paard kreupel en wedstrijd moeten betalen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

paard kreupel en wedstrijd moeten betalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 12:14

Ik zou 20 februari wedstrijd hebben maar helaas is me lieverd kreupel geworden Huilen

Dus uiteraard me wedstrijd af moeten zeggen Verdrietig

Nou moet ik dus gewoon de wedstrijd betalen omdat je 2 weken van te voren moet afzeggen....

met een dierenarts verklaring hoef je niet te betalen maar de wedstrijd kost me 15 euro en de dierenarts 40 euro!!.....(ik hoop op een week rust op verbetering)

ik weet dat regels regels zijn...maar toch vindt ik het raar!!!Stomme regels van de KNHS!!
alsof ik er wat aan kan doen dat hij 6 dagen van te voren kreupel raakt Boos!
Laatst bijgewerkt door Karin op 17-02-05 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel iets duidelijker gemaakt

confetti

Re: Toch vindt ik het raar.............

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 12:20

Hier zijn al meer topics over geweest. Deze regel is ingesteld, omdat er mensen zijn die misbruik maken van een bewijs van de DA, of voor meerdere wedstrijden inschreven en keken welke wedstrijd hun die dag het beste uitkwam. Ik snap dat je ervan baalt, maar regels zijn regels. En helaas worden de goede met de slechte op een lijn gezet.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 12:24

confetti schreef:
Hier zijn al meer topics over geweest. Deze regel is ingesteld, omdat er mensen zijn die misbruik maken van een bewijs van de DA, of voor meerdere wedstrijden inschreven en keken welke wedstrijd hun die dag het beste uitkwam. Ik snap dat je ervan baalt, maar regels zijn regels. En helaas worden de goede met de slechte op een lijn gezet.

Idd, je haalt me de woorden uit de mond.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 13:03

Ik vind het eerlijk gezegd niet meer dan normaal... Anders zou iedereen maar lukraak inschrijven en als het niet uit blijkt te komen dan verzinnen we even een smoes om uit te schrijven.

Als je paard echt kreupel is, is het natuurlijk zonde van het geld, maar ja, wie kan (zonder dierenartsverklaring) controleren of jouw paard wel echt kreupel is?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 13:08

Ik had het pas ook. Paard liep niet echt kreupel, maar ook niet helemaal rad. Ik heb me toen de dag van te voren nog afgemeld. Diezelfde week nog kreeg ik mijn coupons terug en hoefde niks te betalen, en dat zonder DA-verklaring! Heb daar wel geluk mee gehad, en vond het super netjes Haha!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 13:23

naadje24 schreef:

De organiserende vereniging wel dan?

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 13:30

Zelfs met een dierenartsverklaring moet je gewoon betalen hoor.

Het prijzengeld is afgestemd op het aantal deelnemers (en dus het aantal x inschrijfgeld).
Afmelding na de sluiting van de inschrijftermijn betekent dat er meer moeite gedaan moet worden om de rubriek toch vol te krijgen en om toch het inschrijfgeld te ontvangen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 14:48

Kitty schreef:
Zelfs met een dierenartsverklaring moet je gewoon betalen hoor.

Het prijzengeld is afgestemd op het aantal deelnemers (en dus het aantal x inschrijfgeld).
Afmelding na de sluiting van de inschrijftermijn betekent dat er meer moeite gedaan moet worden om de rubriek toch vol te krijgen en om toch het inschrijfgeld te ontvangen.

Nee hoor, want hier in nl zijn er ten eerste maar weinig wedstrijden met prijzengeld. En met dierenartsverklaring moet je niet betalen. Lijkt me ook niet meer dan normaal.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 14:55

met een DA verklaring hoef je geen boete te betalen, inschrijfgeld is bij afmelding na sluiten van de inschrijvingstermijn altijd verschuldigd. Als je niet hoeft te betalen, is dat gewoon heel aardig van de vereniging.

Prijzen worden overigens uitgereikt op basis van het aantal gestarte combinaties, net het aantal inschrijvingen.

Kitty

Re: paard kreupel en wedstrijd moeten betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:55

Na sluitingsdatum blijft het inschrijfgeld te allen tijde (dus ook bij doktersverklaring) verschuldigd conform art. 36 van het Wedstrijdreglement.

