Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
beautylover schreef:M1 denk ik....
je kan toch niet ineens Z2 gaan rijden terwijl je nog maar M1 ruiter bent
Karin schreef:VMR --> WD
Fitzroy schreef:Je moet in de hoogste gemeenschappelijke klasse starten. Dat is in jouw geval dus M1. Gewoon wat langer thuis doortrainen en dan gelijk in de M1 beginnen!
grandeur schreef:Dat maakt wel verschil.
Volgens mij mag je nu L2 starten.
Als je bijv. met je pony na je 18e door gaat starten bij de paarden, kun je ook 1 klasse lager starten dan dat je op dat moment met je pony deed. M1 pony's => L2 paarden.
En had jij bijv M2 met wp met je pony gereden, dan had je met dit Z2 paard M1 bij de paarden moeten starten.
Dit is wat ik zo uit mijn hoofd weet, misschien kan iemand dit nog bevestigen?
Odie schreef:als je dan L1 start moet je eerst 10 winstpunten scoren en daarna nog 10 in t L2, dat schiet niet echt op en kost alleen maar meer energie van jouw en je paard, probeer hem wat te sparen, train thuis rustig door en start gelijk M1 zou ik zo zeggen. Succes!
Anike schreef:Ik dacht altijd dat je als bijv. je paard Z2 is en jij M1 geen B meer mocht starten..
Maar zal het misschien verkeerd hebben..
grandeur schreef:Dat maakt wel verschil.
Volgens mij mag je nu L2 starten.
Als je bijv. met je pony na je 18e door gaat starten bij de paarden, kun je ook 1 klasse lager starten dan dat je op dat moment met je pony deed. M1 pony's => L2 paarden.
En had jij bijv M2 met wp met je pony gereden, dan had je met dit Z2 paard M1 bij de paarden moeten starten.
Dit is wat ik zo uit mijn hoofd weet, misschien kan iemand dit nog bevestigen?
Alanta schreef:
Nee, dat is niet waar, als je met de pony Z2 hebt gereden en je gaat met dezelfde pony bij de paarden, dan mag je bij de paarden Z1 starten, geldt dus niet voor andere klasses
Samsam schreef:Alanta schreef:
Nee, dat is niet waar, als je met de pony Z2 hebt gereden en je gaat met dezelfde pony bij de paarden, dan mag je bij de paarden Z1 starten, geldt dus niet voor andere klasses
Volgens mij wel hoor!
Ponies Z2 is gewoon Z1, dus dat is zowiezo niet te doen!
Alanta schreef:
Mijn nichtje is afgelopen jaar 18 geworden, ze heeft de L2 uitgereden en moest nu dus bij de paarden wel M1 starten.
grandeur schreef:Als je bijv. met je pony na je 18e door gaat starten bij de paarden, kun je ook 1 klasse lager starten dan dat je op dat moment met je pony deed. M1 pony's => L2 paarden.
Karin schreef:grandeur schreef:Als je bijv. met je pony na je 18e door gaat starten bij de paarden, kun je ook 1 klasse lager starten dan dat je op dat moment met je pony deed. M1 pony's => L2 paarden.
Is dat een regel die nog niet zo lang bestaat? Of geldt dit alleen bij nieuwe combinaties? Mijn zusje maakte de overgang met haar pony naar de paarden in 2002, ze was toen 1x M2 gestart bij de pony's (nog geen wp) maar moest bij de paarden gewoon M2 blijven starten. Ze mocht niet terug naar de M1.
Sullie97 schreef:Een voorbeeldje:
Als ik een paard rijd die zelf ZZ-licht heeft gelopen en ik rijd op het moment M2+10 winstpunten (wat ook echt zo is), welke klasse kan/moet ik starten?