De olympische kür van Raphael Soto (videoclip)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Horsedances

De olympische kür van Raphael Soto (videoclip)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 13:46

Meerdere malen kreeg ik het verzoek of ik de kür van Raphael Soto en Invasor op mijn website wilde zetten.

http://www.horsedances.net/RAPHAEL-OS2004.wmv

Doe me een groot plezier en download deze videoclip naar je eigen computer en speel hem dan pas af.

(klik met je rechter muisknop op bovenstaande link en kies voor doel opslaan als, of save target as)

Theo

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 14:26

Ik ben niet gecharmeerd van de combinatie. Maar het is leuk om de proef weer eens terug te zien. De muziek past erg goed bij de gangen. Mag ik aannemen dat jij de muziek hebt verzorgd Theo?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 14:34

ik vind de combinatie ook niet geweldig
vind de kür op sommige plekken erg slordig en heb het iedee dat ie em echt lek prik, hij zit constant kei hard te porren, maar zal wel nodig zijn :/
verder vind ik de muziek niet echt mooi en vrij irritant, maar past wel goed bij de kür

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 15:24

Citaat:
Mag ik aannemen dat jij de muziek hebt verzorgd Theo?

Nee, want ik gebruik altijd de instrumentale muziek, zoals de componisten en uitvoerenden het bedoeld hebben, en nooit een boombox of synthesizer.

Theo

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 15:30

Na het zien van deze proef vraag ik me toch sterk af waarom er geen Belgen meededen op OS dressuur...

Ik ben akkoord met Angelstears.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 17:56

ik vind zn houding eerlijk gezegd nogal beroerd Scheve mond maar het paard vind k wel super!

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 18:05

Geweldig hoe die man zijn paard wissels laat springen Haha! Hij doet net of ie het helemaal zelf moet doen... Clown

Het zou van wat subtieler mogen... Schijnheilig
Ik vind het trouwens een onrustig plaatje, veel te rommelig.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 18:17

sophie_kurk schreef:
ik vind zn houding eerlijk gezegd nogal beroerd Scheve mond maar het paard vind k wel super!

en hij krijgt toch ook gewoon een 8 voor houding en zit Tong uitsteken

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 18:56

Ik denk altijd als ik hem zie rijden "Zo erg zijn mijn tenen helemaal niet!" Toch vind ik dat hij zijn paard met veel gevoel rijdt. Met zo'n barok dier krijg je natuurlijk al gauw dat je niet zo stil zit. Ik vind het echt knap dat hij met zo een, toch geen superbewegers, een heleboel superbewegers achter zich kan houden.
Maar ik moet zeggen dat ik em bij een andere wedstrijd (weet niet meer welke) beter vond gaan.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 19:03

in Aken?

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 22:59

Ik heb ook weer met verbazing zitten kijken.
Verbazing in meerdere opzichten Haha!
Omdat ik het erg knap vind dat hij dit allemaal uit zo'n paard kan krijgen en dat het paard ook verschrikkelijk gehoorzaam is.
Aan de andere kant ook om hoe vreselijk die man erop zit en hoe lomp hij rondstuurt Clown

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 23:05

Waarom heeft iedereen toch altijd weer negatief commentaar op deze combinatie!
Ik bedoel maar... als hij echt zo beroerd rijd plaatst hij zich niet voor de Olympische Spelen! Ik vind het echt fantatisch dat deze man met een barok paard naar de Olympische Spelen kan/mag!!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 23:21

Ach commentaar is er snel maar hij reed wel op de OS en dat zegt wel wat!!!

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 23:36

dit topic moet naar links of niet Verward en het is idd fantastisch Haha!

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 23:45

Mooie muziek, echt helemaal op maat gemaakt voor deze combinatie. Je kunt horen dat men hier ook aandacht aan heeft geschonken.
Dit stuk muziek is denk ik zo bedoeld ook voor de componisten!

Klein beetje met je tijd mee gaan Theo!

