Dressuur ging prima, sinds Pico op ander voer staat heeft zij veel minder energie (krijgt alleen maar speciaal hooi) en ze was superbraaf, resultaat: gedeeld eerste met 169 punten.
Springen ging de eerste 3 hindernissen goed, toen wilde ze iets te hard en werd ze te sterk en dus weer! 2 balken (volgens mij heb ik patent op dat aantal, dit jaar nog niet meer of minder gehad

En het moet even gezegd worden: er stond een flut parcours, als hindernis 4 (dat groene steiltje) de 60 cm haalde dan was het al heel wat. En ik weet wel dat ze gewoon altijd moeten springen, maar Pico huppelt er maar wat nonchalant over heen en ik weet niet wat ik er aan moet doen.
Dan de cross. Opdracht was om hem "hoog" te laten springen, verzameld en op zijn kont, de tijd was niet van belang. Hindernis 1 t/m 6 gingen vrij aardig, nergens tikte ze aan. Hindernis 7 was de enige die heel misschien een beetje lastiger was (voor de rest stonden er vooral héél veel berkentripels...ik geloof dat ze gespronsord werden door een houtbedrijf

Op hindernis 7 ging het bijna goed fout. Het was een dikke boom boven een sloot (een trakehner dus, maar ze noemen het een coffin

Daarna op het grote veld trok ze weer helemaal naar links weg en hoewel ik met 2 handen aan de rechterteugel hing

Volgend akkefietje op het water. Dikke boom zonder problemen, maar daarna schiet ze volkomen onverwacht naar rechts weg, dwars over stoelen en mensen die daar stonden, ze kon haar benen wel breken

Ze ging wel het water in, maar toen was ik zo boos dat ik eigenlijk wilde stoppen. Toch maar doorgereden, anders heb je helemaal zo'n rot gevoel. De laatste 3 hindernissen gingen weer mooi hoog en gecontroleerd.
Ik snap niet waarom Pico zo raar gaat springen, maar gevaarlijk is het wel. Ze zal nooit stoppen, maar dit werkt zo ook niet. Ik ga in ieder geval een stangbit proberen (daar reed ik het schimmeltje ook op in de les).
Verder heb ik die "voerexpert" gebeld en gezegd dat ze het werk echt niet aankan op alleen ruwvoer. Rob vond het belachelijk dat ze zo weinig kreeg en zei dat ik haver moest gaan voeren, omdat ze gewoon de kracht niet heeft om hoger te springen. Tis gewoon klote allemaal, zoals het nu gaat. Je steekt er enorm veel tijd en geld in, maar komt steeds maar niet lekker aan het rijden.
Maandag ga ik met Rex naar de kliniek voor een bronchoscopie en longdruk onderzoek en een bloedonderzoek. Ik hoop dat ik dan weet wat hij mankeert. Neem Pico denk ik ook mee, want die mankeert duidelijk ook iets.
Sorry voor het lange gedeprimeerde verhaal, ik hoop dat de rest van de bokkers het beter heeft gedaan!!!