dressuurhoed zonder Z te zijn, jullie mening?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

trisca

dressuurhoed zonder Z te zijn, jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 12:18

Ik persoonlijk kan me heel erg ergeren aan mensen die in het L al een hoedje op hebben. Wat vinden jullie van ruiters die met een hoed rijden zonder dat ze Z zijn?

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 12:21

Ik erger mij er niet aan hoor. Ieder moet voor zich weten waar ze mee rijden! Of het nou in de B is of in de Z. Alhoewel verwacht je van iemand die een hoedje op heeft toch wat meer van...

Maar binnenkort is het verboden om te rijden met een hoedje in de B,L,M Knipoog
Dus is je ergenis ook weer opgelost!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 12:21

Het stikt op het moment van de hoedjestopics...

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 12:23

Ik ben met hoed begonnen in het M2

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 12:28

Scum schreef:
Het stikt op het moment van de hoedjestopics...

Inderdaad, gebruik de zoekfunctie maar eens, er zijn al heel veel discussies geweest Lachen

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 12:34

trisca schreef:
Ik persoonlijk kan me heel erg ergeren aan mensen die in het L al een hoedje op hebben. Wat vinden jullie van ruiters die met een hoed rijden zonder dat ze Z zijn?

Jouw ergernis is niet terecht..

Als je de reglementen zou kennen weet je dat je vanaf B al met een hoed mag rijden

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 12:40

Ik vind het gevaarlijk en eigenlijk bij de Z horen, ben ook blij dat het verboden wordt. Waarvoor is iedereen voor het dragen van een cap thuis en op concours waar het het meest gevaarlijk is, rijden ze met een hoedje?? Die beschermd wel erg weinig, of niet??

Tuurlijk moeten ze het zelf weten, maar mijn mening is dat in de B een cap verplicht moet zijn. In de M2 vindt ik het niet erg meer hoor. Het gaat mij vooral om de combinaties die stuurloos over het terrein scheuren met een hoedje Lips are sealed

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 12:50

trisca schreef:
Tuurlijk moeten ze het zelf weten, maar mijn mening is dat in de B een cap verplicht moet zijn. In de M2 vindt ik het niet erg meer hoor. Het gaat mij vooral om de combinaties die stuurloos over het terrein scheuren met een hoedje Lips are sealed

Haha, ja dat zie je idd regelmatig, maar sowieso zijn vaak de Z paarden wat feller en staan ze een stuk hoger in het voer, volgens mij ligt het daar ook aan dat je dan met prijsuitreikingen die Z combi's door de baan scheuren en de B combi's keurig een romdje galopperen Tong uitsteken Schijnheilig

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 12:50

trisca schreef:
Waarvoor is iedereen voor het dragen van een cap thuis en op concours waar het het meest gevaarlijk is, rijden ze met een hoedje?? Die beschermd wel erg weinig, of niet??

Ik ga maar niet in op het aspect stuurloos zijn en de koppeling aan bepaalde klasses. Waar ik wel op in wil gaan:

".. op concours waar het het meest gevaarlijk is"? Dat vind ik wel erg interessant; waarop baseer je dat?

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 12:51

Jaike schreef:
Haha, ja dat zie je idd regelmatig, maar sowieso zijn vaak de Z paarden wat feller en staan ze een stuk hoger in het voer, volgens mij ligt het daar ook aan dat je dan met prijsuitreikingen die Z combi's door de baan scheuren en de B combi's keurig een romdje galopperen Tong uitsteken Schijnheilig

Mijn hemel...

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 13:05

yokie schreef:

".. op concours waar het het meest gevaarlijk is"? Dat vind ik wel erg interessant; waarop baseer je dat?

Thuis kan je omstandigingen beter in de hand houden dan op concours, ookal ben ik ook van mening dat je thuis met cap moet rijden...

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 13:07

yokie schreef:
Mijn hemel...

Wat bedoel je hiermee?

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 13:23

trisca schreef:
Thuis kan je omstandigingen beter in de hand houden dan op concours, ookal ben ik ook van mening dat je thuis met cap moet rijden...

Ik had gehoopt dat je cijfers zou hebben die je mening ondersteunen Knipoog

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 13:25

Jaike schreef:
Wat bedoel je hiermee?

Ik wist even niet meer uit te brengen, was erg van m'n stuk gebracht door die generalisering 'Z paarden staan hoger in 't voer, zijn dus daardoor heter zijn dus daardoor drukker tijdens een ereronde. B paarden staan lager in het voer en staan dus stil'.

Wat zou de wereld toch mooi zijn als alles zo simpel was als deze redenering....

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 13:28

Nou idd

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 13:31

trisca schreef:

Tuurlijk, thuis gebeurt er nooit wat Verward
Wat een onzin zeg, ik denk dat er meer mensen thuis van hun paard pletteren dan op concours.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 13:33

Trisca...dus jij beweerd dat paarden die in het B lopen veel
"gevaarlijker en drukker zijn " dan in het Z......???
Denk niet dat je daarover kunt oordelen.....alle paarden zijn anders ongeacht hun klasse

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 13:42

Lang leve de vrijheid hoor, het interesseert me echt geen ene **** al willen ze met een mijter op starten. Ik zie vanzelf wel op de puntenlijst hoe "de hoedjes" gepresteerd hebben.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 14:08

Fitzroy schreef:
Tuurlijk, thuis gebeurt er nooit wat Verward
Wat een onzin zeg, ik denk dat er meer mensen thuis van hun paard pletteren dan op concours.