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 23:46

ik vind het toch heel mooi om te zien hor haha..

dat groffe vindt ik bij deze combinatie wel iets hebben.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 00:17

Margon schreef:
Waarom heeft iedereen toch altijd weer negatief commentaar op deze combinatie!
Ik bedoel maar... als hij echt zo beroerd rijd plaatst hij zich niet voor de Olympische Spelen! Ik vind het echt fantatisch dat deze man met een barok paard naar de Olympische Spelen kan/mag!!

Moet je nagaan hoe hoog het niveau daar in Spanje op dressuur gebied is als ze deze man in het Olympische team meesturen! Haha! Nee dat was flauw... Beatrice Ferrer-Salat zat er natuurlijk wel verdiend bij Haha!

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 01:12

Vreselijk, pijn aan mijn ogen!

Heel veel lof voor de man en de ontzettende gehoorzaamheid van het paard. Dat afgroeten is TE, maar het staat hem wel weer Haha!

Maar ik snap niet dat deze combinatie bijna 80% scoort voor zo'n proef, want als je echt kritisch gaat kijken is er veel mis. Het is wel een hele stoere bok (ik noem dat 'koeienvanger' Bloos ).

En ik heb werkelijk zelden een paard gezien met zulke kromme achterpoten...

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 01:31

Hahaha, die changementen om de pas zijn inderdaad grappig om te zien. Die Beatrice Ferrer-Salat vind ik eigenlijk ook altijd vrij onrustig en prikkerig rondsturen. Spaans temperament? Vind wel die laatste passage ontzettend gaaf, en het toch wel knap dat hij dit kan met een andalusier. Het zijn hele leuke paarden hoor, maar toch net niet zo geschikt denk ik voor dit als een warmbloed sportpaard.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 02:28

Ik denk dat hij normaal beter rijd dan op de OS, zomaar geraak je daar natuurlijk niet.
Maar in het filmpje is echt echt niet aan te zien, die hulpen, die houden en het paard maakte ook regelmatig fouten.
Vooral de houding van zijn hoofd vind ik vreselijk uitzien, maakt het onsmakelijk.
En die hulpen, zo ruw in de mond. Oke, dat kan wel nodig zijn, maar tijdens je proef is het de bedoeling dat niet te doen.
Het zag er gewoon niet uit op het filmpje.
Natuurlijk kan hij ontzettend veel zenuwen gehad hebben en zijn paard wou lastig doen.
Deze proef is gewoon niet goed geweest, volgende keer beter?

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 02:40

Citaat:
Klein beetje met je tijd mee gaan Theo!

Is het je wel eens opgevallen dat nog nooit een wedstrijd van enige importantie gewonnen is door een combinatie die dat verschrikkelijke synthesizer gejengel ten gehore bracht .

Als het met je tijd meegaan, betekend dat je het publiek en de juryleden gaat vervelen met die "kort door de bocht" synthesizer muziek, voorzien van beat, boom en squeeze boxen, laat mij dan maar lekker bezig zijn met echte instrumenten.

Als je (zoals je beloofde) naar Friesland was gekomen om de Jubileumshow van het FPS mee te maken, had je in ieder geval kunnen zien en horen wat het verschil is tussen de versie van Allegria die jij op je website hebt staan, en de schitterende instrumentale versie van het Praags Symphonie Orkest.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 03:25

Laat eens een kür met jou muziek zien Theo. Lachen

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 03:31

Citaat:
Laat eens een kür met jou muziek zien Theo.

Er staan er voldoende op mijn website. Maar als je in Belgie life wil gaan kijken :

Wim Verwimp, Hannelore Volder, Julie de Deken, Isabell Cool, Valerie Verellem etc.....

Theo

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 10:59

Horsedances schreef:
Is het je wel eens opgevallen dat nog nooit een wedstrijd van enige importantie gewonnen is door een combinatie die dat verschrikkelijke synthesizer gejengel ten gehore bracht .

Als het met je tijd meegaan, betekend dat je het publiek en de juryleden gaat vervelen met die "kort door de bocht" synthesizer muziek, voorzien van beat, boom en squeeze boxen, laat mij dan maar lekker bezig zijn met echte instrumenten.

