Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
www.paardensport.nl schreef:FEI wijzigt vaccinatievoorschrift
Veterinary Regulations Annex VI
10/8/2004
Ieder paard dat deelneemt aan een FEI-wedstrijd, moet aantoonbaar tegen influenza gevaccineerd zijn. Met ingang van 1 januari 2005 moet het paard na de basisenting (twee afzonderlijke vaccinaties die minimaal 1 maand en maximaal 3 maanden na elkaar toegediend zijn) steeds binnen 6 maanden gevaccineerd zijn. Voorheen was dit binnen 12 maanden. De vaccinaties mogen niet worden gegeven in de 7 dagen voorafgaand aan de wedstrijd of de dag waarop de concoursstallen worden betreden.
Als in uw FEI-paspoort de basisvaccinatie al is opgenomen met herhalingsvaccinaties binnen 12 maanden, dan hoeft deze basisvaccinatie niet opnieuw toegediend te worden. U moet op 1 januari 2005 wel aan kunnen tonen dat de laatste vaccinatie minder dan 6 maanden geleden is toegediend.
Alikesflame schreef:ik lees net in de hoefslag van21 oktober (beetje laat) dat je paard vanaf 2005 elke keer na 6 maanden gevacineerd worden. en als het nu langer geleden is moet je die poedersuiker basisenting weer doen. ik word er schijt ziek van elke keer als mijn paard geent moet moet hij weer een basisentting omdat die tiefes knhs weer eens loopt te zeiken.
Hebben jullie hier wat van gehoord en wat vind je er van?