Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Nu gaat het zonder ook wel, maar met een slofteugeltje is wel relaxter losrijden met die stuiterbal die alles ziet
) gomir schreef:Nee hoor Renske, er zijn ook profs die meteen in het Z beginnen met een paard![]()
Ik zou het best fijn vinden als ik het mochtNu gaat het zonder ook wel, maar met een slofteugeltje is wel relaxter losrijden met die stuiterbal die alles ziet
![]()
(ik stap er nu thuis vaak al even een kwartiertje op om de scherpe randjes er vast af te rijden)

Die zijn ook niet allemaal even fijngevoelig hoor 
Als hij dan heel erg irritant wordt klip ik hem eraan tot de scherpe kantjes eraf zijn
(otje stuitert namelijk zo vlug dat dat echt niet fijn is, ook niet voor de overige ruiters
)

Niet omdat we niet wedstrijdklaar zijn(mogen M starten), maar hij is op het voorterrein lastig zat en nu kon ik zijn aandacht bij mij houden. Op momenten dat hij wat zag en wilde gaan stuiteren kon ik hem nu bij de les houden. Zonder slof moet ik dan vaak even flink grof doorkomen in mijn hand, dan zie ik het liever vriendelijk met slof...
Er was juryledenbijscholing(ofzo) en er kwamen nog mensen naar me toe om te zeggen dat ik hem zo vriendelijk in de hand reed
Nu kon ik lekker voorwaarts-neerwaarts losrijden en zonder slof moet ik vaak heel erg met hem vechten op concours. Het is maar wat je liever ziet