Uit het reglement van de KNHS:
Deelnemers, die zich voor de in het vraagprogramma vermelde sluitingstermijn van inschrijven afmelden, zijn geen inschrijfgelden, waarborgsommen en opslagen verschuldigd.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 17:18

KarinvdM schreef:
naadje24 schreef:

De organiserende vereniging wel dan?

ik geloof dat jij mijn woorden anders opvat dan dat ik ze hier bedoeld heb neer te zetten...
ben ook niet boos op de vereniging!!!!
en ik begrijp heus wel dat ze die regels niet voor niks gemaakt hebben
maar een dierenarts verklaring is zo verschrikkelijk duur
en uiteraard wedstrijd rijden ook

ik zou bijvoorbeeld wel voorstander zijn van......niet rijden = helft betalen....

ben ook maar een arme sloeber Verdrietig

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 17:24

Kitty schreef:

Uit het reglement van de KNHS:
Deelnemers, die zich
voor
de in het vraagprogramma vermelde sluitingstermijn van inschrijven afmelden, zijn geen inschrijfgelden, waarborgsommen en opslagen verschuldigd.

sorry ik ben echt verschrikkelijk Blond
maar wat is dit in makkelijk vertaald nederlands?
ik heb nog nooit van een vraagprogramma gehoord Koe

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 17:34

Een vraagprogramma wordt uitgeschreven voor een wedstrijd. Het is als het ware een goedkeuringsaanvraag voor de wedstrijd aan de KNHS.
Kijk maar eens op startlijsten.nl en zoek op vraagprogramma's.

In dat stukje wat jij gequote hebt staat dat als je niks hoeft te betalen als je je voor de sluitingstermijn van het inschrijven afmeldt.
Meestal is dat ongeveer een maand voor de wedstrijd.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 17:37

Kitty schreef:
Een vraagprogramma wordt uitgeschreven voor een wedstrijd. Het is als het ware een goedkeuringsaanvraag voor de wedstrijd aan de KNHS.
Kijk maar eens op startlijsten.nl en zoek op vraagprogramma's.

In dat stukje wat jij gequote hebt staat dat als je niks hoeft te betalen als je je voor de sluitingstermijn van het inschrijven afmeldt.
Meestal is dat ongeveer een maand voor de wedstrijd.

aha ok Haha!

maar de wedstrijd is al zondag dus zit dik over die termijn heen

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 17:50

Dus is het logisch dat je gewoon moet betalen. Of je nu een veeartsverklaring hebt of niet.
Een veeartsverklaring voorkomt alleen dat je wellicht een boete/cq. administratiekosten moet betalen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 18:03

Kitty schreef:
Dus is het logisch dat je gewoon moet betalen. Of je nu een veeartsverklaring hebt of niet.
Een veeartsverklaring voorkomt alleen dat je wellicht een boete/cq. administratiekosten moet betalen.

hmm vreemd....de dame aan de lijn zijn dat een veearts verklaring nog wel degelijk mocht....
niet dat ik het doe...want dat kost me nog veel meer....

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:21

Ze zijn niet verplicht om het geld terug te geven, ook niet met dierenartsverklaring.
Toen een paard van mij kreupel was had ik ook een dierenarts verklaring en bij de ene wedstrijd kreeg ik wel geld terug en bij de andere niet.
Ligt aan de vereniging.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 22:25

Kitty schreef:
Na sluitingsdatum blijft het inschrijfgeld te allen tijde (dus ook bij doktersverklaring) verschuldigd conform art. 36 van het Wedstrijdreglement.

Klopt, ik heb een keer 1,5 week vantevoren afgemeld met veearts verklaring. En moest ook voor een weekend nog 30 € dokken. Wat ik daar wel zeeer onterecht aan vond is dat ze een gigantische wachtlijst hadden. En er de dag erna mijn naam op de lijst alweer was vervangen door een andere naam. Als ik een paar dagen vantevoren afmeld ben ik echt niet te beroerd te betalen. Alleen nu houd de vereniging gewoon geld over aan mijn inschrijving, want ze krijgen nu dubbel geld. Daar zou ook een regel voor moeten komen vind ik!

Ladyspot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 22:32

Ik vind het ook wel normaal, heb het ook een keer meegemaakt. Die vereniging deed het alleen wel netjes vond ik. Er stonden nog mensen op de wachtlijst en ik hoefde alleen het startgeld te betalen als er niemand meer in mijn plaats kon. Er ging nog iemand van de wachtlijst in mijn plaats en daardoor hoefde ik niets te betalen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 23:14

Als je het niet kan betalen moet je niet inschrijven.

