Wat denk jij tijdens een dressuurproef?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pjelk

Wat denk jij tijdens een dressuurproef?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 23:19

Wat denk jij tijdens een dressuurproef? Wat dacht je bijvoorbeeld tijdens je laatste wedstrijd?

Ik had vandaag een wedstrijd die bijzonder slecht ging en ik dacht vooral: Wanneer ben ik nou klaahaar!? Bloos
Ahum, niet een erg opbouwende gedachte dus maar het ging dan ook niet fijn.
Als het wel goed gaat heb ik meer zoiets van: Hij doet het OK dan! Party!! ! (jubel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 23:22

"Ik wil naar huis, ik wil naar huis, ik wil naar huis" en dat begeleid door een soort van zoem. Totdat mijn proefje klaar is en dan bedenk ik dat ik misschien eens moet proberen om gewoon te blijven paardrijden.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 23:25

Als het slecht gaat denk ik; Was de proef maar weer afgelopen.
De laatste wedstrijd die ik had ging heel goed. Toen dacht ik; Goed zo meisje. We zijn de beste Bloos Nog even volhouden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 23:28

Tijdens mijn laatste dressuurproef dacht ik: 'Adem in, adem uit...' Tong uitsteken

Dat vergeet ik nog wel eens als ik ingespannen bezig ben. Maar verder ging het prima met mij. Knipoog

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 23:49

ik had een tijdje terug, mijn paard deed enorm haar best, alleen ik niet, halvewegen mn proef dacht ik; "waar ben ik nou mee bezig??? ga eens opletten!!!!" echt een drama was dat, vergat hoeken te rijden etc.... geheel mijn schuld, punten vielen nog mee, 146! Tong uitsteken

poemba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 23:53

Hai,
Ik denk aan van alles.
"puntjes op de i, alles netjes afwerken en niet afroffelen, rustig blijven, netjes stil blijven in de hand, lachen, rechte lijnen rijden, precies op de letter rijden enz enz.
Ik ben een perfectionist.
Ik eis veel van mijn zelf op wedstrijd maar ook van mijn paard.
Komt meestal ten goede, ik kan op 1 hand tellen wanneer ik geen winst heb gereden Pling

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 00:04

Ik ben ook zoals Poemba Tong uitsteken ben altijd super geconcentreerd!

AnoeskaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 00:05

Handen stil houden, handen stil houden, handen stil houden,....
....
...., oh ja, ook niet vergeten om adem te halen Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 07:46

teugels op maat houden, niet te hard, binnenbeen, dat soort dingen

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 09:15

Ik zou het niet weten eigenlijk, ik luister goed naar mijn voorlezer en dan denk ik als ik bij G moet groeten ineens, Nu al klaar!!!!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 09:25

afgelopen zaterdag gereden en tijdens eerste proef constant te denken, wat is t zwaar, wat gaat t stroef. Bij de tweede proef mezelf wat opgepept en voor ogen gehouden dat ie echt wel loopt als ik gewoon ontspan en hij deed t gewoon! Jammer was wel dat ik toen mijn voorlezer las, A afwenden G groeten, dacht hehe ben klaar en dus superslordig halthield!!! Toch derde geworden met winst! Was helemaal blij!!!

Positief denken dus!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 09:30

Heel verschillend:
* Ik ben moehoe, wanneer is de proef nou eens afgelopen?
* Dadelijk komt de wending, dus nu alvast wat stelling vragen
* Als hij maar niet in galop vliegt (tijdens de middendraf)
* Hoe zal ik die hulpen nou eens zo voorzichtig mogelijk gaan geven zodat ze precies doet wat ik wil?

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 09:34

Lucky tijdens een dressuurproef:
Rustig blijven, been eraan houden, niet teveel hand, laat maar een beetje lopen, binnen de ring houden..... enz enz

Cheval tijdens een dressuurproef:
Ontspannen zitten, goed been eraan houden, denk aan de lijnen.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 09:40

Zitten, voorwaarts houden, aanleuning in de gaten houden, stangteugel mooi losjes, op het achterbeen houden en voorbereiden!!!! Haha!

