zenuwachtig

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

blupie

zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 17:53

zijn jullie ook altijd zenuwachtig voor een wedstrijd ? ik namelijk wel [/b]

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 18:15

Haha jah hoor Haha!
Ik denk dat iedereen daar wel een beetje last van heeft..
Het probleem is alleen dat mijn paardje hier super negatief op reageert,
en mijn proef dus ook bijna altijd mislukt omdat ze midden in de ring gaat stijgeren.. *zucht* Verward Tjah.. Arabiertje Knipoog

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 18:17

Ik was ook altijd vreselijk zenuwachtig voor de onderlinge wedstrijden, en ben er dus ook maar mee gestopt, was niet eens leuk meer..
Bovendien werden de proeven steeds moeilijker, en konden alle manege paarden de proeven niet aan, waardoor iedereen maar op 3 paarden ging rijden.. En dat is al helemaal vervelend...

Maar echte wedstrijden heb ik nog nooit gedaan, waarschijnlijk zou dat alleen maar erger zijn..

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 18:41

VMR -> WD

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 18:42

Ik nooit, wel uiterst geconcentreed.
Ben meestal niet spraakzaam, behalve na de wedstrijd ben ik helemaal hyper. Haha!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 18:47

ik wel voor de derde selectie, heb het een keer eerder gehad en toen heb ik mn hele proef slecht gedaan.. echt zo balen. Voor de rest ben ik alleen zenuwachtig voor de springwedstrijdjes bij ons op de manege, die zijn onderling.. Voor de rest ben ik nooit zenuwachtig.

Smari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 18:47

Ik ben altijd erg zenuwachtig tijdens het opzadelen, wanneer ik er eenmaal opzit dan ontspan ik altijd vrij snel. Ik zeg ook altijd tegen mezelf dat we "gewoon" weer even lekker gaan rijden. De eerste meters de baan in, dan komt er soms nog weer wat bovenborrelen, maar dat is meestal snel weer verdwenen.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 20:07

Ik ben echt noooit zenuwachtig, ook niet zenuwachtig te krijgen Tong uitsteken

theelichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 20:55

Voor sommige wedstrijden niet, voor sommige wel..
Maar als ik me ring in moet, stap ik altijd even zodat ik niet meer zo zenuwachtig ben, anders lukt het van geen kanten!
ik heb wel van die homiopatische pilletjes die ik soms pak als het een finale is ofzo

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 23:35

Citaat:
Ik ben altijd erg zenuwachtig tijdens het opzadelen, wanneer ik er eenmaal opzit dan ontspan ik altijd vrij snel. Ik zeg ook altijd tegen mezelf dat we "gewoon" weer even lekker gaan rijden. De eerste meters de baan in, dan komt er soms nog weer wat bovenborrelen, maar dat is meestal snel weer verdwenen.

Ik heb precies hetzelfde. Ik moet wel zeggen dat de zenuwen al wat minder worden naarmate ik wat meer wedstrijden gereden heb (ik ben pas net begonnen in de B).

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 00:20

Ach dat gevoel dat je op wedstrijd krijgt. Lovers
Het is heerlijk.
Zenuwen kunnen ook positief zijn.
Goed geconcentreed zijn is een must!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 12:07

Ik ben ook wel een beetje zenuwachtig van tevoren (met invlechten, poetsen, opzadelen), maar als ik rij niet meer. Eigenlijk is het over als ik lekker met mn beestje aan het werk ga. Alleen vlak voordat ik de cross in ga ben ik echt superzenuwachtig. Als ik dan begin te crossen dan is het meteen over. Dan ga ik gewoon genieten van het rijden!

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 12:51

Ik ben eigenlijk nooit zenuwachtig. Alleen mijn laatste wedstrijd die ik pas gereden had, was ik voor het eerst een beetje zenuwachtig, dat kwam omdat ik de jury kende die bij mij moest jureren.
Anders ben ik nooit zenuwachtig.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 13:21

Volgens mij is dat wel normaal hoor Knipoog Bijna iedereen is wel een beetje zenuwwachtig.
Je hoort vaak dat het went dus gewoon veel wedstrijden rijden Knipoog

_Mars_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 13:23

ikkuh meer voor dan ben ik klaar dan voor de bekerst of ik wat win en daan ben ik weer zenuwachtig voor de volgende proefje maar als je dat hebt moet je denken je doet voor de lol mee niej voor de prijs

_Mars_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 13:24

ikkuh meer voor dan ben ik klaar dan voor de bekerst of ik wat win en daan ben ik weer zenuwachtig voor de volgende proefje maar als je dat hebt moet je denken je doet voor de lol mee niej voor de prijs

Rachel_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 13:25

Ik was vroeger nooit zenuwwachtig alleen met springen,
maar zinds ik me andere paardje hebt.
en hij bang is als er veel mensen staan en dan nog is bedenkt dat die alleen is,
heb ik die zenuwe ook met dressuur nou.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 16:21

Ik was altijd heel erg zenuwachtig en toen ik weer begon met wedstrijden nam ik druppels in van rescue remedy van Bach en dat werkte super.

Nadat Omar mij er laatst tijdens het losrijden van af trapte (de draak) en ik boos weer opstapte had ik echt zo'n instelling van.. wat er ook gebeurd jij gaat lekker je rondje rijden ookal gaan we achteruit die bak door.. dat boeit me niet. Mijn zenuwen waren dus als sneeuw voor de zon verdwenen Haha! Mijn laaste wedstrijd heb ik dan ook zonder rescue remedy druppels gereden en ik was eindelijk niet meer nerveus! Als ik nu mijn proefje rij kan ik mij beter concentreren en hoor mijn voorlezer tenminste ook beter Knipoog

Ik rij ook B trouwens.

Rachel_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 16:33

AnneOmie schreef:
rescue remedy van Bach

waar kan je die halen dan.?
zal voor mij erg makkelijk zijn als ik ze ook had Haha!

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 16:34

ja ik oooook Bloos Knipoog

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 17:01

Ik was altijd heel nerveus als er weer een onderlinge wedstrijd was georganiseerd. Helaas was er op een gegeven moment bijna elke week een wedstrijd. De spanning was er niet meer en ik vond de niet leuk meer. Rij ook geen wedstrijden meer daardoor. Misschien komt het wel weer een keer.

Karnaval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 17:18

iedereen heefd dat wel.. mijn vorig paardje die wou me eraf gooien, k hoop dat het met mijn nieuw paardje wel goed gaat op de wetstrijden.

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 17:48

Mijn vorige paard was altijd aan het gek doen en bokken met losrijden, daardoor verwachtte ik altijd zo weinig van mijn proef dat ik niet eens zenuwachtig meer was en het dus vaak hardstikke goed ging! Dankzij dit paard ben ik van me zenuwen af, die heb ik omgezet in concentratie. Ben altijd super geconcentreerd, maar nooit zenuwachtig!

Femmes86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 20:31

Tsjah, sinds ik bij mijn eerste officieele wedstijd mijn singel ben vergeten, maak ik me nu eigenlijk meer druk om het feit of ik alles wel mee heb, dan om de wedstrijd zelf haha

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:52

bij mij is het raar,voor dressuur heb ik echt heel veel zenuwen wat in tegen stelling tot cross en springen veiliger is. in de cross ben ik bijna nooit zenuwachtig en springen ook meestal niet Lachen
maar dressuur is echt stressen Tong uitsteken