Pfff dramatisch dieptepunt..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

patos

Pfff dramatisch dieptepunt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 00:15

Hoewel ik in ongeveer 2,5 maand met bijna elke wedstrijd 2 wp's een totaal aantal van 8 winstpunten heb gespaard, zit het nu even flink tegen Verdrietig

Na een maandje geen wedstijd te hebben gereden was het ritme er een beetje uit en reden we twee wedstrijden niet voor het volle kunnen: geheel verdiend dan ook geen winstpunten behaald.

Na flink trainen ging het twee weken terug een stuk beter, klein foutje in 1 appuyement en iets wat dribbelig: 171 en 164 Bloos, tot dan toe mijn laagste punten ooit.

Vandaag brak echt alles; twee netjes afgewerkte proeven, geen zichtbare fouten, eerste proef wat braaf maar daarom daar ook niet echt een winstpunt verwacht. Tweede proef met iets meer nadruk gereden, had ik een goed gevoel over.
Maar de punten waren echt om van te huilen: 159 en 162! Boos!
En dan had ik nog de hoogste punten in de Z1, een andere combi had 149 en 156 punten!
Er stond heel veel commentaar bij, daar heb ik dan tenminste nog wat aan, ware het niet dat het geheel zinloos en onlogisch commentaar is.
Even een voorbeeldje:
Voor alle wissels een 4 omdat er te weinig stap tussen zat (ik galoppeer na 3 passen weer aan), D-G middendraf, ook een 4 omdat ik niet precies tot G ben doorgereden (scheelde een meter). En het ergste: een 4 voor voor vertrouwen en gehoorzaamheid van het paard, dat heb ik één keer eerder gehad toen patos helemaal paniekerig de bak door stuiterde bij haar eerste buitenwedstrijd.
Daarnaast weer onlogisch hoge cijfers zoals 7-ens voor appuyeren op onze slechte kant en een slordige travers + sb.

Nouja, nog maar een maandje hard trainen en het nog een keer proberen, er lijkt wel een vloek te liggen op de laatste twee puntjes die we nog willen halen Clown

VValar

Re: Pfff dramatisch dieptepunt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 01:44

Dat is zonde zeg! Heel erg jammer dat de punten die dag zo laag zijn gejureerd (of was er juist slecht gereden... Knipoog ). Ik denk dat je niet te hard moet wíllen de laatste punten bij elkaar te rijden, in de praktijk zie ik namelijk vaak dat mensen op deze manier er teveel druk achter zetten waardoor het heel lang duurt voordat ze deze punten ook daadwerkelijk hebben gehaald. In ieder geval heel veel succes in je training en waarschijnlijk gaat het na eventjes hard oefenen de volgende keer stukken beter!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 01:45

Dat klinkt me bekend in de oren, vooral die laatste zin.
Ik had een andere jury, ik weet wel wie jij had.
Wel vreemde punten dan als ik het zo lees... Heb je de jury niet om commentaar kunnen vragen?
Hopelijk halen we allebei onze laatste puntjes de volgende wedstrijd!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 13:35

Ik wil niet per se die laatste punten halen, alleen de eerste 8 gingen super simpel en nu lijkt het haast wel of we ontzettend slecht rijden.
Andere ruiters waren gewoon goed, moet eerlijk zeggen dat ik zelf aan het rijden was en dus niet alles precies heb gezien.
De jury kwam met de coupons uit het juryhok, nam niet de tijd om wat te drinken en vertrok meteen. Toe kon ik al ongeveer raden hoe de punten eruit zagen, wel stom, officieel moet hij toch nog een half uur op het wedstrijdterrein blijven na de verreden klasse?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 13:57

patos schreef:
officieel moet hij toch nog een half uur op het wedstrijdterrein blijven na de verreden klasse?

ja, de jury moet tot half uur na uitslag blijven. Dit had ik ook, maar dan in de m1, echt frustrerend!
Succes de volgende keer, hopelijk is gevoel dan wel aansluitend bij je punten. Wel erg laag gepunt deze keer!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 14:11

Dank voor al het medeleven Haha! , ach weer een maandje hard trainen en dan nog een keer proberen.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 14:19

bij ons werden gisteren in de B de punten UITGEDEELD, iemand die met een 22jarig schimmeltje dat liep als n 22jarige manegeknol krijgt 171 punte.... een haf wat er ook nie egt geweldig uitzag krijgt er 165, de netjes lopende pony van n vriendin van mij 163 enzo...
de wedstrijdleiding wou eigenlijk die jury ook neit meer hebben, maar het kon niet anders omdat er zo veel was afgebeld

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 14:25

gabyfedde schreef:
Wel vreemde punten dan als ik het zo lees... Heb je de jury niet om commentaar kunnen vragen?

Wat dat toevallig in Zoelen??
Daar ben ik nl. zwaar teleurgesteld vandaan gekomen zaterdag Huilen

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 14:30

levi schreef:
gabyfedde schreef:

Wat dat toevallig in Zoelen??
Daar ben ik nl. zwaar teleurgesteld vandaan gekomen zaterdag Huilen

Ja dat was inderdaad Zoelen.
Jij had dezelfde jury als Patos.
Ook ik was teleurgesteld, 2x 155 punten...

