Oefencrossen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Anja

Oefencrossen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 20:24

Hoi,

Ik vroeg mij af of er in de buurt van Overijssel nog crossen zijn die te rijden zijn zonder startkaart.. Bloos

Revanches

Re: Oefencrossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:32

dat vraag ik mij ook af...kun je B-oefencrossen rijden ook zonder startkaart??

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 21:02

Ik weet zelf wel dat er eentje in Boekelo is ..verder weet ik het niet

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:11

Ik weet alleen oefencrossen in Biddinghuizen ( www.naber-lozeman.nl ) en in Putten ( www.stal-lozeman.nl )
Verder kan je in de vraagprogrammas van sommige crossen vinden of er ook een oefencross of terreinrit is.

XSimbaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:52

Kylan schreef:
Ik weet alleen oefencrossen in Biddinghuizen ( www.naber-lozeman.nl ) en in Putten ( www.stal-lozeman.nl )
Verder kan je in de vraagprogrammas van sommige crossen vinden of er ook een oefencross of terreinrit is.

in ede heb je ook altijd een oefencross, na de gewone cross( zit hij bij in gebouwd, geloof op vrijdag) maar dat is pas in juni!

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 22:14

Heb je daarvan een adres van een site of zo iets?? Bloos Haha!

XSimbaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 22:50

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 23:05

www.ruitercentrumlisse.tk

Is alleen niet echt in de buurt van Overijssel!
Maar daar organiseren ze altijd een Indoor oefencrossJE!

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 23:35

Heeft iemand dan informatie over de oefencross in Nijmegen?
Op de site van sgw-eventing kan ik verder niks vinden..Die link naar Nijmegen doet het niet Huilen

Babs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 23:57

Hi,

Volgens mij mag je de cross (tripalon) in Gorssel en Laren ook zonder startkaart rijden!

Gr Babs

Nuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 00:00

Hoi,

De oefencross in Nijmegen zal dit jaar niet plaatsvinden. Rob jansen (de organisator en bouwer) is namelijk verhuisd en moet een geheel nieuw terrein gaan opbouwen.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 00:01

Oefencross Nijmegen bestaat helaas niet meer, het crossterrein daar is afgebroken en wordt wel weer ergens opgebouwd, maar dat duurt nog even.

Dit is de link van Ede --> www.cic-ede.nl , ik weet alleen niet of je daar ook zonder startkaart de oefencross kunt rijden.

Gorssel organiseert 20 maart een tripalon, daar kun je wel zonder startkaart starten, maar alles zit al vol, meer info kun je iig vinden op --> www.semperfidelisgorssel.nl

Verder is er 5 maart een oefencross in Putten en 19 maart en 1 april in Biddinghuizen, hier kun je zonder startkaart aan mee doen, de links zijn eerder al gegeven.

In oktober wordt er in Laren ook weer een tripalon georganiseert.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 00:44

In Maarsbergen wordt ook een oefencross gehouden, ik dacht op 21 mei, of ergens in die buurt.
In augustus zijn er in Wieringerwerf ook 2 dagen oefencrossen met instructie, is ook wel handig om te doen!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 09:13

Ook in augustus, oefencross in leidschendam! Dat is op 21 augustus. Startkaart niet nodig!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 09:46

Leidschendam en Wieringerwerf zijn natuurlijk wel een beetje uit de richting van Overijssel (alhoewel ik zelf ook ieder jaar richting die plaatsen ga om te crossen vanuit Gelderland.... Clown ). Maarsbergen is iig zeker goed te doen vanuit Overijssel.

Volgensmij zat er ook altijd een oefencross in Holten, maar aangezien ik daar al een aantal jaar niet meer aan mee heb gedaan, weet ik niet of die er nog is..

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 09:54

chantal_cs schreef:
Oefencross Nijmegen bestaat helaas niet meer, het crossterrein daar is afgebroken en wordt wel weer ergens opgebouwd, maar dat duurt nog even.

Dit is de link van Ede --> www.cic-ede.nl , ik weet alleen niet of je daar ook zonder startkaart de oefencross kunt rijden.

Gorssel organiseert 20 maart een tripalon, daar kun je wel zonder startkaart starten, maar alles zit al vol, meer info kun je iig vinden op --> www.semperfidelisgorssel.nl

Verder is er 5 maart een oefencross in Putten en 19 maart en 1 april in Biddinghuizen, hier kun je zonder startkaart aan mee doen, de links zijn eerder al gegeven.