En als ie niet goed loopt: Bah, ik krijg hem niet meer aan de gang, en kan hem nu ook niet meer aanpakken, wanneer komt de galop? Waarom doe ik dit eigenlijk, is dit nou hobby? Boos!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 10:55

nou in warffum dacht ik bij mezelf: waar is hier de extra beademing??? (en dat zowel voor mij als vor Mirk Haha! ) En ik kreeg wat last van ergenissen... Bloos Denk je ook dat je een indoor hebt met fijne bodems, zakt Mirk bijna tot zijn buik toe in het zand weg Haha!
Punten vielen dus mee nog, maar tijdens het inrijden liep hij zo lekker... En gewoon jammer van die bodem, anders was ik ervan overtuigd geweest dat ik die wp te pakken had gehad
Maarja, volgende keer beter...

In Kloosterburen (eerste L2 proeven) liep Mirk zo goed en zo fijn, zo had hij nog nooit gelopen op wedstrijd. Toen had ik echt het gevoel, mag ik nog een keer???

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 10:55

Ik heb tijdens de proef vaak een liedje in mijn hoofd als het goed gaat! Daar wordt ik vrolijk van!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 11:02

Eigenlijk hetzelfde als tijdens de training, ben continu aan het denken wat ik voel, of dat goed voelt, en zo nee wat ik er aan ga doen. Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik tijdens een wedstrijd wel heel wat meer denk dat ik netjes voor me uit moet blijven kijken ipv euri's te zoeken (wat dan gelukkig ook werkt!)...

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 11:16

saffier schreef:
ik had een tijdje terug, mijn paard deed enorm haar best, alleen ik niet, halvewegen mn proef dacht ik; "waar ben ik nou mee bezig??? ga eens opletten!!!!" echt een drama was dat, vergat hoeken te rijden etc.... Tong uitsteken

Herken ik heel goed

Echt erg ja. Soms heb ik echt zoiets van let nou eens op! Doe eens meer je best, ransel alles eens niet zo af. Maar goed komt meer door de zenuwen...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 11:31

Lachen! *LOL*
Blijven lachen... Scheve mond

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 11:37

Bij de laatste wedstrijd van Hof dacht ik; Waahh, hij loopt fijn Haha!
En bij de middendraf dacht ik toen; 'yezz!' Was toen ook voor het eerst dat we een 7 op een middendraf hadden Tong uitsteken

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 11:40

Bij Imago (ZZ-licht): 'als 'ie zich maar gedraagt', braaf, hoho hoho, ho braaf, ho ho, ho braaf.
'kom op met die galop' (Imago zit nogal moeilijk door) Haha!

Bij Secret (L2/M1): 'oh, wat zít ze toch lekker!', 'tomtiedomtiedom, zo, ff wenden, ff wijken, lalalalala' en na het groeten: 'ik wil nóg een keer!'.

(Ik heb door het moeilijke doorzitten op Imago een súperconditie en stuur Secret dan ook fluitend de ring door!).

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 12:01

Ik?
Ik denk aan het voorbereiden van de volgende oefening en ben ondertussen kritiek aan het geven op mn vorige oefening haha.
Gaat de vorige oefening slecht, dan neem ik wat meer risico bij de volgende oefeningen

Follytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 12:03

"hmmm wie staan er nou weer te kijken"....."links....links? welke kant is dat..." (overkomt me vaak...schaam...)

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 12:40

Pfff, ik denk meer voor de proef dan tijdens. Vooraf maak ik me druk over de mensen om me heen die in de weg rijden, om mijn paard die toch nooit loopt zoals thuis terwijl hij het zo goed kan, om de concurrentie die ik in de ring zie en die goed of slecht is, wie mijn jury is, of ik wel genoeg tijd heb, of mijn voorlezer het wel goed doet en noem maar op.

Vanaf het moment dat ik A-X binnenkomen hoor, gaat er een knop om. Alleen maar concentreren en rijden, zenuwen zijn dan weg. Jammer dat ik me vooraf druk maak voor 10, heel vermoeiend is dat Scheve mond.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 12:50

"Waarom rijd ik wedstrijden? Wat is hier leuk aan? En: dit gaat weer helemaal nergens over"