nieuwe wedstrijdspullen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwaidie

nieuwe wedstrijdspullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 17:10

ik ga aanstaande zaterdag 30 oktober weer beginnen met een wedstrijd nadat mijn paard de zomer heeft stil gestaan( na koliekoperatie ). Ik start dan in de M2 dressuur. Ik wil graag voor deze "nieuwe" start een nieuw wedstrijd jasje, en een nieuwe witte rijbroek kopen.
Die nieuwe witte rijbroek zal vast wel lukken, maar van wedstrijd jasjes heb ik niet zoveel verstand...! mijn vraag is: Hoeveel ben je kwijt voor een goed jasje en welk jasje adviseren jullie, welk jasje zit lekker/ziet er mooi uit voor een redelijke prijs... wat is jullie advies??? Verward

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 17:17

Ik heb zelf een Kentucky, extra lang model. De jasjes van Pikeur vind ik ook erg mooi. De Horka jasjes zijn meestal alleen in een wat korter model.
Qua prijzen zijn er best veel mogelijkheden. Je moet gewoon eerst bedenken wat je besteden wilt.
Eventueel kan je kijken naar een mooie tweedehands rijjas.

*edit typo*

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 17:45

De echt mooie dressuurjasjes, die mooi getailleerd zijn en een beetje lang model, zijn in het algemeen ook het duurst... Haha!
Zelf heb ik ook de Kentucky Concours, echt een super mooi jasje.
Je moet er alleen wel een paar 100 Euro voor neerleggen... Knipoog maar goed, tenzij je nog groeit kun je er ook jarenlang mee doen toch ??

Heb je al eens rondgekeken op www.divoza.nl, daar zie je in ieder geval een heel aantal verschillende jasjes, verschillende modellen en prijsklasses.

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 18:03

Dat het jasje mooi getailleerd is, vind ik vaak ook erg mooi staan! Kzal zeker even kijken bij die Kentucky jasjes!

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 23:20

Die van Pikeur zijn heel mooi, maar eentje van Harry's Horse (en scheelt heel wat geld) kunnen ook wel mooi zijn. Lachen

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 10:43

ja, volgens mij had ik nu zo'n jasje daarvan(Harry's Horse)! Die vond ik inderdaad ook fijn, maar die is nu echt af! Ik zal er nog eens goed over nadenken. In ieder geval erg bedankt allemaal voor jullie tips!!!

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 11:57

idd die van pikeur zijn erg mooi

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 12:03

Ik heb nu een van Pikeur, en daarvoor 1 van Harry Horse.
Pikeur is gewoon mooi, maar die Harry Horse vond ik niet tegenvallen hoor! De kraag werd alleen erg snel lelijk.

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 12:28

ja inderdaad, de kraag van mijn oude jasje van Harry's horse is vrij snel vaal geworden. Maar weet iemand iets precieser hoe duur die van Pikeur zijn?

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 12:44

Ik heb er een van Horka, die was toen rond de 400 gulden, wat ie nu kost weet ik niet. Hij is heel erg getailleerd, lang model en blijft echt super mooi. Het is een heel chiq jasje voor een iets vriendelijkere prijs dan de pikeur ed.

HedwigG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 12:59

ik heb ook die van pikeur. mijn zus heeft die van Kentucky. vind ze beide mooi!
ik geloof dat de pikeur iets van 130 euro is.

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 13:29

valt nog wel mee dan... 130 euro! Ik ga die zeker ff passen!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 14:39

HedwigG schreef:
ik heb ook die van pikeur. mijn zus heeft die van Kentucky. vind ze beide mooi!
ik geloof dat de pikeur iets van 130 euro is.

Dat is wel heel goedkoop voor pikeur, als je in het divozaboek kijkt kom je al snel uit rond de 200 á 300 euro.

OmarLinosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 15:10

De jasjes van kentucky zijn zo rond de 330 euro...
Maar dan kan je wel een lengte maat nemen... mouwen van pikeur zijn vaak aan de korte kant voor de wat langere dames onder ons!

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 15:48

Dat scheelt nogal dan! Maar het is wel belangrijk dat het er mooi uitziet natuurlijk! Dus ik ga gewoon passen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 17:06

Je moet hjet echt passen. Ik heb bijv een ander model van Pikeur dan de Diana die overal verkocht wordt, en dat staat echt stukken mooier. De Diana is voor mij in de rug te lang.

