Had vanavond wedstrijd, vorige keer had ze vreselijk lopen klieren, dus we hadden een maand flink getraind, en vol goede vandaag weer eens proberen.
Door allerlei redenen een half uur later dan geplant aangereden. Komen we aan, bleken er 6 te zijn uitgevallen, en nummer 13 aan het rijden. Fijn, was nummer 16

Snel snel alles gedaan, en had maar liefst 3 minuten voor ik de ring in moest. Snap nog steeds niet dat ik niet meteen besloten had om om te keren, Veerle heeft het me zo vaak gezegt, maar eigenwijs... Er was iemand speciaal daar naar toe gekomen en vond het l*llig omte zeggen van ik ga weer

Dus toch de ring in, maar ik in de stress, paard over de zeik...
Uiteindelijk afgegroet, al dravend omdat de rem het niet deed, en vervolgens wou ze de hoek niet in. Normaal trap ik haar dan ook de hoek in, en het was toch al knudde, dus ik gaf flink been, om vervolgens een aantal rondjes door de bak te vliegen. Een ererond op het verkeerde moment

Jury begon te bellen, maarja, de rem deed het niet. Uit eindelijk toch de bak uit, even gestapt en toen weer opgepakt en nog even gereden en pas gestopt toen ze lekker ontspannen liep.
Toen we klaar waren was de laatste aan het rijden, dus gewacht op de uitreiking.
122 punten, oké, terecht, want het was gewoon waardeloos.
Maar het commentaar:"Ik zou liever de amazone dan het paard straffen"

Een hele discussie volgde, zijn mening was dat ik mijn paard niet zo hard had moeten aanpakken, dat dat geen stijl was omdat zo in de ring te doen, voor publiek, en ik moest blij zijn dat hij geen klacht naar Ermelo zou sturen.
Hard aangepakt? Ze wou de hoek niet in, ik geef een keer flink been en de rem doet het vervolgens niet meer, maar hard aangepakt? nou nee

Ik vroeg hem of ik dan maar alles in de ring moest goedkeuren, en vervolgens bij het uitstappen om het zelfde kwaad te worden?
Hij zo:"ja, in de proef doe je dat niet"

"ja, want dat is geen stijl in een proef"
Vervolgens ging hij mij nog uitleggen dat ik eerst mijn paard maar eens nagevelijk moest gaan rijden voor ik weer op wedstrijd ging, hem vervolgens verteld dat ze dat prima kan, we al winst hebben gereden, maar door de organisatie daar we geen tijd hadden om los te rijden, en dat het probleem was, maar we kwamen niet om over de punten te praten, want die waren terecht, maar over het commentaar.
Maar die discussie wou hij niet verder aangaan... als ik maar onthield dat hij de volgende keer als hij dat zag, wel een klacht in zou dienen.
Dus je mag je paard niet straffen want dan loop je kans geschorst te worden?
Oké