Doordat mijn merrie hooikoorts heeft en daardoor in het voorjaar met haar hoofd schudt, rijd ik al een tijdje met een hooikoortsnetje over haar neus (Zie paardendrogist, Net Relief). Dit netje werkt echt perfect en ze doet het dan ook nooit meer tijdens het rijden.
Tijdens een wedstrijd mag zo'n netje echter niet, waardoor ze constant met haar hoofd schudde en ik bij bijna elk onderdeel "protest" had staan (terwijl ze er echt niks aan kan doen en het ook geen protest is).
In het reglement staat dat een vliegennetje niet mag, maar er wordt niet gesproken over een hooikoortsnetje
.Iemand enig idee of dit wel mag?
En juryleden, wat zouden jullie doen als iemand met zo'n netje in de ring rijdt? Ik heb er trouwens wel gewoon een sperriempje overheen, dus de verdere optoming is zoals op wedstrijd is toegestaan.
, maar ik heb geen idee, ik zag het eerst niet, valt niet zo heel hard op.
) en net voor de proef deden we het dan af en dan meteen de ring in...meestal gaat het dan de 1e 2 minuten goed en daarna begint het weer te irriteren en begint het schudden weer. Ik probeer dan zelf altijd maar zo rustig mogelijk te blijven, mijn ponie kan er immers niks aan doen, ik heb alleen maar medelijden met hem op dat moment. En toch staan er dan regelmatig opmerkingen van jury's op mijn coupon als: constant verzet van ponie, rustig met je handen, etc.
Overigens hoorde ik laatst van iemand dat het zou kunnen helpen als je je paard sochtends voor een wedstrijd met zijn hoofd in een emmer met kamille laat hangen. Zij had zelf ook een paard met hooikoorts gehad en daar werkte dit goed bij. Ga ik dus zeker even uitproberen want dat zou wel heel mooi zijn als het werkt!!
Zou jij het mij even kunnen laten weten als je bericht hebt gekregen van de KNHS? Want als jij ze zover krijgt dat het wel mag ga ik het natuurlijk ook gelijk nog een keer proberen!