Ik vroeg mij af of er in de buurt van Overijssel nog crossen zijn die te rijden zijn zonder startkaart..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kylan schreef:Ik weet alleen oefencrossen in Biddinghuizen ( www.naber-lozeman.nl ) en in Putten ( www.stal-lozeman.nl )
Verder kan je in de vraagprogrammas van sommige crossen vinden of er ook een oefencross of terreinrit is.
chantal_cs schreef:Oefencross Nijmegen bestaat helaas niet meer, het crossterrein daar is afgebroken en wordt wel weer ergens opgebouwd, maar dat duurt nog even.
Dit is de link van Ede --> www.cic-ede.nl , ik weet alleen niet of je daar ook zonder startkaart de oefencross kunt rijden.
Gorssel organiseert 20 maart een tripalon, daar kun je wel zonder startkaart starten, maar alles zit al vol, meer info kun je iig vinden op --> www.semperfidelisgorssel.nl
Verder is er 5 maart een oefencross in Putten en 19 maart en 1 april in Biddinghuizen, hier kun je zonder startkaart aan mee doen, de links zijn eerder al gegeven.
In oktober wordt er in Laren ook weer een tripalon georganiseert.
Canter schreef:In Maarsbergen wordt ook een oefencross gehouden, ik dacht op 21 mei, of ergens in die buurt.
In augustus zijn er in Wieringerwerf ook 2 dagen oefencrossen met instructie, is ook wel handig om te doen!
chantal_cs schreef:Leidschendam en Wieringerwerf zijn natuurlijk wel een beetje uit de richting van Overijssel (alhoewel ik zelf ook ieder jaar richting die plaatsen ga om te crossen vanuit Gelderland....). Maarsbergen is iig zeker goed te doen vanuit Overijssel.
Volgensmij zat er ook altijd een oefencross in Holten, maar aangezien ik daar al een aantal jaar niet meer aan mee heb gedaan, weet ik niet of die er nog is..
Lielle schreef:Maarsbergen zwaar? Ik vond het de lichtste cross van 2004.
Maar oefencrossen zonder startkaart:
Tripalon in Gorssel (maart) en Laren (oktober)
Biddinghuizen (Alice Lozeman) 12 maart (?) en 1 april
Putten (Henk Jan Lozeman) 5 maart
Maarsbergen (21 mei)
Ede (18 juni)
alle links staan op www.sgw-eventing.nl
Kylan schreef:Voor de lagere klassen en oefencross pony's stond het best aan de maat, omdat veel hindernissen voor de B tm de M gelijk bleven. De oefencross stond hoger dan de B pony's, daarom vindt L_S denk ik dat t zo hoog stond.
love_sodera schreef:Canter schreef:In Maarsbergen wordt ook een oefencross gehouden, ik dacht op 21 mei, of ergens in die buurt.
In augustus zijn er in Wieringerwerf ook 2 dagen oefencrossen met instructie, is ook wel handig om te doen!
ja maar Maarsbergen staat wel vrij zwaar, afgelopen jaar tenminste, er is toen nog voor de aanvang van de cross geklaagd bij t federatievertegenwoordiger ofzo, en toen is er bij verschillende sprongen nog wat van de hoogte ed afgehaald! Ook vond ik m best wel heel erg technisch staan!!!!
Aan het eind van het seizoen kun je in Nijeberkoop ook iets rijden, k geloof dat je daar wel n startkaart voor moet hebben, maar dan kun je een dressuurproef, springparcours en oefencross rijden!!