Daarom ben ik ook van mening dat je op het paard je cap op moet houden!!

Toch is niemand het met me eens dat je je hoedje moet verdienen, en met trots moet kunnen dragen??

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 14:16

Sorry, zal ontopic reageren Haha!

Ikzelf vind het hoedje ook een statussymbool, oftewel: moet je verdienen.

Maar dan: wat is verdienen? Er speelt -voor mij- enerzijds het ouderwetse beeld (ben oud KNF-er) dat alleen Z ruiters een hoed mochten dragen. Op basis van dit beeld was ik des te meer trots op het moment dat ik zelf met hoed in de ring mocht verschijnen.

Maar daarnaast: als iemand nou haar hele leven nog nooit eerder aan rijden is toegekomen, op haar 34e een paard heeft gekocht, een tweetal jaren heeft gereden/getraind en dan vol trots haar eigen paard in de B wil uitbrengen?
Die heeft dat imo ook verdiend, die mag een hoedje dragen (nog afgezien van de mogelijke wedstrijdresultaten).

Of iemand die al een keer eerder Z is gestart en een nieuw paard in de L wil uitbrengen? Die heeft het ook al verdiend...

Mijn mening? Het behoort ieder zijn eigen keuze te (kunnen) zijn.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 14:17

Wat maakt het in godsnaam uit wat iemand op zijn of haar hoofd heeft zitten tijdens een wedstrijd. Dat is de eigen verantwoording van de desbetreffende ruiter die op dat moment op het paard zit.

Zelf vind ik het wel heel ver gaan dat je je loopt te ergeren aan wat andere mensen dragen. Waarom zou je je ergeren? Zit het je zo hoog dat je op wedstrijden alleen maar kijkt naar wat mensen op hun hoofd hebben zitten, dan dat je kijkt naar de combinatie in zijn geheel? Het lijkt mij dat een wedstrijd geen broedplaats zou moeten zijn voor ergenissen. Je hebt het al druk genoeg daar.

En op startlijsten bekijken hoe de hoedjes vs de veiligheidscappen hebben gepresteerd? Ik heb eerlijk gezegd nog nooit zoiets doms gehoord. Ik wil hier iemand voor zijn hoofd mee stoten, maar zeg nou zelf. Dit is echt te belachelijk voor woorden!

Er zijn zát topics hierover.

Ik kon het alleen niet laten om te reageren Schijnheilig

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 14:18

Tja, je kunt Z worden met je paard wat je van jongs af aan zelf hebt opgeleid, zonder idioot veel geld, je kunt ook Z worden met een paard met alle knopjes erop waarop je alleen maar hoeft te zitten en lief te lachen naar de jury. Ik ken ruiters die noot Z zijn geweest maar die meer een hoedje "verdienen" dan mensen die het wel zijn geweest, en omgekeerd zijn er natuurlijk ook genoeg Z ruiters die wel gewoon een flinke prestatie hebben neergezet.
Het interesseert me gewoon weinig, veel mensen dragen dat ding met trots, sommige hebben liever een veiligheidscap en sommige zien het inderdaad als een accesoire voor meer prestige, net als die dure trailer, duur zadel etc. Het kan mij echt niet boeien, ik zie wel aan de prestaties of het echt verdiend is en lach des te harder als dit niet het geval blijkt.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 14:19

Ik ben het wel met trisca eens dat je n hoedje moet verdienen. En ik vind ook dat je dat pas verdient in t z. Ze gaan waarschijnlijk ook t hoedje in t z verbieden,maar dat vind ik nergens op slaan, want hoe vaak zie je iemand van zn paard afvallen die z(dressuur) rijdt op n wedstrijd? nou ik heb dat nog nooit gezien en ik ben toch echt al op heel wat wedstrijden geweest!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 14:21

Haha Vvalar, ik heb echt geen lijstje met wie een hoedje had en of ie goeie punten had hoor....ik bedoelde hiermee dat ik iemand niet zou beoordelen op het wel of niet hebben van een hoedje maar meer op de prestatie.
Zie mezelf al rijden...u heeft een hoedje....mag ik even uw naam noeteren dan Haha!
Beloof plechtig het voortaan duidelijker uit te leggen Schijnheilig

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 14:24

Ellebel schreef:
Haha Vvalar, ik heb echt geen lijstje met wie een hoedje had en of ie goeie punten had hoor....ik bedoelde hiermee dat ik iemand niet zou beoordelen op het wel of niet hebben van een hoedje maar meer op de prestatie.
Zie mezelf al rijden...u heeft een hoedje....mag ik even uw naam noeteren dan Haha!
Beloof plechtig het voortaan duidelijker uit te leggen Schijnheilig

Hahaha ok ik dacht al. Ik reageerde fel, sorry voor dat. Maar ik vond het al zo verschrikkelijk raar Haha!

En Melanie15: Heb jij al gestemd op dressuurhoed.nl ? Knipoog