Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ragne schreef:Als er iemand o p de muziek van Grease rijdt bijvoorbeeld, en jij vind dat een onwijze poedersuiker film, dan kijk je tóch anders naar die kür.
een kur kan rijden, maar degene die hem rijdt vindt het waarschijnlijk geweldig en misschien de jury ook, dus een makkelijk herkenbaar deuntje dat iedereen wel leuk vindt (toch een beetje gericht op de massa dus) geeft denk ik toch de meeste slagingskans bij een breed publiek, zo'n 10 uit een dozijn kur krijg je dan toch wel weer snel, maar doe er dan iets extra's mee, bijv. Alex van Silfhout begon zijn kur bij het binnen rijden tot aan het groeten met kerkklokken die heel erg galmde, daar kreeg je echt kippevel van de jury ( ik was toen schrijfster ) vond dat ook heel apart, daarna werd het weer een beetje gewoontjes, maar met dat aparte bij het binnen komen, wat misschien ook weer verwerkt had kunnen worden bij de stapreprises of het afgroeten, dat maakte die kur van hem toch weer een beetje bijzonderder. WWWiske schreef::? Huh, Nee zeker bij de kur niet, want daar gaat het toch juist ( voor een heel groot deel) om de muziek? anders kan je net zo goed wel een gewone dressuurproef rijden.
, niet dat je voor verassingen komt te staan
, je kan denk ik beter een uitgebreide prijslijst geven aan mensen met alle mogelijkheden erop die er zijn, van standaard tot maatwerk, dan dat je moeilijk over de prijs gaat doen, dat is alleen maar drempelverhogend, mensen zullen dan al snel denken dat het helemaal erg duur zal zijn en lopen weg, en dus weer een klant gemist....
, dat kan je overal horen/zien/vernemen, dan kan je daarnaast nog met een boek vol accessoires hem net zo naar je eigen smaak maken zoals je wilt en dat kost dan extra geld, maar bij ieder dingetje wat je uitzoekt weet je wel van te voren wat het kost, je kan het zo gek maken als je zelf wilt, maar het is wel vooral helder en duidelijk voor iedereen, en zeker toegankelijk.
, maar daar kreeg ik dus geen antwoord op, werd wat vaag over gedaan, moet je wellicht eerst een afspraak maken ofzo, nou dat werkt dus niet, misschien had ik helemaal niet verbaasd gereageerd als ze gewoon een prijs genoemd hadden, maar in dit geval, dacht ik ook, nou laat maar ik ga wel verder zoeken. Ragne schreef:Weet je wat veel mensen volgens mij mooi vinden in een kür?
gemarkeerde onderdelen!
de vliegende wissel op precies die ene slag van de snare drum
de overgang naar draf precies wanneer het ritme van de muziek veranderd. Het gaat om de markeringen in de muziek..
'Anschau die perfecte tanz zwischen reiter und pferd' sorry voor spelfouten, mijn Duits is niet zo..
- Commentator van WDR tijdens de winnende kür van Anky op de Wereldbekerfinale in Düsseldorf -
Lot
gereden werden, maar dat vind ik toch wel vreselijk stoer, vandaar dat ik het onthouden heb
...
uit komt te zien. Weet iig al op welke muziek in binnenkom! Ik vind het geweldig als er echt spanning opgebouwd wordt voor een onderdeel, onheilspellend deuntje hier, onheilspellend deuntje daar...
).
):WWWiske schreef:Ik vind de meeste kuren die in de breedte sport worden gereden saai, het is vaak hetzelfde deuntje, het gros gebruikt dezelfde muziek, er zijn maar weinig bijzonderheden te vinden is mijn persoonlijke mening, wat denk ik het belangrijkste is? dat de muziek past bij het paard; lichtvoetige muziek gebruiken bij een lichtvoetig paard, het moet wel "passen" maar ook dat zie je niet vaak, ik denk dat het ook komt omdat de prijs die aan een echte goede kur zit behoorlijk hoog is voor de meeste onder ons.
Ook ben ik voorstander van hetzelf bedenken van je kur, dan kan je meer nadruk leggen op de sterke kanten van je paard
CGJ12 schreef:Ik neem aan dat je dan bedoelt dat de kur speciaal gecomponeerd wordt voor die 5 minuten....
Dat lijkt me BAR prijzig.
Lijkt me eigenlijk alleen een optie voor de (semi)professionele muzikant die zelf op zo'n kur rijdt, of die dit maakt voor een goede kennis.
Maar wat ik me nu afvraag is het volgende:
In de meeste gevallen wordt de proef op video opgenomen (als uitgangspunt) en daar dan de kur bij gemaakt.
In bepaalde gevallen lijkt het me simpeler om het om te draaien.
Wél eerst bepaalde stukken muziek uitzoeken met de juiste BPM's, en ook overgangen tussen die BPM's.
Aan de hand van dergelijk "stukken muziek" kan ik dan later wel technisch een proef in elkaar breien.
Dat lijkt me rijtechnisch niet zo'n probleem.
Ik bedoel maar dat ik waarschijnlijk gemakkelijker de baanverdeling kan aanpassen dan de muziek (dat laatste valt in de praktijk altijd een beetje tegen........
..... dan krijg jevan die onnatuurlijke overgangen)
CGJ12 schreef:Ik neem aan dat je dan bedoelt dat de kur speciaal gecomponeerd wordt voor die 5 minuten....
Dat lijkt me BAR prijzig.
, als iemand mij nu daar verder mee kan helpen om het op de juiste manier te mixen onder de kur op video, dan zijn we klaar, da's toch eigenlijk wat jij ook bedoeld, of hebben we nu een miscommunicatie?