Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Lielle schreef:Simmie, eigenlijk doe je precies hetzelfde als ik dusSchroeven doe ik meestal op concours, maar als het erg druk is alvast thuis.
Zadel en hoofdstel doe ik niet iedere keer
Zep schreef:- koperen of koperkleurige onderdelen poetsen (poetswatten van Carr Day & Martin uit het blikje met koperkleurige deksel zijn het beste - uitpoetsen met een Vileda wonderdoekje)
( glim heb je dan al genoeg
) We hebben voorlopig alleen koud water dus in de zomer wel alles wassen, in de winter de witte benen 'wassen' met Cowboy Magic Green spot remover. De staart zit standaard in een staartzak. Die was ik 1 x in de zoveel tijd en dan gaat er een lading......... Cowboy Magic detangler in
Het liefst een dag voor de wedstrijd een fleece staartzak zodat alles mooi opgewreven wordt. Ik heb een apart wedstrijdhoofdstel dat altijd gepoetste en wel in de kast ligt. Nog even haarlak erover en het glimt ook weer. Bit even goed schoonmaken. Helaas moeten mijn leren laarzen nog verbreed worden dus rijd ik tijdelijk met rubber........ Maar ook hier heb ik speciale rubberlaarzen spray voor dus ook die zien er toppie uit. Al het scheerwerk houd ik ook regelmatig bij dus dat is ook geen probleem. Blijft alleen het invlechten nog over en het gezicht schoonmaken met baby olie doekjes. Ik heb vrijwel altijd een 8 voor verzorging dus dat scheelt toch al weer een puntje