Aangezien ik er pas sinds vorige week zondag weer op zit, na 2 weken niet gereden te hebben, en het een selectiewedstrijd was (waar ze meestal strenger jureren) had ik er niet zo heel veel van verwacht.
Ik ging de ring in met een instelling van: we zien wel, gaat het goed heb ik geluk, gaat het niet goed: volgende keer beter dan.

De eerste proef was hij een beetje te veel op de voorhand voor mijn gevoel, maar volgens mij instructrice viel dat wel mee, hoewel het algemene beeld een beetje rommelig was. Helaas sprong Joop weer alle wissels in 2e, wat resulteerde in een paar dikke vieren.. Ook gingen de eerste twee kwart pirouettes met een beetje verzet. Over het algemeen moet ik het dus nog een stuk netter afwerken, en dan ben ik al een heel eind. De eerste proef had ik 58.44%, wat ik al niet verkeerd vond zo voor de eerste keer.
Dan de tweede proef, er zal wel 2.5 uur tussen of zo, dus tussendoor nog even lekker gerelaxed

Ik had er met losrijden al wat meer druk op gezet zodat ik meer de achterhand eronder kon zetten, zodat het geheel wat mooier en beter te rijden werd.
Het drafgedeelte van de tweede proef ging dan ook echt goed! Staan heel veel 7ens tussen! Ik kon er meer aan rijden en alles veel mooier afwerken. In de galop zakte 'ie weer iets af, helaas. Waardoor ook weer 2 van de 3 wissels in 2en waren.. De pirouettes gingen deze keer beter, stonden twee zessen bij de ene jury, en twee 7ens bij de andere jury!
Deze tweede proef ging dus wat beter, en dat zag ik ook in mn punten terug: 60.16%

Ik ben dus zeker niet ontevreden voor de eerste keer ZZ-licht, ik moet nog wat aan mijn galop verbeteren (maar dat wist ik eigenlijk al).
Eigenlijk ben ik heel erg tevreden