Ik nu heb op goed geluk een rijrok besteld. Ze hadden er nergens een hangen in mijn maat. Ik hoop dus dat ie past, anders moeten we hem verstellen.

Je kunt trouwens vaak nog wel iets doen door de knopen op de voorkant iets te verzetten oid. Het is het belangrijkste dat hij goed in de schouders past. Niks zo lelijk als een jasje wat te wijd is in de schouders. Als je alleen dressuur rijd heb je weinig ruimte nodig op de schouders.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-10-04 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 17:13

Het is voor iedereen echt anders. Wat bij de een perfect zit, zit bij de ander als een zak.
Ik heb vorig jaar ook een ander jasje gekocht. Mij gaat het niet om het merk, maar of het me mooi staat en lekker zit. De hele winkel zo onderhand gepast en (tot mijn ergernis) zat alleen het duurste jasje van de winkel mij goed. Ik heb nu een Iris Bayer jasje en die kostte 325 euro.

OmarLinosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 22:36

Tja, dat probleem had ik ook.... heb zulke lange armen Haha! dat van elk merk de mouwen veel te kort waren.. dus was verplicht een kentucky te nemen (was wel goede smoes om zo'n mooi jasje te kopen natuurlijk Bloos )

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 17:46

Kwaidie schreef:
ja inderdaad, de kraag van mijn oude jasje van Harry's <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=horse&v=56">horse is vrij snel vaal geworden. Maar weet iemand iets precieser hoe duur die van Pikeur zijn?

Ik heb vorig jaar een Pikeur jasje gekocht, met extra lange mouwen en die was toen €170 <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=euro&v=56">euro.

Heb er echter nog nooit mee gereden, want sinds ik dat jasje heb zijn al mijn wedstrijden niet door gegaan door verschillende redenen.
Ik zou haast denken dat er een vloek over heen zit Bloos!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 18:32

Ik zag pas in de horselover catalogus een jasje staan wat erg leek op de pikeur diana... Zelf heb ik de pikeur diana, wasbare stof (want arme student) en daar ben ik wel erg blij mee. Was 150 euro.
En ga idd wel passen, mijn jasje is maat 76, terwijl ik normaal maat 34 heb!

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 19:27

Nou ik heb vandaag een jasje gekocht, het is Pikeur geworden. Ik heb geloof ik ook die wasbare stof inderdaad, ook omdat het enorm scheelde in de prijs.., 145 euro ongeveer! Ik ben erg tevreden met deze, erg mooi getailleerd, mooi zwart en past me goed. Normaal heb ik vaak maat 40, dit was zelfs 46, kheb wel brede schouders, daar komt het vast door! Maar dat "verkoopmeisje" zei al tegen mij dat deze jasjes heel klein uitvielen! Maar in ieder geval heeel erg bedankt allemaal voor de goede tips, ennuh...nu maar hopen dat ik hier veel plezier aan zal beleven!!

Monieck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 19:32

ik heb ook die vam pikeur met wasbare stof... heel fijn! en mooi;)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 08:51

Vinka schreef:
De Horka jasjes zijn meestal alleen in een wat korter model.

Tegenwoordig heeft Horka ook hele mooie jasjes die wat langer zijn.
Ik heb alle merken (Pikeur, Kentucky etc.) gepast, maar de Horka zat verreweg het mooiste. We hebben hem overigens wel omgebouwd, er zitten nu goudkleurige knopen aan en een gouden randje om de kraag.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 17:07

Vinka schreef:
Ik heb zelf een Kentucky, extra lang model. De jasjes van Pikeur vind ik ook erg mooi. De Horka jasjes zijn meestal alleen in een wat korter model.Qua prijzen zijn er best veel mogelijkheden. Je moet gewoon eerst bedenken wat je besteden wilt.
Eventueel kan je kijken naar een mooie tweedehands rijjas.

*edit typo*

Ik heb juist een opvallend lang model, ze zijn er dus wel gewoon in lange maten.

Maike79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 00:14

Voor een nieuw jasje ben je minimaal 75 euro kwijt voor een ongetailleerd en kwalitatief minder goed jasje. voor de merken begint de prijs pas bij 135 euro geloof ik, maar dan heb je ook wat. En inderdaad, ik vind getailleerd ook wel degelijk veel mooier. Ziet er stukken netter uit!