In de B losrijden met witte bandages.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cornelie

In de B losrijden met witte bandages.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 21:25

Tja, wordt dat weleens gedaan en hoe reageren de overige deelnemers/omstanders? Thuis rijd ik vrijwel altijd met bandages dus voor mij zou het niet meer dan logisch zijn dat ik dat op wedstrijd ook doe. Maar in de B zie je dat eigenlijk nooit. Is dat iets dat gewoon 'not done' is of zijn er onder jullie ruiters die dat gewoon doen?

Sizz

Re: In de B losrijden met witte bandages.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:33

Ik rij thuis en op les altijd met peesbeschermers, maar op een dressuurwedstrijd heb ik nooit wat om.............. en idd, in de B zie je vrijwel nooit witte bandage.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:34

Als je zelf altijd met bandages rijd, waarom zou je dat bij het losrijden niet doen? Er zijn er niet veel die dat doen, maar je moet je niks van anderen aan trekken. Gewoon doen wat je zelf wilt!

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:40

Nu Goofy zijn wintervachtje heeft zijn zijn twee witte achtervoetjes zo doordeweeks niet erg wit meer. Voor een wedstrijd wassen we zijn benen, maar zouden we los rijden zonder bandages, is er in de wedstrijdring al niks meer over van zijn witte beentjes! En als je op wedstrijd met losrijden bandages gebruikt dan natuurlijk wel witte! Ik heb er nog nooit iets over horen zeggen Knipoog Gewoon doen dus, het staat altijd wel verzorgd vind ik.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:48

wij hebben het altijd wel gewoon gedaan hoor!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 22:03

Gewoon doen!

Ik rij altijd met bandages/peesbeschermers om los voor de dressuur.

Mijn zusje met de pony (B dressuur) idem, je ziet inderdaad vrijwel niemand die bescherming om de benen van het paard heeft tijdens het losrijden in de B, maar daar moet je niks van aantrekken. Het mag, dus als je het gewend bent en je het veiliger vindt gewoon doen!

gilberke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 22:14

hey
ik zie hier bijna geen mense in de B met bandages.
ma als jij het fijn vind om te rijden en altijd gewent bent moet je eht gewoon doen.
en niks van aan treken van wat ze zeghe ze hebben tog altijd wel wat op of aan te merken.

groetjes kim

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 22:23

Gewoon doen! Zelf rij ik met witte peesbeschermers los.

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 22:45

Waarom zou je met witte bandages gaan losrijden... omdat het stoer staat of dat je het mooi vind... alleen maar meer werk voor je de ring in moet! Ik rijd zelf wel altijd met voor beschermers om met losrijden want je trekt het klitteband los en die dingen zijn eraf en met bandages moet je eerst 20 x omslaan totdat ze eraf zijn!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 22:54

Ik doe het ook niet, simpelweg omdat ik geen heb om ze er weer af te halen,en je in je proef dus ook zonder moet rijden. Al vind ik het wel heel sjiek staan.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 23:14

ik doe het sowieso op de indoor concoursen niet, ze loopt dan niet op ijzers, van de zomer met die stiften zit ik er tog over na te denken voor even peesjes om te doen...

Whateverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 23:41

hoi

ik rij altijd met peesbeschermers en strijklappen, omdat mijn paard tegen der benen aan schopt. en bandages vind ik te lang duren om ze er af te halen voor de proef.
Je ziet het in de B niet vaak in het L1 en L2 ook niet, in de M wat meer, maar wat maakt het uit?
Als je het toch altijd doet of het mooi, luek ofzo vind doe het dan lekker Knipoog

xx alice

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 00:21

Ik doe het niet omdat ik geen zin heb om nog te moeten stressen als die dingen af moeten voor dat je de ring in moet. Maar ik zie het wel hoor bij ons.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 00:28

Ik gebruik witte bandages alleen bij prijsuitreikingen, clinics en als ik een paard ga voorrijden voor een eventuele koper. Wat een ellende om iedere keer die dingen te wassen...

Ik vind het ook wat overdreven, maar goed, ik gebruik thuis nooit bandages, alleen peesbeschermers, wel zo makkelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 12:51

Gewoon doen waar jij je het prettigst bij voelt.
Het gaat er imo niet om wat de andere doen maar om hoe jij het wilt doen!

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 13:08

ik zelf rijd nooit los met bandages. vind dat zo'n gedoe. Maar tuurlijk mag het, je ziet het idd niet vaak. heb denk ik 1x iemand het in de B zien doen. het staat wel verzorgd.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 13:09

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 13:17

Margon schreef:
Waarom zou je met witte bandages gaan losrijden... omdat het stoer staat of dat je het mooi vind...

Geen van beide eigenlijk. Ik ben met bandages begonnen op medisch advies. En ach, voor 1 paard de spullen wassen valt reuze mee Knipoog
Maar ik ben nu eenmaal zo'n muts die zich nogal eens wat van omstanders aantrek, vandaar deze vraag Bloos En een klein voordeel is inderdaad dat zijn witte benen dan ook wit blijven Tong uitsteken

¡!Ellen!¡

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 13:21

Met mijn pony rijd ik gek genoeg nooit met beenbescherming, alleen met springen. Ze heeft het gewoon niet nodig..
Met mijn paard wel, het is nog een jong paard dat wel eens rare dingen kan doen dus daarom gebruik ik bij hem altijd peesbeschermers, op wedstrijd ook gewoon peesbeschermers die ik voor de proef af doe.
Ik rij trouwens L1, met mijn pony Z1..

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 14:10

Ik rijd altijd los met vierkant bandages, en als je er een beetje handig in bent dan heb je ze er super snel vanaf
Soms rijd ik met witte peesbeschermers, alleen als ik bv haast heb

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 16:59

jah de benen blijven mooi wit maar verder? ik gebruik echt nooit bandages! gewoon omdat ze vaak meer schade aanbrengen dan beschermen... peesbeschermers vind ik dan beter...

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 17:25

Kylan schreef:
Als je zelf altijd met bandages rijd, waarom zou je dat bij het losrijden niet doen? Er zijn er niet veel die dat doen, maar je moet je niks van anderen aan trekken. Gewoon doen wat je zelf wilt!

Goede reden om geen tijd te verspillen aan wassen Vork
Al doe ik het zelf ook altijd hoor, maar eigenlijk is het helemaal niet nodig, 9 vd 10 keer kijkt de jury er toch niet naar...

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 17:37

ik doe eigenlijk alleen met mn paard (die L1 in gaat nu, maar dus B liep) geen bandages om omdat hij in situaties waar hij bang wordt soms gaat slaan. En zeker bij de eerste paar wedstrijden in zn leven leek het me dat hij al genoeg te zien enz had, dus liever geen risico dat hij zou gaan flippen met bandages afhalen en er daardoor iemand in gevaar kwam. Bij die dus voorlopig even rondom kappen (wel wit *LOL*

maar anders zou ik ook gewoon bandages doen hoor! waarom niet? ik vind t netjes staan en zoals je zegt, als je toch altijd met bandages rijdt...
en als mensen erover gaan zeuren dat jij in het B met witte bandages losrijdt... ligt dat aan die mensen, niet aan jou Haha!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 21:04

ik gebruik altijd peesbeschermers, in de kleur die net voorhanden is.

Als jij los wil rijden met bandages dan doe je dat toch lekker, ook al is het in de klasse B, zeker als het op medisch advies gewenst is. Ik zou alleen een andere kleur nemen (hoef je niet zo vaak te wassen Haha! ).

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 21:58

ik ken iemand in de B en rijd ook los met witte bandages