) was het vandaag dan tijd voor het springen en de cross. Ik was er weer eens om vijf uur uit, zes uur op stal en iets over half acht in Wanroij. Cross in de 2e hal verkend, twee keer picknicktafels, twee in-uitjes (waaronder het bier dat Pablo vorig jaar niet wilde), een triple, een bank en een prachtig fonteintje. De eerste hal bestond uit vooral wat simpele sprongen (veel bomen, een huisje en een mallehjan), dan via de doorgang incl hindernis naar de 2e hal en daarna weer terug (zelfde hindernis) voor een brug, steepleheg, waterbak, boom, houtstapel en op/afsprong, boom, fazantenhok en een mega op/op/afsrpong van de opleggers van vrachtwagens met meteen daarachter een flinke punt. Kortom, weer een indrukwekkend geheel, en genoeg voor de paarden om naar te kijken
het springparcours zag er goed uit, mooi aan de maat en niets moeilijks. Raimaer was wat rustiger dan gisteren (toen ze vooral met losrijden een helikopter wilde nadoen), ging netjes met los springen en ook het parcours ging goed, al mocht ik een keer niet mopperen over een balkje dat bleef liggen. Wel kort gedraaid, omdat de tijd wat krap stond, maar foutloos dus.
Daarna gekeken naar de pony's in B en L, en de rit van Simmie gekeken die overal rechtdoor ging en een super rit liet zien.
Daarna Raimaer klaar gemaakt, die was nu wel een beetje overenthousiast met los springen (lees stuiteren, door de teugel springen, achterwaarts etc.) en dan duurt wachten tot je aan de beurt bent wel heel erg lang
Maar uiteindelijk mochten we dan - als allerlaatste vanwege de 1e plek na de dressuur en het springen - van start en daar kan ik maar één ding over zeggen: "super!". Ze was zo fijn te rijden, goed meedenken, snel draaien en overal simpel overheen. Het bruggetje (vorig jaar Pablo's Waterloo) ging ze braaf over, alleen bij de waterbak ben ik voor het alternatief gegaan omdat ik toch eigenlijk wel graag wilde winnen
Maar de oplegger met flinke afsprong en een punt erna ging weer perfect en met alleen een paar seconden tijdsoverschrijding waren we weer aan de finish. En die 3,6 strafpunten waren voldoende om de rest voor te blijven, dus we waren 1e
Grote beker, 60 euro + waardebon van 10 euro en een grote smile 
Foto's staan hier:
[HAW] indoor cross Wanroy