Mirk liep de hele week lekker. Na wat tips van Jippie per pb heen en weer gestuurd had ik daar wat aan gesteuteld en Mirk liep heel fijn en ontspannen.
In Dokkum kwam ik Hedwig nog tegen. Hedwig zal mij voorlezen, want ik had geen voorleester. Ook was Selena er. Direct gingen ze mee naar de trailer om Mirk te bewonderen. Ik wou er nog even een borstel over gooien en de vlechten fatsoeneren totdat MIrk met een grote uithaal met zijn voorbeen op mijn borstelbak belandde en alle borstels door de trailer vlogen

Daar vertelden ze me dat er nog 1 voor mij was

Mijn debuut in de ring vond ik moeilijk in te schatten hoe het nou werkelijk ging. Het ging gewoon... Achterwaarts ging helemaal de mist in en Mirk liep te veel op de voorhand tijdens de kleine volte in galop. Een paar schouderbinnenwaartsen kwamen er niet uit, maar een paar gingen ook super voor mijn gevoel. Ook de keertwendingen verliepen super en middengalop startte hij helemaal onder mij vandaan. En zelfs de contra gingen goed, terwijl wij dat beide een verschrikkelijk onderdeel vinden...
Tja, de punten... Ik dacht dat het rond de 140 was, aangezien ik her en der niet zulke positieve verhalen gehoord had over de jury

Aangekomen zag ik dat ik 2x 156 punten had!!!!!! Tja, het waren nét winstpunten. Maar nu gaan Mirk en ik even een tijdje tussen uit. Een tijd lang geen wedstrijdverslagen meer op Bokt. Lekker buitenritjes maken en hard trainen om échte punten te scoren in de M1, zo rond de 160

En heel misschien de winterkampioenschappen rijden in het M1. Maar ik weet niet of ik dát durf

Wie had dát gedacht. Mijn kleine Mirk, mijn ijsbeer én ik, allebei M1!!! Op zulke momenten besef je écht wat voor een kei van een paard ik in bezit heb

Hedwig bedankt voor het lezen