Beenbescherming op transport?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Koortje

Beenbescherming op transport?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 13:56

Wat gebruiken jullie als je op wedstrijd gaat om de benen mee te beschermen?
Ik gebruik tot nu toe als ik ergens heen ga stalbandages met dikke onderlappen, en eventueel springschoenen. Nu ga ik binnenkort op wedstrijd, en vraag me af of die bandages dan nog wel zo handig zijn, op wedstrijdterrein met alle bijkomende onrust, regen etc. Dan zijn transportbeschermers toch handiger? Ik ken ook mensen die alleen peesbeschermers omdoen, maar dat vind ik toch niet zo`n prettig idee.... Scheve mond

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 14:05

Om eerlijk te zijn, bij mij hebben ze nooit wat om en dat bevalt prima Lachen

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 14:10

Franske schreef:

Staan ze vierkant op ijzers??
Dan heb je geluk denk ik! Ik riskeer het niet....

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 14:11

Als ik op wedstrijd ga, hebben de paarden de witte bandages al om en daar overheen de transportbandages met dikke Equiline onderlappen. Tenzij de eigenaar liever transportbeschermers wil (wat de reden ook is), dan gaan die er overheen.
Evt. kunnen er dan nog springschoenen bij aan, dat moest bij een aantal stallen wel, zelf doe ik het meestal niet.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 14:13

Ik doe altijd transportbeschermers aan, veilig en makkelijk en vooral snel eraf te halen. Bandages kunnen nog weleens vervelend zijn als je paard onrustig is.

Sharlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 14:14

Mijn paard(en) krijgen altijd hoge stransport beschermers om als ze op de trailer/vrachtwagen moeten
Mijn stalgenootje deed tot voorkort alleen maar peesbeschermers en springschoenen om bij haar paard.
Totdat haar paard tijdens het uitladen naast de klep stapte en heel zijn achterbeen openhaalde Bloos!
Gevolg waren verschillende dure dierenarts bezoekjes, 3 maanden stalrust en het besef waarom transport beschermers zijn uitgevonden
Haar paard gaat nu dus ook alleen nog met transportbeschermers op de trailer. OK dan!

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 14:15

Aimee schreef:
Als ik op wedstrijd ga, hebben de paarden de witte bandages al om en daar overheen de transportbandages met dikke Equiline onderlappen. Tenzij de eigenaar liever transportbeschermers wil (wat de reden ook is), dan gaan die er overheen.
Evt. kunnen er dan nog springschoenen bij aan, dat moest bij een aantal stallen wel, zelf doe ik het meestal niet.

Ik was van plan peesbeschermers om te doen die ik tijdens het losrijden ook gebruik, en daaroverheen transportbeschermers die laag gaan (tot over de hoef) om de rest te beschermen..... Bloos

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 14:15

Overings nog mensen met goede en goedkope tips betreft transportbeschermers? Haha!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 14:16

Ik gebruikte altijd 3 in 1 beschermers van Action maar sindskort heb ik goede transportbeschermers gekocht voor Omar. Ik zet hem nooit meer zonder goed transportbeschermers in de trailer en vind dat ook levensgevaarlijk.

Een paar maanden geleden is Omar zonder enige aanleiding helemaal uit zijn dak gegaan in de trailer terwijl deze gewoon nog stilstond... gevolg was dat hij met zijn voorbenen over de stang was geklapt. Als hij geen beschermers om had gehad (die nu dus kapot zijn) waren zijn benen kapot geweest!

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 14:23

Die van mij gaat nooit zonder bescherming op de kar. Ik gebruik van die hoge BR transportbeschermers. In de aanschaf prijzig, maar wel de moeite waard; oerdegelijk spul!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 14:32

Koortje schreef:
Ik was van plan peesbeschermers om te doen die ik tijdens het losrijden ook gebruik, en daaroverheen transportbeschermers die laag gaan (tot over de hoef) om de rest te beschermen..... Bloos

Dat zou ik dus niet doen, ik zou sowieso geen peesbeschermers (van neopreen) omdoen tijdens transport, maar zeker niet met nog iets erover heen.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 14:37

Waarom niet Aimee???

