Hij kon en kan nog niet echt heel veel maar wat hij kan doet hij heel braaf. Ik heb hem nu twee keer uit gebracht op een wedstrijd in de B. De eerste keer 3 punten en de tweede keer 4 punten. Hij doet het heel braaf maar kan bijvoorbeeld nog niet wijken, stilstaan gaat aardig maar nog niet foutloos. Dus L1 wil ik nog niet starten. En die wedstrijden waren bij ons op de manege in een bak waar ik iedere dag rij. Niet veel anders voor het paard dus dan een gewoon rondje. Nu vind iedereen dat ik maar L1 moet gaan rijden want dit is niet leuk voor de andere B ruiters die maken geen kan zo !! ( De eerste wedstrijd had ik wel punten maar geen prijs ofzo !!).

Het paard is nog maar vier !! Ik wil gewoon rustig aan doen met hem. Zeker omdat hij het zo leuk doet ben je snel in de verleiding om te veel te doen en dat wil ik juist voorkomen !!
Ik heb met mijn vorige paard Z dressuur gereden. Dus daarom vind men dat ik maar naar de L1 moet !! Nou de regels zijn er niet voor niets ik MAG nog in de B starten!! Wat vinden jullie moet ik dan maar stoppen met de wedstrijden en doortrainen tot hij L klaar is ? Eigenlijk wil ik dat helemaal niet ! Of rustig doorrijden en wat wedstrijd ervaring op doen voor het paard en dan overstappen?