Wat vinden jullie van dit commentaar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JollyJumper

Wat vinden jullie van dit commentaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 19:09

Ik rijd al anderhalf jaar met veel plezier concours met mijn nu 13 jarige vosruin. We zijn inmiddels gevorderd tot L2 + 1. Maar nu krijg ik de laatste tijd steeds vaker commentaar van juryleden dat mijn paard 'niet mooi genoeg' is. Ik heb al een keer de opmerking op mijn staatje gehad dat ik 'beter een ander paard kon kopen'. En een keer is zelfs de jury de auto uitgekomen om te vragen of ik geen 'problemen' heb met 'zo'n' paard! Een week of wat terug hoorde ik zelfs per ongeluk (raam stond open en dat hadden ze niet gezien volgens mij...) de jury zeggen: nou, dat word dus weer niks met zo'n paard. En ik moest nota bene nog beginnen! Verward
Mijn instructrice is het hier niet mee eens, een aantal andere instructreurs ook niet die ik gevraagd heb. Mijn paard kan de oefeningen met gemak, heeft prima gangen en veel uitstraling volgens hun. Mijzelf kan het op zich niet zo veel schelen. Voor mij blijft hij mijn superknol en ik zal hem echt niet wegdoen als ik niet verder zou komen dan die L2, maar wat vinden jullie hier nou van? Hieronder een foto van ons op concours een maand of 2 geleden, en in mijn profiel staan nog meer foto's.
En even voor de duidelijkheid, het gaat niet over mijn rijden en of ik wel of geen fouten maak in een proef. Het gaat echt over het uiterlijk van Jumper!
Afbeelding

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 19:11

Laat dan JUIST zien dat jullie het samen wel aan kunnen!

Geef de moed niet op!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 19:14

Ik snap niet wat die juryleden te zeuren hebben! Ik vind het echt een mooi paard hoor! En je paard lijkt trouwens veel op het paard van mijn tante, die is ook in de Z gekomen dus je komt er heus wel!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 19:16

Wat is er mis met je paard dan? Ziet er leuk uit vind ik...

Beetje banketstaaf als je zulk commentaar krijgt..hoe druven ze zou ik denken maar goed..

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 19:16

Ik kan er niks aan doen maar ik vind jou paard echt niet lelijk
Hij heeft alleen een beetje uitstekend bot op zijn achterhand maar hij heeft een hoofd met uitstraling en verder ziet het er super netjes uit. Mooie hals , leuke gangen ,geen lelijke voskleur ofzo.
En geloof me dit zeg ik niet om je op te vrolijken maar dat meen ik serieus.Anders had ik geen reactie neergezet.Ik weet zeker dat jou paard geen raar geval is ofzo.Ik heb al 386.098 keer minder knappe paarden voorbij zien komen hoor Haha!

_Priscill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 19:21

Agg niets van aantrekken.
is jouw paard en jij moet er plezier aan hebben niet hun.
Ik weet wel dat het niet leuk is als het gezegt wordt maar gewoon niets op uit doen.
Gewoon lekker blijven rijden .
Ik vind het wel een leuk paard hoor *LOL*

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 19:28

Juryleden zijn geen paarden kenners. Ze zeggen altijd maar wat. Boos! Ze geven punten voor wat in hun ogen die dag een mooi paard is. Ze letten niet op rijtechnische dingen en of je paard goed loopt. Met jouw paard is niets mis. Het is een mooi beest OK dan! .

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 20:04

ik vind het juist ene enorm mooi paard!

mijn paard, enorm fors enzo (zie profiel).. vinden veel mensen, denk ik... ook niet mooi... maar hij doet het maar mooi wel allemaal!! Dus maakt toch niet uit!!

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 20:10

Ik heb eens in je profiel gekeken en vindt dit dus echt geen lelijk paard!!!
Hij ziet er gewoon toppie uit OK dan!
Wat de juryleden zeggen moet je boven staan
Ook vindt het niet kunnen dat ze dat zeggen Boos!
Ze horen je te beoordelen op je rijden, maar niet op het paard!

Veel succes verder met je super paard!!! *LOL*

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 20:12

ik vind hem op deze foto( representatief dus voor je wedstrijd voorkomen) heel veel uitstraling hebben, mooi koppie! Ik snap dat commentaar niet hoor..

shantihdior

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 20:16

zeker geen lelijk paard. ik vind het een mooi paardje zelfs.laat ze maar kletsen en verder veel succes.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 20:19

Wat een onzin joh!
(wat moeten ze dan wel niet van mijn paardje zeggen Bloos!)

