Aantal voorbeelden;
Er wordt veel te lang los gereden, waardoor het veel te druk wordt met het losrijden, en uiteraad meer ongelukken gebeuren. er moet veel meer controle zijn met het losrijden.
Elke week weer worden er beesten onnodig afgestraft door bijvoorbeeld een stop of een balk, meestal onstaat dat door een ruiterfout, maar het beest krijgt op zijn flikker. Ik snap heel goed de teleurstelling, maar zulke mensen moeten daar op aangesproken worden, anders leren ze het nooit af. op concour gaan is toch leuk

Dan het losspringen, 100 sprongen zijn niet nodig, de voorste paal drie gaten hoger dan de achterste paal, en de grond balk eronder schuiven ook niet, ga dan niet op concour als je paard zo onverzichtig is.
Vorige maand op concour reed er een jongen met een hackemore, het ding zat veel te laag waardor het paard bijna geen lucht meer kreeg, en het risico had om de neus te breken. Ik vind dat een jury daar wat van moet zeggen.
Als je bijvoorbeeld in Zweden zulke geintjes hebt, word je van je paard gehaald, en mag je het die week daarop weer een keertje proberen, ransel je dan je paard weer af, dan word je voor een maand gediskwalificeerd.
Van mij mogen ze hier in Nederland ook meer controle hebben, alleen wel door de juiste personen, en geen vervelende mannetjes die politie agentje willen spelen, het moet natuurlijk wel leuk blijven.