Gelukkig had ik kort daarvoor nog contact met Eyes en dus belde ik hem op met de mededeling een luxe probleem te hebben. Gelukkig was hij zo vriendelijk om zijn kostbare tijd in ons te steken en aangezien de kür dus pas zondag gereden moest worden, hadden we zaterdag de tijd om "efkes" een kurtje in elkaar te breien.
Zaterdagmiddag, na 2.5 uur overleg was de kür plus inhoud klaar. Tegen een uur of 8 's avonds nog gauw de proef hiervan thuis gereden. Maarrrr... niet alles paste even goed. Gelukkig was Eyes weer zo vriendelijk om het eea aan te passen en per mail/MSN door te sturen (lang leve het digitale tijdperk!!.) Ondertussen had ik wel 100 x de muziek afgeluisterd om zo wat herkenningspunten voor mijzelf te creëren. Op papier zo nog alle oefeningen doorgenomen en zelfs nog wat veranderingen in de proef aangebracht om beter uit te komen. Dat maakte het natuurlijk extra spannend omdat het nu helemaal een verassing was of ik wel uit kwam met de muziek.
Vanochtend cd in de auto gedraaid. Cd op stal gedraaid en cd op discman op concours gedraaid.

Ik zag Heike nog en het begon echt al te kriebelen. Ik wil rijden!!
Tol was met losrijden iets relaxter dan vrijdag, gelukkig. Maar een kwartier voor aanvang spiekte ik even naar de hoofdring.... en dat was slikken.... VOLLE BAK!!!
Even leek de adrenaline de overhand te nemen, maar "gelukkig" was Tol even dwars en had ik mijn handen vol aan hem.
(Overigens is het er ook wel leuk bij te vermelden dat bij het losrijden een hoop dagjesmensen de losrijders aan het bewonderen zijn, waarbij de nodige complimentjes gestrooid worden. Altijd goed voor je ego

Toen was het zover, we mochten naar de ring. Ik draafde voluit naar de ring toe om Tol niet de tijd te geven zich druk te maken vanwege de drukte. Eenmaal rond de ring krijg je toch wel een behoorlijke kick van al het publiek. Ik kreeg zelfs toejuichingen uit het publiek (welke bokkers waren dat?

Goed, de kür begon. Het was natuurlijk erg spannend om te zien of alles nu klopte, wat dus wel wat ten koste ging van de techniek. Ook kwamen er wat fouten in voor. Maar goed, het resultaat mocht er zijn.
De muziek paste erg goed bij Tol zijn gangen en ik kreeg naderhand een hele hoop complimenten vanwege de leuke muziek (zelfs Francis Verbeek gaf bij de prijsuitreiking aan dat ze het erg leuke muziek vond).
Ik zou zeggen: zet de boxen goed open en probeer te genieten van een dansende Tolstoi

http://www.tyrza.com/videokur2.html