? Heeft dat, in jullie ogen, voor of nadelen: de eerste start zijn in een ring? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
? Heeft dat, in jullie ogen, voor of nadelen: de eerste start zijn in een ring?
talented schreef:Wie heeft daar ook ervaring mee? Start je als eerste van de ring, rij je voor jou gevoel een super proef en dit wordt dan echt heel mat gepunt (lees: veel en veel te laag? Heeft dat, in jullie ogen, voor of nadelen: de eerste start zijn in een ring?
goed is goed en slecht is slecht, dus in princiepe moet het voor je punten niets uitmaken, maar het is wel zo dat als een jury alleen nog maar slechte proeven heeft gezien en er komt er eindelijk een binnen die een redelijke proef laat zien, dat je geneigd bent om toch wat hoger te punten omdat het de hele tijd al niets was,
zelf start ik ook nooit graag als eerste, liever in de midden moot, maar dat zit ook een beetje tussen mijn oren denk ik want als je goed rijd maakt het echt niet uit of je als eerste of als laatste start, het kan ook in je voordeel werken als je een matige ruiter bent en er komen een heel stel echt goede ruiters achter jou, heb jij je punten al vast terwijl er ook jury leden zijn die na een paar hele goede proeven de rest die iets minder rijden echt veel lager beoordelen, het hangt dus inderdaad ook vaak van de jury af, helaas is dat zo....
LindaT schreef:Ik vroeg mij ook af of het als eerste starten invloed had op de punten/plaatsing, en daarom heb ik een tijd geleden de uitslagen van een groot concours bekeken.
En hoewel ik echt geloof dat de jury's zo eerlijk mogelijk punten, bleek toch dat de eerste kwart van de combinaties in grote ringen minder vaak in de prijzen vielen dan combinaties die later moesten starten.