ORUN Cursus Fase 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Let_be

ORUN Cursus Fase 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 16:28

Hoi allemaal,

Ik wil de Orun cursus Fase 2 gaan doen, maar ik heb nog geen foldertje ontvangen van de KNHS.

En ik wil eigenlijk ook weten of nog meer mensen deze cursus doen en of het hun goed bevalt of is tegengevallen enzo,

Ik wil dan (als ik nog die ene winstpunt haal in de B Springen) de Alround gaan doen.

Bedankt alvast voor reacties!

Tamara

(mod: ik weet niet of het hier hoort, maar deze leek mij het beste)

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 17:36

Heb je de eerste fase al gehaald dan?

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:12

Ik las vandaag op de KNHS site dat ORUN pas weer in November begint. Ik wil Fase 1 gaan doen, had gehoopt op een cursus in januari of februari, maar helaas.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:34

ik raadt hem af,heb er geen goeie ervaringen mee..ruzie met de instructeur omdat ik m'n paard niet recht mocht richten..en ik het verdomde om op een scheef paard te rijden..en dan beweren ze dat jij en je paard zo vooruit gaan van zo'n orun..:-S...ik weet niet of het overal zo is of dat het alleen zo was dat ik een slechte instructeur had{ik bedoel degene die alles leid}..mij beviel het niet..en veel geleerd heb ik er ook niet van..

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:38

Elisa2 schreef:
ik raadt hem af,heb er geen goeie ervaringen mee..ruzie met de instructeur omdat ik m'n paard niet recht mocht richten..en ik het verdomde om op een scheef paard te rijden..en dan beweren ze dat jij en je paard zo vooruit gaan van zo'n orun..:-S...ik weet niet of het overal zo is of dat het alleen zo was dat ik een slechte instructeur had{ik bedoel degene die alles leid}..mij beviel het niet..en veel geleerd heb ik er ook niet van..

Dan ben ik benieuwd waar je de cursus hebt gedaan en van wie je hem hebt gehad?!
En de motivatie Haha!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 22:48

missmuts schreef:
Heb je de eerste fase al gehaald dan?

Die mag ik overslaan omdat ik landelijk L rijd.

En fase 1 wordt bij ons gegeven, erg gezellig hoor! Was vorig jaar amazone. Dit jaar niet door blessure.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 22:50

QuijoSavan schreef:

En fase 1 wordt bij ons gegeven, erg gezellig hoor! Was vorig jaar amazone. Dit jaar niet door blessure.

Is dat dan een nieuwe regel? Ik dacht dat je altijd eerste fase moest doen. De tweede fase is meteen op M niveau namelijk.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 23:09

QuijoSavan schreef:

Zo hé, als dat zo is. Dan kunnen ze de eerste fase wel afschaffen. En kan iedereen zowat 2e fase doen.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 23:10

Eerste fase overslaan omdat je een bepaalde klasse rijdt, heb ik nog nooit van gehoord.
In welke fase zou ik dan mogen starten nu ik landelijk Z rijd?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 23:14

Fase 1 overslaan is er volgens mij nog niet bij!

Volgens mij wordt er alleen maar over gesproken om zeer geroutineerde ruiters / instructeurs versneld te laten instromen in de 2e fase..........
Maar dat is er alleen voor bedoeld om ongediplomeerde verenigsinstructeurs alsnog van een briefje te voorzien met het oog op allerlei komende verzekeringsregels.
(maar dat zoiets een legitieme reden kan zijn wil er bij mij niet in)

Maar landelijk L dat vrijstelling zou geven voor een 1e fase vind ik ook van de gekke!
Landelijk Z (dubbel Z dan) zou ik nog kunnen begrijpen..........

