Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
amondi schreef:Andere vraag, mag je de B overslaan als je 1x Z2 met winst en 1x Z2 zonder winst bent geweest?
amondi schreef:Hoera, scheelt al gauw weer €160,00 en de frustatie die je als B ruiter vaak tegenkomt i.v.m. tegenvallende punten. ( Zeker als je zelf al ervaren genoeg bent zodat je wel weet wanneer een proef winstpuntwaardig of niet was)
amondi schreef:Hoera, scheelt al gauw weer €160,00 en de frustatie die je als B ruiter vaak tegenkomt i.v.m. tegenvallende punten. ( Zeker als je zelf al ervaren genoeg bent zodat je wel weet wanneer een proef winstpuntwaardig of niet was)
amondi schreef:Sorrie, even uitleg: vorig jaar reed mijn dochter(n a4 jaar met succes bij de pony's te hebben gereden) met een jong paard van vrienden. 2 proeven op een wedstrijd(à €8 euro) en dan heel vaak 1x winst en 1x 154 o.i.d.
Na 20 proeven mocht ze dus eindelijk naar de L1( waar ze beiden al klaar voor waren) maar toen moest het paard erg plotseling afscheidt nemen van het leven! En stond ze met lege handen.
Kosten dus €160,00 en het prijzengeld woog daar niet tegenop, alleen als je eerste was kon het uit.
Nu heeft ze een eigen paardje maar ze heeft helemaal geen zin meer in die B proeven, die zijn ( om het zachtjes uit te drukken) nogal simpel als je al 5 jaar op wedstrijd gaat.
Ze wil dus veel liever door trainen totdat de zijgangen en achterwaarts er goed inzitten en dan lekker L starten. Maar we wisten niet of dat mocht omdat ze met haar 2e pony nog geen winst had in de Z2 toen hij verkocht kon worden.
Daarom ben ik blij als ze de B kan overslaan, scheelt weer 20x starten voordat je L1 bent.
amondi schreef:Sorrie, even uitleg: vorig jaar reed mijn dochter(n a4 jaar met succes bij de pony's te hebben gereden) met een jong paard van vrienden. 2 proeven op een wedstrijd(à €8 euro) en dan heel vaak 1x winst en 1x 154 o.i.d.
Na 20 proeven mocht ze dus eindelijk naar de L1( waar ze beiden al klaar voor waren) maar toen moest het paard erg plotseling afscheidt nemen van het leven! En stond ze met lege handen.
Kosten dus €160,00 en het prijzengeld woog daar niet tegenop, alleen als je eerste was kon het uit.
Nu heeft ze een eigen paardje maar ze heeft helemaal geen zin meer in die B proeven, die zijn ( om het zachtjes uit te drukken) nogal simpel als je al 5 jaar op wedstrijd gaat.
Ze wil dus veel liever door trainen totdat de zijgangen en achterwaarts er goed inzitten en dan lekker L starten. Maar we wisten niet of dat mocht omdat ze met haar 2e pony nog geen winst had in de Z2 toen hij verkocht kon worden.
Daarom ben ik blij als ze de B kan overslaan, scheelt weer 20x starten voordat je L1 bent.
amondi schreef:1 C pony: b,l,m.
1 pony: l,m1 plus m2,z 1 plus z2
En een keer een geklasserde leenpony 3 proeven in de z2.
En daarna dus 20x B met een joong paard.
Snappie schreef:je mag met een nieuw paard starten in de hoogst gemeenschappelijke rubriek.(mits met winstpunten)
Bijv. jij rijdt L2 met 3 wp en je hebt nog nooit hoger gereden, je koopt een M2 paard en wilt daarmee gaan starten dan mag je in de L2 beginnen.
Kitty schreef:Snappie schreef:je mag met een nieuw paard starten in de hoogst gemeenschappelijke rubriek.(mits met winstpunten)
Bijv. jij rijdt L2 met 3 wp en je hebt nog nooit hoger gereden, je koopt een M2 paard en wilt daarmee gaan starten dan mag je in de L2 beginnen.
Ja, dat weet ik. Dat is ook niet mijn vraag.
Ik heb het over een groen paard dat nog nooit gestart is.
Met één paard rijd ik Z.
Dan start ik met het jonge paard B.
Meteen daarop start ik met een ander paard Z.
Mag ik dan wel met paard 2 in de B blijven rijden, ook al rijd ik twee anderen in de Z?
amondi schreef:1 C pony: b,l,m.
1 pony: l,m1 plus m2,z 1 plus z2
En een keer een geklasserde leenpony 3 proeven in de z2.
En daarna dus 20x B met een joong paard.
CGJ12 schreef:Het grote voordeel van een 2e Z1-klassering is dat je ALLES Z1 mag starten.
Het ENIGE nadeel is dat je geen B meer mag rijden (het is maar wat je een nadeel noemt).
Je mag daarbij door alle andere klassen versneld promoveren wanneer je maar wilt.
Tel uit je winst!!!!!
michele schreef:ben ik het wel mee eens hoor, alleen ik begrijp amondi niet haar dochter doet er 20 wedstrijden over om het B uit te komen.
En nu wil ze L1 gaan starten want dat ze er 20 wedstrijden over doet ligt aan de jury.