Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
liespower94 schreef:Het is ook bij wet geregeld dat bij aflassing van een evenement, waar de consument niks aan kan doen, het volledige bedrag moet worden teruggestort.
MarliesV schreef:liespower94 schreef:Het is ook bij wet geregeld dat bij aflassing van een evenement, waar de consument niks aan kan doen, het volledige bedrag moet worden teruggestort.
Precies. Natuurlijk maakt een organisatie kosten maar als zij aflassen dan vind ik het een dikke no go om maar een deel terug te betalen.
In geval van de honden hierboven zou ik mij bij deze vereniging dus nooit meer aanmelden voor een wedstrijd en ook in mijn omgeving dit rond vertellen.

KimD schreef:MarliesV schreef:Precies. Natuurlijk maakt een organisatie kosten maar als zij aflassen dan vind ik het een dikke no go om maar een deel terug te betalen.
In geval van de honden hierboven zou ik mij bij deze vereniging dus nooit meer aanmelden voor een wedstrijd en ook in mijn omgeving dit rond vertellen.
Dit is bij iedere vereniging zo, dan hoef je geen wedstrijd meer te lopen.![]()
Het is misschien één keer per jaar dat het gebeurt. En dan kun je als deelnemer best wel begrip hebben voor de organisatie die kosten maakt.
Is vaak ook geen enkel probleem.
Heb er zelf als deelnemer geen enkel probleem mee als het voorkomt, is gewoon begrijpelijk dat een organisatie kosten maakt en die graag quitte wilt hebben.
Als deelnemer ben ik al blij dat een club, of mensen de tijd nemen om een wedstrijd te willen organiseren, vrijwillig. Dus waarom zou ik dan moeilijk doen over iets wat waarschijnlijk door overmacht is ontstaan?
Maar als dat niet doorgaat spreek je nog steeds van afgelasting!MarliesV schreef:KimD schreef:
Het is misschien één keer per jaar dat het gebeurt. En dan kun je als deelnemer best wel begrip hebben voor de organisatie die kosten maakt.
Heb er zelf als deelnemer geen enkel probleem mee als het voorkomt, is gewoon begrijpelijk dat een organisatie kosten maakt en die graag quitte wilt hebben.
Als deelnemer ben ik al blij dat een club, of mensen de tijd nemen om een wedstrijd te willen organiseren, vrijwillig. Dus waarom zou ik dan moeilijk doen over iets wat waarschijnlijk door overmacht is ontstaan?
Kun je lacherig om doen maar dat siert je niet. Ieder zijn mening en die hoeft je niet belachelijk te maken.
Blijkbaar is het in de hondenwereld qua wedstrijden anders geregeld. Jij trekt het die kant uit, hoeft je er niet zo dom over te doen. Als dat de toon in die wereld is ben ik blij dat ik daar ver vandaan ben.
TS, situatie opgelost inmiddels qua startgeld? Of was het een wat/als situatie?
Voornamelijk omdat ik het prettig vind om op een tweedaags concours, twee dagen te starten. Stel de organisatie mocht het inschrijfgeld houden, dan zou ik 40 euro lichter zijn. Maar dat is dus niet aan de orde
MarliesV schreef:KimD schreef:
Kun je lacherig om doen maar dat siert je niet. Ieder zijn mening en die hoeft je niet belachelijk te maken.
Blijkbaar is het in de hondenwereld qua wedstrijden anders geregeld. Jij trekt het die kant uit, hoeft je er niet zo dom over te doen. Als dat de toon in die wereld is ben ik blij dat ik daar ver vandaan ben.
TS, situatie opgelost inmiddels qua startgeld? Of was het een wat/als situatie?
Mensen betalen toch op de dag zélf bij het aanmelden bij het secretariaat. Hoe kan iemand dan starten zonder betaald te hebben?
FriesWytske schreef:Sammie schreef:Maarrem..? Misschien gek hoorMensen betalen toch op de dag zélf bij het aanmelden bij het secretariaat. Hoe kan iemand dan starten zonder betaald te hebben?
Dat is denk ik heel gemakkelijk. Gewoon niet langs het secretariaat gaan.
FriesWytske schreef:Sammie schreef:Maarrem..? Misschien gek hoorMensen betalen toch op de dag zélf bij het aanmelden bij het secretariaat. Hoe kan iemand dan starten zonder betaald te hebben?
Dat is denk ik heel gemakkelijk. Gewoon niet langs het secretariaat gaan.
Bij grote wedstrijden zou dit wellicht idd wel werken.