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 14:40

Dat wordt hartstikke warm op de pezen, nog zonder dat je ze belast...

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 14:41

Ik gebruik gewoon bandages met grote onderlappen zodat deze de kroonranden beschermen. Gaat prima zo en als je het handigheidje eenmaal doorhebt duurt het helemaal niet zolang als je denkt!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 14:41

Franske schreef:

Bij Olga en co doen ze ook nooit beschermers aan op de van, ze zijn wel geen één van allen beslagen, maar nog nooit ergens last van gehad voor zover ik weet Lachen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 14:43

Sylleke schreef:
Bij Olga en co doen ze ook nooit beschermers aan op de van, ze zijn wel geen één van allen beslagen, maar nog nooit ergens last van gehad voor zover ik weet Lachen.

Dan hebben ze gewoon ontzettend geluk gehad, want er kan zo ontzettend veel misgaan bij transporteren. Je kan nooit weten of er iets gebeurd, mischien dingen waar je zelf als chauffeur geen invloed op heb.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 14:49

Die van mij gaat ook altijd met bescherming op de trailer. Een keertje niet gedaan en prompt stond hij lomp met zijn poten naast de klep en voila, wond!

Naar wedstrijden altijd transport beschermers om, ik heb ze van BR. Bij bandageren loop je nog steeds het risico dat je het TE strak of TE los doet, wat in beide gevallen schade kan geven. Dat heb je niet met transport beschermers.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 15:15

Koortje, ik heb bij Fugers in Soest 4 hoge transportbeschermers gekocht voor (ik meen) slechts 50 euro. Super dingen, gewoon met klittenband. Ik heb ze ook al eens gebruikt terwijl ik hem al gebandageerd had, geen enkel probleem.

Ik heb eventueel nog wel een paar reserve hoge beschermers die ik niet gebruik Schijnheilig.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 15:18

Anoukie schreef:
Koortje, ik heb bij Fugers in Soest 4 hoge transportbeschermers gekocht voor (ik meen) slechts 50 euro. Super dingen, gewoon met klittenband. Ik heb ze ook al eens gebruikt terwijl ik hem al gebandageerd had, geen enkel probleem.

Ik heb eventueel nog wel een paar reserve hoge beschermers die ik niet gebruik Schijnheilig.

Oh ja? Haha!
Toch niet die blauw/oranje die ik wel eens heb gepast he?
Wat zijn dat voor `n reserves, waarom gebruik je ze niet dan?

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 15:25

helemaal mee eens frans! Haha! nog nooit iets gebeurd hier..

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 15:30

Koortje schreef:
Oh ja? Haha!
Toch niet die blauw/oranje die ik wel eens heb gepast he?
Wat zijn dat voor `n reserves, waarom gebruik je ze niet dan?

Heb je ze al eens gepast dan?

Ja die, ik heb voor Sjors toen andere gekocht en die gebruik ik nu.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 15:38

Ik heb altijd vierkant lange transportbeschermers om.

Op de terugweg van de SGW's wil ik nog wel is fleece bandages om doen met dikke lange onderlappen eronder.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 15:52

Anoukie schreef:
Heb je ze al eens gepast dan?

Ja die, ik heb voor Sjors toen andere gekocht en die gebruik ik nu.

Ja, en zelfs toen mee terug genomen, weet je het niet meer? Die waren veel te klein voor Kore..... helaas!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 16:08

Niks Bloos en gaat prima! Geen wondje niks.
Had altijd transportbeschermers om, maar die wist ze altijd af te trappen en dan viel ze de hele tijd bijna om enzo Scheve mond Geen goede optie, toen geprobeerd zonder en gaat super!

xtvax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 16:08

De mijne krijgen hoge transport beschermers om. Beter voorkomen dan genezen, het kan 9 keer goed gaan en de 10de keer verkeerd...en dan?? Kleine moeite om ze ff om en af te doen!