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 14:44

Mijn punten waren meteen aanleiding om het wedstrijdjasje in de hoogste boom te hangen Lips are sealed

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 16:40

levi schreef:
Mijn punten waren meteen aanleiding om het wedstrijdjasje in de hoogste boom te hangen Lips are sealed

In welke klasse startte jij? Ben ik erg benieuwd naar! Ik ben na dit weekend ook een beetje sip, daar train je dan de hele week in de stromende regen voor! Met 2x 168 bijv. was de boodschap ook wel duidelijk geweest!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 17:10

Ik had vandaag 164 en 160 punten voor 2 proeven die voor mijn gevoel wel aardig gingen Clown Helaas kreeg ik 3-en en 4-en zonder commentaar, dus ik kan er ook nog eens niets mee.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 17:15

missmuts schreef:
Ik had vandaag 164 en 160 punten voor 2 proeven die voor mijn gevoel wel aardig gingen Clown Helaas kreeg ik 3-en en 4-en zonder commentaar, dus ik kan er ook nog eens niets mee.

Even voor de goede orde, was dat Bt/m M2, of Z1/Z2? In het eerste geval is het namelijk heel zo slecht niet!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 17:22

Haha! Maar dan was dit ook niet erg toepasselijk geweest. Nee, het was Z1.

krientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 17:29

Jaja, ik ken dit... Dressuur is en blijft een jurysport, verrie vervelend. Verdrietig Ik ben nu een beetje aan het kloten in de Z2. De eerste 4 winstpunten had ik in 3 weken binnen, maar ik ben nu al weer 2 maand winstpuntloos... Bloos Waarschijnlijk komt het toch door het slechte trainingsweer en moet je even een weekje kalm aan doen om hem fris in z'n hoofd te krijgen. Wat ook helpt is om de proeven op film te zetten en ze dan met coupon erbij analyseren. Meestal wordt het dan wat draaglijker....

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 18:19

patos schreef:
levi schreef:

In welke klasse startte jij? Ben ik erg benieuwd naar! Ik ben na dit weekend ook een beetje sip, daar train je dan de hele week in de stromende regen voor! Met 2x 168 bijv. was de boodschap ook wel duidelijk geweest!

Ik heb M2 gestart, en na het zien van m'n punten is de motivatie om weer te starten heel ver te zoeken.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 19:17

Citaat:
Ik heb M2 gestart, en na het zien van m'n punten is de motivatie om weer te starten heel ver te zoeken.

Ik zou je er maar niet te veel van aantrekken, dit heb ik ook nog nooit mee gemaakt. Volgende keer heb je zeker hogere punten, dat kan bijna niet anders! Rijd je toevallig een vos? En reed je bij een zwarte in de groep? In dat geval heb ik je zien rijden!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 19:19

krientje schreef:
Jaja, ik ken dit... Dressuur is en blijft een jurysport, verrie vervelend. Verdrietig Ik ben nu een beetje aan het stinkmodder in de Z2. De eerste 4 winstpunten had ik in 3 weken binnen, maar ik ben nu al weer 2 maand winstpuntloos... Bloos Waarschijnlijk komt het toch door het slechte trainingsweer en moet je even een weekje kalm aan doen om hem fris in z'n hoofd te krijgen. Wat ook helpt is om de proeven op film te zetten en ze dan met coupon erbij analyseren. Meestal wordt het dan wat draaglijker....

Tja, zo simpel als de eerste 8 gingen.., maar bij jou dus hetzelfde geval!
Voordeel is dat ik bij mijn instructrice op stal reed, net als twee weken terug trouwens, dus ik hoor de volgende les precies wat ik allemaal verkeerd heb gedaan. En hoewel ze over de vorige wedstrijd behoorlijk kritisch was en vond dat de punten wel aan de lage kant waren maar niet geheel onverdiend, vond ze de punten van deze week echt niet kunnen.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 19:24

patos schreef:
Citaat:

Ik zou je er maar niet te veel van aantrekken, dit heb ik ook nog nooit mee gemaakt. Volgende keer heb je zeker hogere punten, dat kan bijna niet anders! Rijd je toevallig een vos? En reed je bij een zwarte in de groep? In dat geval heb ik je zien rijden!

Ja dat waren wij Tong uitsteken

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 19:29

Ach joh, dan moet je helemaal sch**t aan de jury hebben! Die proeven zagen er prima uit, het enige wat ik zo snel zag was een wat vroege overgang van galop-stap of galop-draf (weet ik even niet meer) en een keer achterwaarts als ik het me goed herinner. Gewoon lekker blijven starten hoor, komt echt in orde Ach gut

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 19:43

Bedankt voor je reactie.
Ik moet nog effe moed verzamelen voor een volgende keer Tong uitsteken

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 19:49

Dramatisch dieptepunt....je kunt ook overdrijven Tong uitsteken
Je moet gewoon lekker verder gaan oefenen en je niets aantrekken van een klotewedstrijd, dat heeft iedereen wel eens.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 21:14

chalotje schreef:
Dramatisch dieptepunt....je kunt ook overdrijven Tong uitsteken
Je moet gewoon lekker verder gaan oefenen en je niets aantrekken van een stinkmodder, dat heeft iedereen wel eens.

Nouja, van 159 en 162 moet ik wel even slikken hoor! Dat is 138 en 135 in een 156-punten proef! Het is weliswaar niet mijn dieptepunt qua rijden, daar heb je dan wel weer gelijk in Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 22:30

patos schreef:
chalotje schreef:

Nouja, van 159 en 162 moet ik wel even slikken hoor! Dat is 138 en 135 in een 156-punten proef! Het is weliswaar niet mijn dieptepunt qua rijden, daar heb je dan wel weer gelijk in Knipoog

dan heb ik het dit weekend nog slechter gedaan: 133. Was ook niet helemaal terecht, zie topic over verzet maar.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 09:56

Dat is ook flink balen! Gelukkig zijn er meerdere mensen die niet zulke beste punten hadden dit weekend, kunnen we bij elkaar uithuilen Knipoog