Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
fresco schreef:Ik heb me ingeschreven bij Oostzaan Taams, om M2 te starten.
Ik sta als tweede op de reserve lijst, maar ze zeiden dat het er dik in zit, dat ik wel kan starten.
Nu even een vraagje: wie start er wel eens daar?
Is het er lekker rustig en is de accomodatie fijn om te rijden?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
BoemBoem schreef:Prima, om een keer wedstrijd te rijden, maar daarna moet je daar snel weg. Ik ben misschien wat kritischer dan jullie maar voor het bedrag wat daar aan stalling wordt betaald mag je ook wel iets verwachten. Als eerste vind ik dat er matig tot slecht uitgemest wordt
, veel opgestrooit, maar de onderlaag is door en door nat waardoor de paarden eigenlijk altijd natte hoeven hebben, de boxen zijn helemaal van beton, koud en guur en de wind jaagt er vreselijk doorheen. Daarbij komt dat de boxdeuren niet geschikt zijn voor paarden en er veel paarden zijn met wonden op hun hoofd
![]()
. Als er daar ooit een paard met een been over de deur komt ( en dat is prima mogelijk met zulke lage deuren) dan kan die gelijk naar de slager. Verder is de binnenbak erg mooi, met een agterberg bodem. dit is een uitstekende bodem maar niet voor een pensionstal waar dagelijks 75 tot 100 paarden door de bak marcheren. De bodem is kogelhard wat zeer slecht is voor het been werk van de paarden. De buitenbak is niet omheint en er staan trailers langs geparkeerd, best gevaarlijk. De stapmolen is een drama, meestal stuk, en de spijkers hangen eruit, een gevaar voor ieder paard, de losgooibak is aan elkaar gepunnikt met een veel te duur hek erom heen, beter was geweest om al dat omhoog gekropen doek te verwijderen en er een knappe bodem in te gooien.
Blijft over de longeerbak, meer doek dan agterberg bodem en de hele dag bezet. Als je een uur of twee de tijd hebt om te wachten voor je aan de beurt bent kan je daar je paard laten struikelen over het omhoog gekropen doek.
Oja, voor wei mag je vervolgens boven op de stalling extra geld betalen en dan staat je paard achter een touwtje, midden tussen giftige kruiden.
Taams is het typische voorbeeld van een stal welke niet door paardenmensen wordt gerund. Geen ervaring, geen opleiding en geen kijk op paarden. Het enige pluspunt is dat je vanaf Taams direct de Twiske in kan en dit is dan in mijn optiek dan de reden dat deze hobby schuur bestaansrecht heeft. Een sympathieke wedstrijd ruiter vindt je er niet, leuk stalletje als je recreatief een paardje houdt en je de hele dag geen reet anders te doen hebt om je paard te verzorgen.
Kuilgras van slechte kwaliteit en service of verzoek tot ander voer wordt toegezegd maar vervolgens niet uitgevoerd. Verder wordt er zeer onregelmatig gevoerd, zo kan het ,dat je om 14.00 op stal komt en je dan niet kan rijden omdat de paarden net hun 12 uurtje hebben gehad.