Schrijf je wel in, heb je het risisco je geld kwijt te zijn, ook al kan je niet starten. De organiserende vereniging maakt ook kosten. Sommige verenigingen zijn zelf makkelijk en dan hoef je niet te betalen, maar ik vind het niet raar als je dat wel moet. Mocht je plek opgevuld worden door iemand van de reservelijst, dan vind ik het wel raar als je moet betalen, want voor 1 plek hoeft natuurlijk ook weer niet twee keer bgetaald te worden vind ik!

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 01:03

Het verschilt ook wel per vereniging hoe strict ze met de regels omgaan. Ik had laatst bij een wedstrijd een week van te voren al afgemeld wegens kreupelheid én een vervanger geregeld: toch een rekning incl. administratie kosten gekregen... vond ik toch wel flauw ondanks dat ze dat idd. mogen volgens het regelement.

Een wedstrijd later (paard was nog steeds niet 100%) hetzelfde verhaal, en daar was de reactie "tuurlijk krijg je geen rekening, je hebt toch netjes een vervanger geregeld..." zo kan het dus ook OK dan!

Wel duidelijk waar ik me de volgende keer weer sneller inschrijf Knipoog

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 10:07

naadje24 schreef:
ik geloof dat jij mijn woorden anders opvat dan dat ik ze hier bedoeld heb neer te zetten...

ik zou bijvoorbeeld wel voorstander zijn van......niet rijden = helft betalen....

Het spijt me zeer hoor, maar als je dat niet kunt opbrengen; hooguit 2 keer 8 euro. Koe Dan moet je helemaal geen wedstrijden rijden.
En het is tegenwoordig gewoon nodig; er zijn zoveel mensen die niet op komen dagen en als ze dan ook nog eens niet hoeven te betalen is het helemaal een chaos.

Ik heb zelf 1 keer geweigerd een rekening te betalen.
Het was die dag slecht weer, het had gesneeuwd enzo. Nu moest ik 's middags rijden en ik had 's ochtends een paar keer contact gehad met iemand die daar al was. Die had de halve morgen al met paard op de trailer gewacht omdat de parkeerplaats een grote ijsbaan was. Dus ik had om die reden afgebeld, en dan ga ik niet betalen omdat zij de boel niet voor elkaar hebben.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 10:50

Ladyspot schreef:
Ik vind het ook wel normaal, heb het ook een keer meegemaakt. Die vereniging deed het alleen wel netjes vond ik. Er stonden nog mensen op de wachtlijst en ik hoefde alleen het startgeld te betalen als er niemand meer in mijn plaats kon. Er ging nog iemand van de wachtlijst in mijn plaats en daardoor hoefde ik niets te betalen.

Idd zo wordt het meestal opgelost.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 16:34

essie79 schreef:
naadje24 schreef:

Het spijt me zeer hoor, maar als je dat niet kunt opbrengen; hooguit 2 keer 8 euro. Koe Dan moet je helemaal geen wedstrijden rijden.

Nou sorry dat vindt ik dus echt onzin
waarom zou iemand die iets minder bedeeld is geen wedstrijden kunnen rijden??Typisch een opmerking voor iemand die beter bedeeld is Koe
ik weet gewoon hoeveel ik er per maand aan kan besteden maar op=op

fleurtje100:

precies,dat is nu dus ook het geval....ze halen iemand van de wachtlijst af en krijgen dus 2 x geld,vind ook dat daar een speciale regel voor moet komen

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 17:39

Als je je opgeeft voor een wedstrijd, neem ik aan dat je het kan betalen. En als je dan door omstandigheden toch niet kan starten, ben je in principe het geld (wat je al gereserveerd had voor die wedstrijd) kwijt. En terecht, want een organisatie maakt ook kosten. Dat jij dat geld dan misschien liever ergens anders aan uitgeeft is niet hun probleem!!

Ik vind persoonlijk wel dat als je plek gevuld wordt door iemand anders, dat het dan flauw is als je toch moet betalen. Maar daar ging het hier in eerste instantie niet om volgens mij! Dat is misschien later veranderd, maar niet in eerste bericht van de TS!