook tekort schiet, door de ruiters niet te informeren over het feit dat dit gedogen plotseling ophoudt en ze de winspunten niet meer gaan toekennen.
Vaag verhaal, ik ben erg blij dat ik toch al niet graag bij deze vereniging start (om overigens heel andere (persoonlijke) redenen dan dit), zodat ik nu nergens last van heb, maar diverse stalgenoten van mij zijn wel gedupeerd.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 17:43

En wie zijn nu precies de gedupeerden? Vanaf wanneer loopt dit? En wanneer zijn de winstpunten niet meer goedgekeurd?

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 19:14

[/quote]
[/quote]

Een rijvereniging moet eerst de wedstrijddata aanmelden bij de kring en de regio. Als deze de data goedkeurd, dan moeten ze een vraagprogramma indienen bij de KNHS en binnen een paar weken heb je het vraagprogramma dan weer terug. Waarschijnlijk hebben ze geen vraagprogramma ingediend en dan wordt het een "wilde"wedstrijd. De KNHS heeft er in mijn ogen geen schuld aan. De schuld ligt bij de vereniging, want die had moeten zorgen dat er een vraagprogramma aanwezig was, om er zo zeker van te zijn dat de wedstrijd goedgekeurd is.Het zal niet helpen om een rechtzaak aan te spannen tegen de KNHS, want een vereniging mag organiseren wat ie wil. Ik vind dat de kring en de regio beter moeten kijken welke wedstrijden er zijn goedgekeurd, zodat deze lijsten ook zijn aangepast en kloppen.
[/quote]
Vertel mij wat... ben bezig voor het aanvragen van een wedstrijdweekend 30 en 31 juli in Brielle. Wat een gedoe zeg... al die formulieren en telefoontjes Boos! MAAR WEL ALLEMAAL KOMEN HE.[/quote]

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 00:00

Barbara_m schreef:
Vertel mij wat... ben bezig voor het aanvragen van een wedstrijdweekend 30 en 31 juli in Brielle. Wat een gedoe zeg... al die formulieren en telefoontjes Boos! MAAR WEL ALLEMAAL KOMEN HE.
[/quote]

Haha.. wij komen wel hoor bar Vingers aflikken

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 13:50

Tulandro schreef:
En wie zijn nu precies de gedupeerden? Vanaf wanneer loopt dit? En wanneer zijn de winstpunten niet meer goedgekeurd?

Als ik het goed begrijp zijn de gedupeerden diegene die tussen November 2004 en Maart 2005 daar gestart zijn.Dat betekent dat die winstpunten die in die periode gereden zijn niet meetellen. Het lijkt mij dat de RV zelf ook nog wel moet kunnen achterhalen wie die gedupeerden dan zijn en ze hiervan zelf op de hoogte moet stellen.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 14:08

elibeest schreef:
Barbara_m schreef:
Vertel mij wat... ben bezig voor het aanvragen van een wedstrijdweekend 30 en 31 juli in Brielle. Wat een gedoe zeg... al die formulieren en telefoontjes Boos! MAAR WEL ALLEMAAL KOMEN HE.

Haha.. wij komen wel hoor bar Vingers aflikken
[/quote]
Haha gezellie. Moet je wel ff winnen! Clown

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 12:01

Barbara_m schreef:
Haha gezellie. Moet je wel ff winnen! Clown

Uhmm.. ikke Verward Op mijn dikke witte pony??
Die meiden zaten ook al te zeuren dat ik m zelf weer moest gaan starten... weet niet hoor.. t is en blijft een pony... (en ik ben en blijf toch nog een kilootje op 10 te zwaar voor t mooie Vork )

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 12:40

Ik vind het vervelend voor iedereen die hier zijn winstpunten kwijt is, maar volgens mij kun je noch de KNHS, noch de vereniging aanklagen. Iedereen mag een zgn "wilde wedstrijd" organiseren, en de KNHS houdt zich hier ook buiten. Het is zaak van de deelnemers die inschrijven dat ze weten op wat voor wedstrijd ze inschrijven en welke reglementen daarvoor gelden. Iedere wedstrijdruiter is daar verantwoordelijk voor. Het is leuk als jullie het winnen en je winstpunten terug krijgen, maar ik denk dat jullie geen poot hebben om op te staan.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 12:51

Ze mogen misschien wel zelf weten of ze wilde wedstrijden organiseren.. Maar je moet wel gewoon coupons enz. inleveren.. Dat kost je dus ook weer coupons, dus het komt voor iemand over dat het gewoon een knhs wedstrijd is, ook met officiele jury's.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 14:08

Dat klopt ook wel, maar toch ben je als deelnemer zelf verantwoordelijk.
Dat je startcoupons in moet leveren wil nog niks zeggen dat het meetelt. Als wij een zgn. promotiewedstrijd rijden (bij de aangespannen sport, dit zijn dan indoor wedstrijden en straatconcoursen) moeten wij ook altijd startcoupons inleveren terwijl deze wedstrijden niet tellen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 15:16

Neonlight schreef:
Dat klopt ook wel, maar toch ben je als deelnemer zelf verantwoordelijk.
Dat je startcoupons in moet leveren wil nog niks zeggen dat het meetelt. Als wij een zgn. promotiewedstrijd rijden (bij de aangespannen sport, dit zijn dan indoor wedstrijden en straatconcoursen) moeten wij ook altijd startcoupons inleveren terwijl deze wedstrijden niet tellen.

