Rijlaarsen voor brede kuiten..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Rijlaarsen voor brede kuiten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 18:13

Jep! Het is zo ver! Ik heb weer een startkaart aangevraagd en ga als "western mens" weer leuk dressuur doen ! Heb er zin in!

Het enige probleem is dat ik in de loop der jaren aardig wat aangekomen ben (ja, ga er aan werken het er weer af te krijgen!) en ik nu dus mijn oude rijlaarsen echt met geen mogelijkheid meer pas!

Wie heeft er nog meer van die flinke (en dan bedoel ik echt flink!) kuiten? Wat voor laarsen hebben jullie? Leer? Rubber? Waar gekocht?

Ik hoop dat jullie kunnen helpen!!

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 18:52

Ik heb brede kuiten, en draag leren laarzen van Cavallo. Een optie zou mss zijn om de laarzen op maat te laten maken, dat kan natuurlijk ook. Rubberlaarzen zal waarschijnlijk wat moeilijker worden als je echt brede kuiten hebt . Succes ermee

sam_antha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 19:11

ik heb ook erg brede kuiten maar voor de 1ne keer in de week dat ik rij koop ik geen leren laarzen. Ik heb ruberen van het merk Swing en deze zijn er in verschillende kuitmaten, zelfs ik pas ze Tong uitsteken

ArianneF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 20:14

ik heb leren rijlaarzen, derby.
ik heb ook dikke kuiten.

misschien kun je een rits in je laars laten zetten.dat je in ieder geval wel altijd in je laars komt.
ik heb zelf capsules, van de rode pilaren (winkel) die zorgen dat ik geen vocht vasthou in m'n benen.
dat heeft bij mij al enorm gescheeld, nu kom ik weer in mijn rijlaarzen.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 20:19

leren rijlaarzen kosten veel geld aangezien je ze waarschijnlijk op maat moet laten maken... je hebt ook rubberen laarzen in kuitmaten van S t/m XXL

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 20:36

ArianneF schreef:
ik heb leren rijlaarzen, derby.
ik heb ook dikke kuiten.

misschien kun je een rits in je laars laten zetten.dat je in ieder geval wel altijd in je laars komt.
ik heb zelf capsules, van de rode pilaren (winkel) die zorgen dat ik geen vocht vasthou in m'n benen.
dat heeft bij mij al enorm gescheeld, nu kom ik weer in mijn rijlaarzen.

Wat voor kapsules zijn dat en in welke winkel zijn ze te krijgen??

laida

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 22:51

je hebt nu ook rubberen laarzen met elastiek aan de achterkant.
volgens mij staan ze op de site van imperial riding

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 23:16

Hooooi

mn vader heeft echt megabreeeede kuiten, en hij vond nergens laarzen tot dat dochterlief Schijnheilig een oplossing had gevonden Haha! want hij rijdt
niet meer zoveel dus op maat laten maken was wat belachelijk Bloos ik ging
naar een grote ruitersportzaak en zag daar chaps liggen met bijhorende schoenen!!! en als ie ze aan heeft zijn het net rijlaarzen,
je ziet het niet Tong uitsteken dit zijn wel dressuurchaps,
maar je hebt ze ook voor andere onderdelen van de ruitersport Haha! mss is dat een goed idee,
want chaps heb je in 100 verschillende maten !!!

Veel geluk ermee OK dan!
xxxxxx

louskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 00:40

ik heb ook brede kuiten:n
Ik heb leren petrie laarzen.. welke kuitmaat weet ik niet..
En ik heb rubberen Aigle laarzen ik heb gewoon 1 maatje groter gepakt..!!
dat scheeld in de kuit ook best wel wat!!
en dan draag ik gewoon dikke of dubbele sokken
Succes..!!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 00:58

Belli schreef:
Hooooi

mn vader heeft echt megabreeeede kuiten, en hij vond nergens laarzen tot dat dochterlief Schijnheilig een oplossing had gevonden Haha! want hij rijdt
niet meer zoveel dus op maat laten maken was wat belachelijk Bloos ik ging
naar een grote ruitersportzaak en zag daar chaps liggen met bijhorende schoenen!!! en als ie ze aan heeft zijn het net rijlaarzen,
je ziet het niet Tong uitsteken dit zijn wel dressuurchaps,
maar je hebt ze ook voor andere onderdelen van de ruitersport Haha! mss is dat een goed idee,
want chaps heb je in 100 verschillende maten !!!

Veel geluk ermee OK dan!
xxxxxx

Hier heb ik ook al aan zitten denken, maar vraag me af of dat officieel ook toegestaan is op een KNHS wedstrijd?? Heb jij enig idee?

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 01:36

Nee, is niet toegestaan, je moet echt laarzen hebben...

visca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 02:02

Ik heb ook mega klap kuiten Verward en inderdaad ik paste dus ook niet meer in mijn leren rijlaarzen van het merk derby. Ik ben naar een goede schoenmaker gegaan (die dus verstand heeft van rijlaarzen) en die hebben mijn kuitmaat opgenomen en aan de hand daarvan hebben ze een stukje leer in een soort V vorm aan de achterkant van mijn rijlaarzen gezet. En nu trek ik ze zo zonder trekkers aan OK dan! .

En dus een andere optie is leren laarzen op laten meten. Of mountain horse laarzen kopen hiermee mag je ook wedstrijden rijden.