In oktober wordt er in Laren ook weer een tripalon georganiseert.

in ede mag je de OEFENCROSS zonder startkaart ed rijden, XSimbaX heeft afgelopen jaar ook met een andere pony (waar ze af en toen op rijd) de oefencross/ deel van de oefencross gereden!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 09:56

Canter schreef:
In Maarsbergen wordt ook een oefencross gehouden, ik dacht op 21 mei, of ergens in die buurt.
In augustus zijn er in Wieringerwerf ook 2 dagen oefencrossen met instructie, is ook wel handig om te doen!

ja maar Maarsbergen staat wel vrij zwaar, afgelopen jaar tenminste, er is toen nog voor de aanvang van de cross geklaagd bij t federatievertegenwoordiger ofzo, en toen is er bij verschillende sprongen nog wat van de hoogte ed afgehaald! Ook vond ik m best wel heel erg technisch staan!!!!
Aan het eind van het seizoen kun je in Nijeberkoop ook iets rijden, k geloof dat je daar wel n startkaart voor moet hebben, maar dan kun je een dressuurproef, springparcours en oefencross rijden!!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 09:57

chantal_cs schreef:
Leidschendam en Wieringerwerf zijn natuurlijk wel een beetje uit de richting van Overijssel (alhoewel ik zelf ook ieder jaar richting die plaatsen ga om te crossen vanuit Gelderland.... Clown ). Maarsbergen is iig zeker goed te doen vanuit Overijssel.
Volgensmij zat er ook altijd een oefencross in Holten, maar aangezien ik daar al een aantal jaar niet meer aan mee heb gedaan, weet ik niet of die er nog is..

nou vanuit net onder zwolle is het nog een aardig eindje rijden hoor! zeker anderhalf uur ofzo( afgelopen jaar mochten wij om KWART OVER 6 weg, die mutsen hadden besloten dat Robin om half 9 mocht dressuren!!)

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 10:11

Als je het vriendelijk vraagt aan de organisatie dan mag je vaak best wat later starten. Bij crossen die ver weg zijn vraag ik dat ook nog wel eens van tevoren aan de organisatie.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 10:17

Maarsbergen zwaar? Ik vond het de lichtste cross van 2004.

Maar oefencrossen zonder startkaart:
Tripalon in Gorssel (maart) en Laren (oktober)
Biddinghuizen (Alice Lozeman) 12 maart (?) en 1 april
Putten (Henk Jan Lozeman) 5 maart
Maarsbergen (21 mei)
Ede (18 juni)

alle links staan op www.sgw-eventing.nl

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 12:40

Lielle schreef:
Maarsbergen zwaar? Ik vond het de lichtste cross van 2004.

Maar oefencrossen zonder startkaart:
Tripalon in Gorssel (maart) en Laren (oktober)
Biddinghuizen (Alice Lozeman) 12 maart (?) en 1 april
Putten (Henk Jan Lozeman) 5 maart
Maarsbergen (21 mei)
Ede (18 juni)

alle links staan op www.sgw-eventing.nl

Voor de lagere klassen en oefencross pony's stond het best aan de maat, omdat veel hindernissen voor de B tm de M gelijk bleven. De oefencross stond hoger dan de B pony's, daarom vindt L_S denk ik dat t zo hoog stond.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 12:43

Kylan schreef:
Voor de lagere klassen en oefencross pony's stond het best aan de maat, omdat veel hindernissen voor de B tm de M gelijk bleven. De oefencross stond hoger dan de B pony's, daarom vindt L_S denk ik dat t zo hoog stond.

Ik heb B paarden gestart, en waar mocht alle L sprongen gedaan. Maar ik heb de oefencross niet echt goed bekeken, dus mss vergis ik me. Dit jaar is er iig een andere parcoursbouwer (Rob Janssen Ja ) en hij is er erg enthousiast over.

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 15:02

Heeft er iemand dan nog site's waar je je kan inschrijven? Bloos

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 15:13

die kun je vinden op www.sgw-eventing.nl (en dan onder wedstrijden, nderland), en er zijn er ook al heel wat gegeven in dit topc.

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 15:15

love_sodera schreef:
Canter schreef:

ja maar Maarsbergen staat wel vrij zwaar, afgelopen jaar tenminste, er is toen nog voor de aanvang van de cross geklaagd bij t federatievertegenwoordiger ofzo, en toen is er bij verschillende sprongen nog wat van de hoogte ed afgehaald! Ook vond ik m best wel heel erg technisch staan!!!!
Aan het eind van het seizoen kun je in Nijeberkoop ook iets rijden, k geloof dat je daar wel n startkaart voor moet hebben, maar dan kun je een dressuurproef, springparcours en oefencross rijden!!

Maarsbergen zwaaar????

Absoluut niet !