Dit is dus niet waar, want er bestaat altijd nog iets van wederzijds vertrouwen. De deelnemers hadden geen reden om te twijfelen, omdat het werd aangekondigd als een KNHS wedstrijd. En inderdaad, doordat je toch je coupons etc moest inleveren, kregen ze daar nog eens een bevestiging op. En zij hebben dus wel een goede poot om op te staan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 16:27

Ook onze zgn promotiewedstrijden zijn gewone KNHS wedstrijden. Het is misschien misleidend, maar ik denk dat je pas rechten hebt als je daadwerkelijk hebt nagevraagd of het meeteld voor punten. En zo te horen heeft niemand dat gedaan.
Overigens zie ik in Paard en Sport ook regelmatig officiele KNHS wedstrijden staan die niet meetellen voor punten.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 16:42

@Neonlight, ik ben het er niet helemaal mee eens. De vereniging stelt dat het een KNHS wedstrijd is, dat is misleidend, dat je dan coupons in moet leveren geeft dan ook de indruk dat het een officiele wedstrijd is. Ruiters/amazones gaan dan ter goeder trouw starten. Het zou wat zijn als je iedere keer een vraagprogramma moet vragen, alvorens dat je wil inschrijven. Ik vind nog steeds dat de vereniging de verantwoording heeft en dat de KNHS wel degelijk een boete op moet leggen, per slot van rekening wordt de naam van de KNHS aan de wedstrijd gekoppeld, terwijl dit niet zo is.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 16:55

@ Neonlight volgens mij heb je het andere topic niet helemaal gevolgd...
Het was volgens de ravensheuvel ook een officiele wedstrijd, zie hun reactie uit het vorige topic..

Hier even een antwoord vanuit de vereniging Ravensheuvel

Wij zijn druk bezig om met de KNHS tot een oplossing te komen want ook wedstrijden die zij wel ontvangen hadden doen ze nu niet goedkeuren om dmv Ravensheuvel een voorbeeld te stellen ten opzichte van alle ruiters en jury's in Nederland omdat zij van te voren dienen te vragen om een goedgekeurd vraagprogramma voordat je je inschrijft. Het vreeemde is dat zij een wedstrijd in hun bewoording wel binnen hebben gekregen en hebben verwerkt terwijl dit niet zo blijkt te zijn waarvan wij het bewijs in handen hebben dat zij deze wedstrijd ook achteraf hebben goedgekeurd maar houden stug vol dat zij de andere wedstrijden niet willen goedkeuren terwijl zij dit wel kunnen doen wij als vereniging vinden dit erg jammer omdat de wedstrijdruiters hiervan de dupe blijken te zijn.

De knhs laat het richting de ruiters afweten, zelfs nu ze van het incident van de wedstrijdaanvragen op de hoogte zijn.

De knhs blijkt dus een zeer starre organisatie.

Nu opeens blijkt iedereen in bespreking is en er dus geen kontakt gezocht meer kan worden.

Er zal door Ravensheuvel zowie zo een oplossing worden aagedragen richting alle ruiters die hier de dupe van zijn geworden door een geheel gratis wedstrijdweekend te organiseren waarbij er opnieuw gereden kan worden voor de winstpunten. Natuurlijk blijven wij natuurlijk wel proberen de behaalde punten voor jullie als ruiters geregistreerd te krijgen. Inmiddels zijn wij op zoek naar een organisatie die boven de KNHS staat om dit probleem met het uitvoeren van de vastgestelde regels aan banden te leggen. Want op dit moment doet de KNHS alles alleen op hun manier uitleggen zonder enig begrip voor ruiter en vereniging. Maar ja dat kan je doen als je de enige in Nederland bent die deze regels bepaald, wellicht dat er eens een andere hippische bond opgericht zou kunnen gaan worden om dit soort problemen van macht en nog eens macht in de toekomst te kunnen voorkomen.

Wellicht dat de ruiters welke de winstpunten hebben gereden zich aan kunnen melden bij info@stalravensheuvel.nl zodat wij een tussentijdse wedstrijd kunnen organiseren om het verlies van winstpunten terug te kunnen draaien

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 08:11

Oke, in dit geval is het dus wel anders. Had het vorige topic niet helemaal gevolgd. Bloos Maar het is in ieder geval wel een waarschuwing voor deelnemers om niet overal zomaar van uit te gaan. Peeky noemde namelijk een voorbeeld van een wedstrijd waar de punten ook niet mee bleken te tellen. Komt dus vaker voor, en ik denk dat in dat geval het wel zal kloppen dan.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 15:15

Voorlopig is er nog geen uitsluitsel vanuit de KNHS over het wel of niet toekennen van de punten. Wat eigenlijk wel raar is, want in de afgelopen tijd is het vaker voorgekomen dat winstpunten bij de KNHS niet bekend waren, maar na het toesturen van een copie van de coupon, werden deze alsnog bijgeteld...

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 19:05

domdomdom