Toch hebben mijn küren al wat wedstrijden gewonnen. Natuurlijk is dat de verdienste van de amazones zelf en niet van mijn muziek......maar toch.
En zeg nou niet dat dat geen wedstrijden waren van enige importantie, elke wedstrijd is belangrijk.

Het knippen en plakken in muziek is prima, mij hoor je er niet over.
Synthesizer muziek kort door de bocht? kom op Theo, je kunt er vanalles over zeggen maar dit is wederom een uitspraak die niet kan en waar je weer niet over hebt nagedacht.

Maar ik zag dat er begin februari een bijeenkomst van de FEI is http://www.eurodressage.com/reports/sho ... sf/pr.html

Ik zie jou naam er niet bij staan en toch 2 namen uit de muziekwereld.
Ik had werkelijk gedacht dat jij dit forum wel zou aanvoeren voor de muziek wereld. Hoe komt dat nu?

By the way.....een heel gelukkig 2005! was ik nog vergeten en dit is niet cinisch bedoeld.
Laatst bijgewerkt door oot123 op 09-01-05 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 11:10

Ik ben persoonlijk niet zo gecharmeerd van deze combinatie. Het geeft voor mij niet het beeld van ongedwongeheid zoals ik dat graag zou zien in de dressuur. De muziek is best leuk gedaan. Volgens mij op maat gemaakt voor deze combinatie. Wel een gruwelijke misser van de kur-makers dat de tempo's vaak niet kloppen. En dat zie je helaas veel te vaak.

Nog even over kur-muziek in het algemeen. In de top wordt het niveau van de muziek geleidelijk aan steeds beter. Er wordt eindelijk met aandacht aangewerkt door mensen die echt verstand van muziek hebben. Dat ouderwetse knip-en-plak werk kom je gelukkig steeds minder tegen.

Over het gebruik van
Citaat:
die "kort door de bocht" synthesizer muziek, voorzien van beat, boom en squeeze boxen
Mij stoort het niet als mensen dit gebruiken mits de tempo's goed kloppen en de kur logisch in elkaar zit met muzikale overgangen en niet met allerlei losse stukken aan elkaar bedacht. Dat laatste hoor ik steeds als kur makers driftig op zoek gaan naar de originele uitvoeringen. Stemmingen kloppen dan niet meer, maw de onderlinge opnames zijn niet zuiver tov elkaar. Over smaak valt toch al niet te twisten. Wanneer originele gezongen muziek instrumentaal wordt nagespeelt is dat voor 99,9% per definitie al kitsch, denk maar aan James Last. Dus dan vraag ik me af in hoeverre je de artistieke waarde van synthesizer muziek wilt bekritiseren.

De beste kuren worden gemaakt door mensen die ook zelf kunnen componeren. Zij zijn in staat een hele kur tot een mooi geheel maken, zodat alles logisch ik elkaar overloopt. Voor nederland steken de kuren van Slings&Kerkhof niet voor niets met kop en schouders boven de rest uit.

Ik vraag me af in hoeverre een dressuur-jury werkelijk in staat is om de muziek te beoordelen. Zo ben ik ooit naar een clinic in Ermelo geweest over hoe je een kur moet maken ik meen dat jij daar ook bij aanwezig was. Ik kan me nog heel erg goed herinneren dat het gemiddelde publiek absoluut niet in staat was om gewoon het tempo van de muziek mee te klappen. Wat werkelijk tenenkrommend en genant was, was dat op een geven moment de presentatoren beweerden dat de muziek klopte bij het tempo van de beweging van het paard wat helaas absoluut niet het geval was. Mijn man, afgestudeerd drummer, grapte naar mij: Nu wil ik mijn geld terug want dit gaat werkelijk nergens over. Hiermee wil ik maar aangeven dat ik niet zo'n hoge pet op heb van het beoordelingsvermogen van een jury als het de muziek betreft. Kur muziek moet vooral harmonieus zijn en moet onderstrepen wat je ziet gebeuren in de baan. Net als bij een goede film moet de muziek je uiteindelijk tot tranen brengen.