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 23:15

Normaalgesproken is een voorwaarde om aan de tweede te beginnen volgens mij dat je de eerste met minimaal een 6 moet hebben gehaald. Eigenlijk bevelen ze een 7 (voor het rijgedeelte). En volgens mij moet je ook M met winstpunten zijn. Je paard moet ook op M niveau lopen.
Dat dacht ik tenminste.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 23:24

Kitty schreef:
Eerste fase overslaan omdat je een bepaalde klasse rijdt, heb ik nog nooit van gehoord.
In welke fase zou ik dan mogen starten nu ik landelijk Z rijd?

Fase 3. Als je de 1e mag overslaan omdat je L rijdt, mag je de 2e overslaan omdat je M geweest bent. Dus kan je rechtstreeks doorstromen naar de 3e. Simpel toch.

Over deze regeling heb ik nog nooit wat gehoord. Waarom stellen ze dan de eis om de 1e fase te doen L+1.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 23:56

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 23:58

Scum schreef:
Normaalgesproken is een voorwaarde om aan de tweede te beginnen volgens mij dat je de eerste met minimaal een 6 moet hebben gehaald. Eigenlijk bevelen ze een 7 (voor het rijgedeelte). En volgens mij moet je ook M met winstpunten zijn. Je paard moet ook op M niveau lopen.
Dat dacht ik tenminste.

Ik heb afgelopen jaar de tweede fase gedaan en dit waren inderdaad de toelatingseisen daarvoor: eerste fase met voldoendes hebben afgesloten en de combinatie moet minimaal M met winst zijn.

Dubbel Z kan ik ook nog inkomen, maar landelijk L

Ik moet er eigenlijk een beetje om lachen; nog even en je krijgt het papiertje van de eerste fase gratis bij drie pakken Eqvalan... Niet dat het nu zoveel meer waard is, maar toch Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 23:59

Landelijk L............ Clown

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 00:03

Dat komt na regionaal B...

eebaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 00:05

Ik doe op dit moment de eerste fase...Ben zelf m1 met winst maar moest toch echt onderaan beginnen over vrijstelling word echt niet gesproken!

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 00:11

Ik denk dat hier de basis opleiding verward wordt met de 1e fase, de basis mag iedereen doen en aan de 1e fase worden eisen gesteld. L met winst geloof ik.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 00:12

Die vrijstelling komt er niet zomaar, want dan lopen ze in Ermelo een HELE BOEL CENTJES mis................

Klere zeg.......... die opleidingen zijn onderhand niet meer te betalen!

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 00:17

Wat mij eigenlijk heeft tegen gehouden om de 2e fase te gaan doen was de afstand...............lekker elke keer naar Ermelo of Wanroy Boos! Ik begrijp niet zo goed waarom deze cursus ook niet gewoon op andere locaties kan.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 00:21

Dat komt er nog eens bij.
En je moet ook nog steeds een paard meezeulen..............
Terwijl een groot aantal 2e/3e fase dametjes hun roze E-papiertje nog niet eens hebben en vaders of moeders maar moet zien of hij/zij al die dagen kan "snipperen"

Doe je mee aan die cursus........ gaat je paard aan het eind per ongeluk "stuk" en sta je daar mooi met je goede gedrag als de anderen examen mogen doen...........

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 00:28

Ik heb dus ook nog geen E-rijbewijs Bloos en toendertijd nog geen veewagentje en ja dan houd het idd op, en de tijden zijn ook zo belachelijk van 09.00 tot 16.00 en van 15.00 tot 22.00 Of s'morgens errrrg vroeg weg en in de spits terug , of midden in de nacht thuis komen Verward

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 00:34

Ik had destijds iemand in de groep die van Texel kwam geloof ik.
Die mocht altijd een uur eerder weg, anders miste ze letterlijk de boot.............

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 00:38

Haha! Die was ook wel even onderweg dan zeg...............Maar wat is nou de reden dat het alleen op die 2 locaties gegeven wordt? De 1e fase wordt door heel NL gegeven dus waarom deze niet????

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 00:40

Er zijn er een stuk minder die de 2e fase doen. De echte reden dat het in Ermelo wordt gedaan is omdat ze dan zelf het geld voor de huur van de accomodatie mogen vangen ofzo?