Het was maar een FNRS proef, een manegewedstrijd, maar toch moesten we tegen een paard van de eigenaar die ZZ loopt, nog een ander paard van de eigenaar die ZZ is geweest en internationaal heeft gelopen (dressuur en springen) en nog een ander paard, een KWPN'er van een vriendin van mij (L2) die werd gereden door haar verzorgster.
De proef ging echt SUPERGOED! Goed voor het been, luisterde goed naar het bit, liep lekker door zijn lijf. Ik was de laatste in mijn rubriek en ben na het proefje lekker buiten uit gaan stappen. (ik vind het belangrijker om eerst mijn paard goed verzorgd op stal te zetten en daarna pas de rest, dat protocol loopt niet weg, toch?)
Dus toen kwamen we terug, hoorde ik dat ik 2e was geworden! Ik echt vet blij, had ik alleen een roze lintje en... géén beker...

Wat was nou het geval?
De eerste plaats was voor het paard van de eigenaar. Het meisje wat op hem reed had 216 punten. Ik en nog twee anderen (je raad het al, het andere paard van de eigenaar en het paard van mijn vriendin) hadden 215 punten. Een gedeelde 2e plaats dus. Die andere twee hadden wel een beker, de jury mocht kiezen wie er uiteindelijk dus de beste was van ons drieën, die kreeg de 2e beker, wie er daarna kwam, die dreeg de 3e beker en wie er als laatste kwam, een roze lintje.
Het paard van de eigenaar was 1e keus jury. Merrie met zwevende gangen (niet zo gek he, internationaal dressuur en springen) en een goed beengebruik. Het paard van mijn vriendin, 2e keus jury, ook goede ruime gangen en een plaatje om te zien. Daarachter kwam mijn haflinger, lompe bok die wel 215 punten heeft verdiend, maar toch achter aan komt... Omdat het een haflinger is???
NIET EERRLIJK, rassendiscriminatie! HOERA voor de haflinger, (in het bijzonder Amigo, die onwijs zijn best heeft gedaan!) een veelzijdige pony met KARAKTER!!!