Schelden op de wedstrijd.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sizz

Schelden op de wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 17:25

Heb je dat ook weleens dat allemaal mensen tegen je begin te schelden (op wedstrijd dan) omdat ze denken dat je hun express in de weg rijdt terwijl je ze eigenlijk in jouw ogen niet in de weg rijdt Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 17:29

Nee, nooit last van gehad

Als dat vaak voorkomt, toch eens kijken of je echt niet in de weg rijd.
Een keer kan altijd, maar vaak..
Weet je wel de bakregels?
Niet iedereen weet die namelijk.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 17:36

Nou ik bedoel eigenlijk. Mensen die met zijn 3-en naast elkaar op de heofslag stappen. Jij moet stopeen(ze gaan net langs de hindernis). En achter je moeten mensen ook stoppen die dan op jouw beginnen te schelden dat je door moet rijden. Hallo ik kan nog niet vliegen.

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 17:41

Daar zou ik me dan niets van aantrekken. Je zou natuurlijk dan een volte kunnen maken, achter de mensen/paarden langs, en voor de hindernis. Zo voorkom je wel dat andere ruiters achterop jou vliegen, omdat je zo plotseling moet stoppen.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 22:57

heb het ook wel al meegemaakt Scheve mond
ik vin het echt heel erh vervelend. in een inrijpiste moet je niet met 3 naast elkaar gaan rijden he er zijn mensen die moeten inrijden maar daar denken ze dan wel niet aan Boos!

ik snap wat je bedoelt MissSisa Knipoog

twist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 23:38

ik vind het niet netjes hoor
en ik vind ook niet dat je met zijn 3e naast elkaar hoeft te rijden
ja als je buiten rijd over een grote vlakte oke
maar toch niet als iemand aan het werk is met haar of zijn paard/pony
ik vind het niet netjes hoor
en je moet je er gewoon niets vanaan trekken Knipoog

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 23:42

ik erger me daar echt dood aan ! aan van die groepjes die met ze alle op de hoefslag rijden!
ntuulijk kan het dat je ff met iemand praat en dat je naast elkaar rijd, maar ga aseblieft niet me zijn 3en of zelf 4en op de hoefslag rijden!
en ik denk dat als mensen gaan schelden, dat het vooral komt doordat ze zelf gestresst zijn, of als het niet goed gaat.
hier zou ik me iind dus niets van aantrekken!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 00:16

Erg irritant ja! Met springen dat je dan opeens op de rem moet omdat er van die domme mutsen staan de kleppen Boos!...beetje jammer..

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 00:38

Verschrikkelijk! Ze denken er echt niet aan dat er mensen zijn die willen inrijden!
Ik kan er onnozel van worden!

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 00:47

ik heb nog nooit gehad dat ze gingen schelden.
wel meerdere malen als B ruitertje tussen de Z mensen ingereden. menn wat een arrogante ***kop krijgen sommige mensen (en nu moeten niet alle Z ruiters zich aangesproken voelen) spontaan als ze mensen zien rijden die 'minder' zijn dan zij. denk maar niet dat ze ook maar een milimeter voor je aan de kant gaan. zelfs niet als er 1000 bakregels zijn die zeggen dat dat wel moet Scheve mond

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 00:54

Niet echt normaal, om zo maar iemand uit te schelden.

Misschien rijd je wel echt in de weg, dus let daar eens op. (ken je de rijbaan regels?)

Bij mij is het nog nooit voorgekomen.
Als ik dan toch bijna iemand met paard overhoop rijd (of mijn instructrice Tong uitsteken) dan roep ik zo snel mogelijk sorry en met de zin dat het echt niet met opzet was.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 10:10

@Fairie: Ik ken de rijbaan regels wel hoor. Maar laat ik effe een voorbeeld geven!

Was ik vrijdag in Kampen op een springwedstrijd. De bak daar is hartstikke zwaar. En niet al te ruim. Stappen ze met zn drieen naast elkaar En dan wil jij er lanks of je wilt naar een hindernis toe rijden. Je komt er niet langs of je moet een bocht door waar je pony bijna 3 keer op zijn snuffert valt. Allemaal van dat soort dingen. En schelden als jij niks doet.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 10:57

Scheve mond Een team-genoot van mij doet het wel is. Maar die heeft gedrags problemen

lupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 12:44

weet je hoe ze dat noemen!
WEDSTRIJDSTRESS!!!!!!!!!
Haha! Haha! Haha!
bij de meest gestresste wedstrijdruiters rij je altijd in de weg!
maar zolang ze nog geen wedstrijden uitgevonden hebben waar je alleen rijdt zal je dit altijd blijven houden hoor!
kop op! en als ze schelden even vriendelijk naar ze lachen! dan worden ze nog bozer Haha! Haha! Haha!
dan gaan ze balken gooien uit nijd en dan win jij grinnik Haha! Haha! Haha!
gemeen ben ik eigenlijk he! Extreme duivel

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 12:49

ff een vraagje tussendoor: Je moet elkaar de linkerhand geven toch??

lupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 13:08

yep!
links heeft voorrang het is net andersom van autorijden Haha!
en zijgangen hebben ook voorrang!
en ik heb gemerkt dat als je net als ik een heeeeeeel groot paard hebt je bijna altijd voorrang hebt Haha! Haha! Haha!
das mijn probleem ze zien je aan komen en gaan ineens van richting veranderen en dan krijg je ook wel eens botsingen Haha!
gewoon omdat ze bang zijn van je paard grinnik OK dan!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 13:35

had ik gisteren voor het eerst... Haha!

