Normaal ben ik meelezer en niet zo fanatiek. Maar in aantocht naar het buitenseizoen (ik ben heel vroeg, ik weet het haha) wilde ik alvast het volgende onderwerp bespreekbaar maken.
Laatst stond er een artikel in de hoefslag over het baan verkennen op basis dressuurwedstrijden. https://www.dehoefslag.nl/tag/baan-verkennen
Ik merk aan mijn paard (en ook mijn vorige paard) dat baan verkennen echt een stuk meer rust en vertrouwen geeft. Ik begin dan ook makkelijker aan mijn proef. Fijn voor mij en voor mijn paard! Ik zoek mijn wedstrijden niet per definitie uit op baan verkennen in het vraagprogramma, toch vind ik dit wel een groot voordeel.
Mijn vraag aan jullie is: Hoe ervaren jullie dit en waarom is bij verenigingen baan verkennen in het vraagprogramma eerder een uitzondering dan een regel? (Lastig te organiseren? Ik heb geen idee.)
Ohja, als jullie nog suggesties hebben voor een fijne locatie waarbij dit mogelijk is in de omgeving van Den Haag/Delft/Rotterdam, brand los

Ik heb echt maar heel zelden dat ik niet meerdere keren de bak rond kan rijden. Daarnaast heb je 45? seconde na het seintje om te beginnen.