Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nistria schreef:Ik had het vandaag met mijn collega hierover.
Bij het ZZGP en op andere grote evenementen zijn ze al verplicht en er is vaak genoeg gezeur over mensen die denken dat hun startcoupon verwisseld is.
(ik las er laatst nog over in een topic over de Gelderse)
Dus dé oplossing: hoofdstelnummers in de basissport!!
Er is nooit geen verwarring meer over de coupons en dat "lieve" aanmelden bij de juri hoeft dan ook niet meer..
De persoon die als eerste start op de startlijst heeft nummer 1 enz..
(zo'n setje zal niet meer kosten dan E10)
Hoe denken jullie hierover??
Bij het ZZGP en op andere grote evenementen zijn ze al verplicht en er is vaak genoeg gezeur over mensen die denken dat hun startcoupon verwisseld is.
Er is nooit geen verwarring meer over de coupons en dat "lieve" aanmelden bij de juri hoeft dan ook niet meer..
Shanna16 schreef:Moet best kunnen, denk ik. Heel herkenbaar.
Aan de andere kant, zo heb je overal wel weer van die 'handige dingetjes' En 10x 10 euro is toch alweer 100 euro...
Ach, als het alleen bij een hoofdstelnummer blijft vind ik het prima hoor
CGJ12 schreef:Bij de ZZGP werkt dat systeem ook lang niet perfect:
1. Iedereen heeft tegenwoordig een "eigen merk" nummerplaatje. Enkele zijn echt minimaal van afmeting en alleen leesbaar op 2 meter afstand
2. Niet iedereen voert ze duidelijk zichtbaar aan 2 zijden
3. Vaak zijn nummers onzichtbaar door overhang van de slipjas
4. De jury en/of schrijver heeft het echt onnoemelijk druk met het hoge verwerkingstempo zodat die nummercontrole er ook wel eens "bij in schiet". Dat is gewoon de praktijk.
Maar het is wel beter dan niks.
Dat klopt.
Bettine schreef:4) Jury heeft het verwerkingstempo toch zelf in de hand? Pas als ze een seintje hebben gegeven mag er weer gestart worden.
peeky schreef:Uitstekend plan, ik ben ook voorHeb zelf overigens nooit problemen meegemaakt met verwisselde coupons, maar om die dan maar te voorkomen in de toekomst
CGJ12 schreef:Dat is maar gedeeltelijk waar.
Het tijdschema van de startlijsten hangt als een zwaard van Damocles boven je hoofd .........
Echt waar ......... de schrijvers hoeven de coupons niet te tellen......... maar er is ook geen hond die daar tijd voor zou hebben.........
Bij de basis gaat het soms erg vlot....... maar bij de ZZGP moet je bijna ADHD-jury zijn om te kunnen functioneren volgens mij.