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 20:29

Hee, ik vind dat je een hartstikke mooi beestje hebt. Maar sommige juryleden houden nu eenmaal niet van vossen en dan is het bij sommige helaas bij voorbaat al mis. Nix van aantrekken en lekker doorrijden!!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 20:33

Seventje schreef:
Juryleden zijn geen paarden kenners. Ze zeggen altijd maar wat. Boos! Ze geven punten voor wat in hun ogen die dag een mooi paard is. Ze letten niet op rijtechnische dingen en of je paard goed loopt.

Verward Waar slaat dit op?

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 20:35

Ik vind je paard écht niet lelijk hoor, de jury is gewoon jaloers, of misschien verwarren ze jou met een ander?
Ik snap niet wat er lelijk moet zijn aan jouw paard hoor ..

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 20:36

Seventje schreef:
Juryleden zijn geen paarden kenners. Ze zeggen altijd maar wat. Boos! Ze geven punten voor wat in hun ogen die dag een mooi paard is. Ze letten niet op rijtechnische dingen en of je paard goed loopt. Met jouw paard is niets mis. Het is een mooi beest OK dan! .

Nou dat vind ik ook weer nergens op slaan. Juryleden letten wel degelijk op rijtechnische onderdelen en hoe je paard loopt, daarvoor zitten ze. Altijd dat gezeur over juryleden! Het is waar, soms ben je het niet eens met juryleden en soms zien jury's ook écht sommige dingen niet. Maar om gelijk alle juryleden af te kraken vind ik te ver gaan.

Jumper is een mooi paard, veel trainen en je komt er wel. Mijn paard was ook niet een verschrikkelijk luxe type, maar dat betekend nog niet dat je paard niet mooi is en dat hij niet goed kan lopen. Als het rijtechnisch in orde is, kun je makkelijk de Z halen. Niks van al dat gezwets aantrekken. Mensen weten het toch altijd beter.

Meestal zegt de jury wat over de desbetreffende combinatie wanneer deze de baan in komt gereden. Een beetje getraind oog ziet gelijk wanneer een combinatie winstpunt waardig is, en welke niet. Dat zegt niet dat ze altijd gelijk hebben, maar meestal komt het wel overheen. Dat er rare opmerkingen gemaakt worden over jouw paardje op zich, vind ik heel vreemd en onprofessioneel.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 20:37

Met uiterlijk kom je er niet hoor, maar door samen een combinatie te zijn wel!
En ik zie werkelijk niets verkeerd.

kinamaylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 20:39

nauw ik vind dat je leuk op je paard sstaat en wat andere zeggen laten kletsen groetjes leonie

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 20:42

LuvdaTossa schreef:
Laat dan JUIST zien dat jullie het samen wel aan kunnen!

Geef de moed niet op!

amen

Ik vind je paard niet lelijk, jullie passen leuk bij elkaar. Ik weet natuurlijk niet hoe het er in het echt uitziet maar zo beroerd kan het er niet uitzien.
Gewoon doorzetten OK dan! Het is nooit leuk om te horen maar laat ze zien wat je waard bent!

_ortiz_

ik zie echt niks verkeerds aan jou en je paard hoor.
en die opmerkingen van de jury vind ik ook een beetje raar.
en ik ga met ranouk mee. dat je er niet met uiterlijk komt maar door een combinatie te zijn. Lachen

Melanie

ik vin dje paardje echt niet lelijk kwa uiterlijk ofzo. , idd gewoon laten praten en als je er zelf plezier in hebt gewoon doorgaan, je doet het toch voor lol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 20:52

Op de foto's zie ik een heel leuk paard. Maar in je profiel lees ik dat je paard erg ziek is geweest. Is het misschien zo dat je paard daardoor op sommige plekken [flanken of op zijn achterhand] erg ingevallen is? Ik zie wel dat hij erg lang in zijn rug is en dan vallen zulke dingen gewoon erg op.
Trouwens, op de foto's kan ik dat nergens bespeuren hoor, maar dat is het enige wat ik me kan bedenken.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:28

SplashIsLief schreef:
amen

Ik vind je paard niet lelijk, jullie passen leuk bij elkaar. Ik weet natuurlijk niet hoe het er in het echt uitziet maar zo beroerd kan het er niet uitzien.
Gewoon doorzetten OK dan! Het is nooit leuk om te horen maar laat ze zien wat je waard bent!

Inderdaad...

Ik vind het echt raar wat voor commentaar juryleden soms onterecht kunnen geven...

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:33

Niets mis met de uitstraling lijkt mij! Loopt hij soms gespannen op de wedstrijd? Je hebt altijd mindere jury's ertussen zitten. Gewoon even slikken en thuis weer verder oefenen en volgende keer meer succes.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:35

Wees blij dat ie geen stippen heeft, dan zou je nog meer moeite hebben! Ik vind het eigenlijk best een leuk paard, wat een maffe juryleden Ieder paard kan goed dressuur lopen, dus waarom de jouwe niet, ga ervoor!