Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Emeraldo"]
Vanaf 2005 start ik met mijn pony tussen de paarden in de Z1. Nu is het zo dat je bij de pony's nooit met S&T mag rijden, en bij de paarden vanaf de Z1 wel.
Vraag 1: Is het toegestaan om met mijn pony bij de paarden in de Z1 met S&T te starten?
Vraag 2: Wat is jullie reactie hierop?
[/quote]
Ja, je mag met S&T rijden met je pony tussen de paarden.
Mijn reactie erop, als je het mooi vind lekker doen.
[quote="Emeraldo schreef:PS: Dit is niet omdat ik zo graag met S&T wil rijden, maar omdat ik een zwakke rug heb.
Emeraldo schreef:Ik kreeg dit als tip. Ik wil eerst uitzoeken of dit toegestaan is, daarna overleggen met mijn instructrice.
Mijn pony is redelijk sterk in zijn nek. De meeste dagen net iets sterker dan ik aan kan vanwege mijn rug.
Met een slofteugel is dit probleem al opgelost, omdat ik dan net iets meer te zeggen heb.
Toen iemand zag dat het met slofteugel net wel lukt, vroeg ze mij waarom ik niet met een S&T hoofstel probeerde te rijden.
Emeraldo schreef:Misschien heb ik mijn rug verhaal niet helemaal duidelijk uitgelegd.
Als ik niet paardrij heb ik weinig tot geen last. Als ik wel paardrij en hij is sterk die dag heb ik wel erg veel last van mijn rug.
Een S&T hoofdstel is er ook zeker niet voor bedoeld om het probleem te verhelpen (moet helaas op hele andere manieren verholpen worden) maar om de pijn een beetje te verzachten.
Tulandro schreef:Als ik dan even logisch ga nadenken, heb jij dus moeite met krachtzetten van je armen, waardoor je pijn in je rug krijgt? Probeer gewoon alleen op je houding te letten, rijd vooral op je been en houd licht contact van voor, dan moet het probleem ook opgelost zijn.
Emeraldo schreef:Dit klopt precies, maar dan loopt hij niet mooi opgericht zoals ik dat graag zou zien. Hiervoor moet ik met redelijk veel druk rijden, omdat hij te ver voor de loodlijn loopt. Volgens mijn instructrice moet ik strenger zijn met mijn handen