Bezweet in de ring minpunten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

Bezweet in de ring minpunten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 13:22

Krijg je als je met een bezweet paard de ring ingaat minpunten?
(Minpunten op uiterlijke verzorging van je paard)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:27

nee hoor. Als je paard goed losgereden is en daarom zweet trekken ze geen punten af hoor.

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:27

Als het goed is niet! Zou wat zijn zeg! Haha

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:33

Ken ik nog een leuk verhaal over, niet van mezelf hoor...
maar nee, je hoort er geen minpunten voor te krijgen!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:37

Ragne schreef:
Ken ik nog een leuk verhaal over, niet van mezelf hoor...
maar nee, je hoort er geen minpunten voor te krijgen!

vertel Lachen

nee ik krijg les van jury en die heeft ook gezegd dat het helemaal niks uitmaakt

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 16:43

Als dat zo zal zijn zou ik alleen maar minpunten hebben gehad voor verzorging en dit is nog nooit gebeurd.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:11

Als het vers zweet is mag het geen probleem zijn, maar als het duidelijk oud zweet is natuurlijk wel.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 22:31

oefff mijne zweet eigenlijk nooit dus mijn pony heeft echt flinke conditie Lachen en ik dacht ook dat er min punten wordt op verzorging maar dat was niet zo Haha!

Sanne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:05

Nee daar mag je geen minpunten voor krijgen, het ene paard zweet (net zoals bij mensen) veel sneller dan het andere. Mijn pony is altijd heel erg bezweet terwijl hij een hele goede conditie heeft, daar heeft het dus helemaal niks mee te maken.

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:33

Salinero was bijna wit van het schuim tijdens de Olympische Spelen...

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:33

een clubgenootje van mij kreeg een 6 op verzorging met een bezweet paard tijdens een proef. Dus ja... waar zal het aan liggen???

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:42

kimmy schreef:
een clubgenootje van mij kreeg een 6 op verzorging met een bezweet paard tijdens een proef. Dus ja... waar zal het aan liggen???

Stond daar ook echt bij dat het was omdat het paard bezweet was?

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:46

Damn, vandaar die 7 de vorige keer..

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:18

ach nee joh...
die van mij is nou rond deze tijd met een kwartiertje rijden al nat...
zou toch wat worden als ik daarom minder punten zou krijgen..
ach en dan nog dat ene puntje.. als je daar je wp op moet rijden is het ook niet goed Knipoog
maar dat doen ze heus niet

Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:29

Ah joh er zijn veel jury's die iedereen een 6 geven voor verzorging zodat je je winst bij elkaar moet ríjden i.p.v. poetsen en vlechten!

manon2203

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:51

nee hoor ze geven echt geen minpunten als je paard bezweet is... dat zal wat zijn, sommige paarden zijn gewoon bezweet als je ze goed los gereden hebt..

Melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:16

dat zal een jury denk ik niet doen, of je moet een hele flauwe jury hebben die overal om zeurt.
zweten is toch normaal bij de mens , en dus waarom zou dat bij paarden minpunten opleveren.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 19:44

Nou toch denkt een jury dan wel van Goh die heeft hem al hard gepakt! Of misschien dat het dier spanning heeft en zich zo druk heeft gemaakt.

Het maakt niet uit als hij wat bezweet is maar als het dier wit is van het zweet kijken ze er wel naar. Of ze er wat mee doen is een tweede.

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 19:59

Misschien overdreven maar ik geef als jury altijd een 8 voor de verzorging of het moet er echt onverzorgt uitzien.
Ik weet hoeveel werk het is om alles pico bello in orde te hebben.

Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 22:02

Kijk dat vind ik nou tof Sambo!! Wij hebben eens meegemaakt - de eerste buitenwedstrijd dit seizoen - dat we moesten starten in een modderpoel niet te geloven!! Zelfs mijn plastron zat onder de modderspetters na het galopperen, zover spatte het water op. Die jury heeft iedereen een onvoldoende gegeven voor de verzorging!! En idd, je bent er een hele zaterdag mee bezig, maar ik vond het nog het allerrotst voor die jonge meisjes op ponies, waarvan je zeker weet dat ze de heeele zaterdag bezig zijn geweest met poetsen, wassen enzovoort enzovoort!

Nicky74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 07:58

een 8 op verzorging krijgen ze niet bij mij.Ik vind het niet goed als combinaties promoveren op de verzorging maar dat ze bv het wijken onvoldoende hebben. Ik vind het rijtechnische toch veel belangrijker dan de verzorging. Een paard dat zweet krijgt van mij zeker geen lager cijfer op verzorging dan een paard dat niet zweet

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 08:12

Nicky74 schreef:
een 8 op verzorging krijgen ze niet bij mij.Ik vind het niet goed als combinaties promoveren op de verzorging maar dat ze bv het wijken onvoldoende hebben. Ik vind het rijtechnische toch veel belangrijker dan de verzorging. Een paard dat zweet krijgt van mij zeker geen lager cijfer op verzorging dan een paard dat niet zweet

Tja, dus daar staan je dan de dag van te voren je schimmel zo voor te wassen en sta je ook nog eens een uur eerder op voor de poep en gras vlekken Verward

En daar verschijn je dan met je schone schimmel........ zonder vlekken Haha!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 08:34

Voor het zweten op zich kun je geen minpunten krijgen, maar er staat wel iets over de wedstrijdconditie van het paard. Dus als jij met een paard rijdt met een vacht van meer dan 10 cm, dan zou de jury daar wel punten voor kunnen aftrekken, aangezien ze in de dressuur graag een netjes getoilletteerd paard (in zo'n geval dus: geschoren) in de ring zien.
En dan is er heus wel een verschil tussen gewoon een wintervacht en een echte teddyberenjas, natuurlijk.
Ik denk trouwens dat ik daar op zich zelf geen punten voor zou aftrekken, mits er wel netjes gepoetst is, schone voetjes, netjes uitgekamde/pluisde staart enzo.

Nicky74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 08:42

he Curly.Als je iedereen zou laten promoveren op de verzorging. dan hebben we straks hele mooie witte schimmels in de M/Z ring die geen oefening goed kunnen uitvoeren. Ik heb vroeger ook een schimmel gehad en weet dus ook wel wat voor werk het is. Biotex voorwas werkt redelijk!!! *LOL*

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 08:57

Nicky74 schreef:
he Curly.Als je iedereen zou laten promoveren op de verzorging. dan hebben we straks hele mooie witte schimmels in de M/Z ring die geen oefening goed kunnen uitvoeren. Ik heb vroeger ook een schimmel gehad en weet dus ook wel wat voor werk het is. Biotex voorwas werkt redelijk!!! *LOL*

Maar hoezo zit je zo vast op het laten promoveren op de verzorging ? Goed is goed en slecht is slecht.

Als je een keurig verzorgde kombi in de ring hebt, laat je daar toch eigenlijk ook geen punt liggen Verward