Kijk even op deze site en dan onder laarzen kijken
http://www.piafferuitersport.nl/

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 10:33

Mountain horse zijn idd prettig ivm het elastiek aan de achterkant.
Ik heb eens alle verschillende merken( rubber) bij de Divosa gepast en geen 1 kon ik aan. Ik voelde me net mevr. Tokkie. Ik heb geen idee hoe ze die maten vaststellen want zo erg dikke kuiten heb ik helemaal niet( je kunt ze natuurlijk met geen mogelijkheid slank noemen, maar toch)
Mountain Horse zijn ook nog eens niet zo schrikbarend duur.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 10:37

Heb ook rubberen nu,maar vind het totaal niks meer..Dus ik ga binnekort over op leren..
Die rubberen zitten bij mij alleen op mn kuit goed,verder niet..
Ze zakken en gaan ribbelen bij mn enkel.. Niet mooi dus..

Ik hou dit topic dus ook even goed in de gaten voor tips Knipoog

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 10:43

amondi schreef:
Mountain horse zijn idd prettig ivm het elastiek aan de achterkant.
Ik heb eens alle verschillende merken( rubber) bij de Divosa gepast en geen 1 kon ik aan. Ik voelde me net mevr. Tokkie. Ik heb geen idee hoe ze die maten vaststellen want zo erg dikke kuiten heb ik helemaal niet( je kunt ze natuurlijk met geen mogelijkheid slank noemen, maar toch)
Mountain Horse zijn ook nog eens niet zo schrikbarend duur.

Hmm, dat was ik dus ook van plan te doen, maar dat heeft weinig zin als ik het zo lees.

Zijn de Mountain Horse Laarsen wel "legaal" op de wedstrijden? Hebben die wel een gladde zool?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 11:04

Over mountain horse op wedstrijden is zoveel te doen geweest, die durven ze niet te verbeieden. Ze hebben zelfs een rectificatie moeten plaatsen, met excuses aan mountain horse. Sas heeft ze al 3 jaar en er is nog nooit een opmerking over gekomen.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 11:30

Meen je dat nou?? Dat wist ik niet! Dus ik mag er wel gewoon mee starten, of zien ze het door de vingers. Ik zou het zonde vinden als ik laarsen koop en ik wordt alsnog eruit gezet omdat ik de verkeerde laarsen heb!
Zijn hier al eerder topic's over geweest?

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 11:33

Ik zou zeggen: kom een keer langs in Rolde! Ik kan je informeren over alle soorten rijlaarzen en weet ook wat wel en niet mag tijdens wedstrijden *LOL*

SigridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 11:59

Ik heb ook aardig dikke kuiten en eerder ook met de laarzen van Mountain Horse gereden. Die pasten ik wel goed het enige nadeel van die laarzen (vind ik) is dat de rits steeds kapot ging. Ik stond om de 2 weken bij de schoenmaker om er een andere rits in te laten zetten.
Ik weet niet of er meer mensen zijn die hier last van hebben.
Ik heb nu leren laarzen op maat laten maken en die zitten perfect.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 13:19

De eerdere modellen van MH hadden inderdaad "rits-problemen". Daar is nu aan gewerkt. Petrie heeft nu ook twee nieuwe modellen. De FreeRider (stoere laars met profielzool) en de Grain, zelfde uitvoering maar dan gladde zool en glad leer. Beide laarsmodellen hebben per voetmaat 3 kuitwijdtes en elastiek en rits... moet in veel gevallen dus wel passen.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 13:25

Tip: als je laarzen een klein beetje te krap zitten doordat je een beetje bent aangekomen (dus geen maten verschil), dan kun je ze ietsje laten uitzetten bij de speciaalzaak.

Mijn moeder had een creatiever plan om mijn studentenkuiten in mijn leren rijlaarzen (gekocht toen ik nog thuis woonde) te krijgen: beetje olie erop spuiten en er bloempotten(!) inzetten. Weekje laten staan en.. voila!

Die paar millimeter verschil gaven mij dus mijn fijne rijlaarzen terug.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 13:29

Bedankt voor de tip Uum, maar het spijt me toe te moeten geven dat het 20 kg Bloos! scheelt met "vroeger"!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 13:39

Ik heb ook dikke kuiten en heb leren laarzen aan laten meten bij Huet in Houten. www.rijlaarzen.nl

Ik heb gekozen voor eigen productie voor die man, de laarzen passen goed, sluiten mooi aan (wat je met rubberen laarzen vaak niet hebt met dikke kuiten) en waren ook niet super duur vond ik. Ik heb totaal 270 euro voor de laarzen betaald, inclusief maatwerk.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 01:39

Het ligt ook een beetje aan je voetmaat of je laarzen met een extra brede schacht past. Zelf heb ik maat 38 en kuitmaat 43 Rolleyes , en dat betekent maatwerk. Die brede maten zijn namelijk alleen verkrijgbaar voor grotere voetmaten Scheve mond .
Mountain Horse heeft overigens ook een wat luxere versie van z'n laarzen (Highline of zoiets), die zijn best mooi . Je mag ze inderdaad gewoon aan bij wedstrijden, ook de lompere versie Lachen .

Aangezien ik geen wedstrijden rijd was het voor mij simpel: dressuurchaps met rijschoenen OK dan! .

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 13:21

jeddah schreef:
Hier heb ik ook al aan zitten denken, maar vraag me af of dat officieel ook toegestaan is op een KNHS wedstrijd?? Heb jij enig idee?

Hoi

ik weet dat als je niet kan zien dat het chaps zijn dat het in België toegelaten is, en anders moet je even bellen naar de KNHS voor de zekerheid Knipoog ! Want die weten het normaal beter dan wie dan ook hier Haha!
hehe,

greets
xxx