Er zat iemand vlak achter mij en dat had ik niet door. Ik ging netjes naar het midden toe en wilde halthouden. En ineens knalde zij tegen mij op. Zij schelden en tieren dat ik voortaan achterom moest kijken als ik ging halthouden... Ik vertelde haar netjes dat ik geen achteruitkijk spiegels heb en dat zij de afstand maar beter moest leren inschatten....

Kendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 13:42

kimmy schreef:
had ik gisteren voor het eerst... Haha!

Er zat iemand vlak achter mij en dat had ik niet door. Ik ging netjes naar het midden toe en wilde halthouden. En ineens knalde zij tegen mij op. Zij schelden en tieren dat ik voortaan achterom moest kijken als ik ging halthouden... Ik vertelde haar netjes dat ik geen achteruitkijk spiegels heb en dat zij de afstand maar beter moest leren inschatten....

OK dan!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 13:47

Lenn schreef:
ff een vraagje tussendoor: Je moet elkaar de linkerhand geven toch??

Maar met springen rij je eigenlijk altijd op de linkerhand. Het si wel irritant als mensen dan ineens rechts gaan rijden als je daar met zn 20-en rijdt

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 14:45

Ik probeer als er niet te veel volk is toch ook een aantal rondjes rechts te maken hoor, ze moeten toch op beide kanten soepel geraken?

Schelden is inderdaad niet echt normaal, maar ik kan mezelf ook doodergeren aan mensen die met 2 naast elkaar uitstappen terwijl er dus maar juist plaats is voor twee mensen tussen de muur en de sprong. Als dat mensen zijn die ik ken vraag ik altijd of ze gezellig áchter elkaar willen stappen, ook als ze naast mij komen gezellig babbelen. Dan vind ik mij soms best asociaal, en lijkt het of ik niet wil praten, maar ik erger mij er zelf aan dood als je er dan echt niet langsraakt, dus probeer ik dat zelf te vermijden.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 14:49

Ik zelf heb er nooit last van, ik veronschuldig me altijd als ik perongeluk bijna een botsing veroorzaak. Gisteren had ik wel de neiging om te gaan schelden: twee meisjes van een jaar of 13 reden in het Z2 pony's. De dames reden hun pony's met veel geweld en geschreeuw en maar beppen tegen elkaar. Rijbaanregels hadden ze nog nooit van gehoord, tja en toen ging Patos er oppeens in rengalop van door Knipoog...zomaar op die twee meisjes af die doodleuk op de hoefslag achterwaarts aan het oefenen waren (met z'n 2-en naast elkaar!!).
Overigens waren ze onder de proef beide flink op hun pony aan het schelden, dat was in de inrijbak duidelijk te horen, maar goed dat hebben ze ook in hun punten terug gezien.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 23:12

ik heb er zelf eigenlijk geen last van!!
maar heb wel eens meegemaakt dat iemand schreeuwde,aan de kant joh ik rijd op een hengst, btje uitkijken ja!

ik stapte gewoon op de hoefslag Verward wil ze dat ik op de bakrand ga lopen ofzo! *LOL*

soms staat het provol met mensen bij die hindernissen, opbouwen,afbouwen. tja en sommige doen niet veel!die staan daar een btje Haha! dus ik vroeg laatst aan iemand of diegene even een kruisje wilde maken, was niemand aan het springen en ze stond daar maar Bloos zegt ze: NEE daar heb ik gene tijd voor! Schijnheilig

oh oke Verward wat jij wil hoor!! Cool

ik kan me zelf wel soms ergeren aan mensen die de regels niet snappen!! net niet op de hoefslag gaan stappen,maar er net naast...je kan er nix mee dan!

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 23:13

PP -> WD

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 17:39

pff vaak zat, vooral bij oefenspringen, al die arrogante balle die vinden dat ze zelf beter zijn en iedereen moet wijken voor hun.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 17:51

Ik vind het buitengewoon hinderlijk als er veel mensen zonder paard in de rijbaan scharrelen. Je hoeft echt niet met 10 man naast de hindernis te staan en lesgeven doe je maar aan de zijkant. Ik rijd ze dus ook zonder pardon overhoop....heel asociaal, maar de rijbak is om los te rijden en de kantine om te kletsen.

Als mensen na hun proef met z'n drieën naast elkaar uitstappen, vraag ik vriendelijk of ze dat buiten willen doen. Meestal zijn ze zo verbaasd dat je het vriendelijk vraagt dat ze snel weg zijn *LOL*