Sportnaam anders dan stamboeknaam?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amiigo

Sportnaam anders dan stamboeknaam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-16 23:07

Mag dat? Ik kreeg vandaag op de kampioenschappen op m'n kop dat dat niet mocht? Terwijl iedereen in mijn omgeving zegt dat dat gewoon mag.

Alvast bedankt!

Groetjes

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:08

Van wie kreeg je op je kop, want het mag gewoon.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:09

Volgens mij mag dit ook gewoon, vriendin van mij haard paard heette Jasper, en zijn sportnaam was veel luxer :j

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-16 23:11

Kabouterdans schreef:
Van wie kreeg je op je kop, want het mag gewoon.

Een KNHS official... Eerst zei hij dat dat niet mocht en daarna dat het dezelfde voorletter moest hebben , terwijl mijn paard op papier Fee heet en op concours For Pleasure :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:15

Nooit problemen mee gehad. Stamboek: Nikos sport: Alpro's Nikos, Stamboek:Sculpture P Sport: So Jazz
Stamboek: Dieflorisante Sport; Chopin's Diva

(uiteraard zonder puntjes)
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 31-01-16 08:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Puntjes eruit gehaald

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:16

Onzin. Bij het aanvragen van een startpas wordt gevraagd wat de stamboeknaam is en wat de sportnaam is.
Dat kán dezelfde naam zijn, maar het hoeft niet, en voor zover ik weet hoeft de naam ook niet met dezelfde voorletter te starten.

Weet je de naam van de official nog? Want dan is het handig om toch iemand te laten weten dat ze hem/haar van correcte informatie moeten voorzien

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-16 23:18

Punz schreef:
Onzin. Bij het aanvragen van een startpas wordt gevraagd wat de stamboeknaam is en wat de sportnaam is.
Dat kán dezelfde naam zijn, maar het hoeft niet, en voor zover ik weet hoeft de naam ook niet met dezelfde voorletter te starten.

Weet je de naam van de official nog? Want dan is het handig om toch iemand te laten weten dat ze hem/haar van correcte informatie moeten voorzien

Nee hij heeft contact gehad met mijn moeder, anders was ik de discussie wel aangegaan :D

kiwiwitje

Re: Sportnaam anders dan stamboeknaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:23

Even een mailtje sturen naar de KNHS? Als je aangeeft op welke locatie het was, dan weten hun wel welke official. Overigens, als de naam volgens KNHS niet toegestaan is, dan krijg je daar bericht over. Ook als ze twijfelen of het klopt. Bij mij stond er een tikfout in, en daar kreeg ik een berichtje over.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:25

Volgens mij mag dat inderdaad gewoon. :) Bij mij op stal hebben een paar ook een sportnaam anders dan de stamboeknaam.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:49

Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Paard heeft als stamboeknaam Ullrich en als sportnaam junior.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:54

Zeepsop schreef:
Volgens mij mag dat inderdaad gewoon. :) Bij mij op stal hebben een paar ook een sportnaam anders dan de stamboeknaam.

GEFELICITEERD! *\o/*

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 06:00

Gelukkig mag dat gewoon. Ik kan de stamboeknaam van mijn paard niet eens uitspreken :')

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 08:00

Nooit problemen mee gehad. Zirocco heet op papier Zeradin B! Dat is toch vreselijk?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 08:05

Tenzij je het niet officieel hebt gedaan. Wat staat er bij de knhs geregistreerd als naam? En wat staat er in zijn paspoort/stamboek papier? En hoe schrijf je in voor een wedstrijd?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 08:11

:D Dat is wel een alles veranderende opmerking ja.
Je moet nl wél starten onder de bij het KNHS opgegeven sportnaam.

Wat natuurlijk ook kan is dat de man niet zozeer je moeder op de kop gaf, maar mopperde omdat je door een veranderde voorletter niet meer kunt zien van welke jaargang een dier is.

Dus geen "op je kop krijgen", maar een mopperende fokkerij liefhebber.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 08:15

Ik denk eerder dat dit het "probleem" is. De gebuikte sportnaam is niet geregistreerd als sportnaam bij KNHS. Dan kloppen de gegevens niet in het computersysteem

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 08:18

kiwiwitje schreef:
Zeepsop schreef:

GEFELICITEERD! *\o/*

Hahah dankjewel :D

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 09:31

rien10 schreef:
Tenzij je het niet officieel hebt gedaan. Wat staat er bij de knhs geregistreerd als naam? En wat staat er in zijn paspoort/stamboek papier? En hoe schrijf je in voor een wedstrijd?

Ik heb zelf mijn paard geregistreerd en deze naam opgegeven, start nu al ruim een jaar maar nooit wat over gehoord...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 09:50

Dat mag inderdaad gewoon hoor. Je kunt op de knhs site zelf de sportnaam ingeven.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 09:55

Amiigo schreef:
rien10 schreef:

Ik heb zelf mijn paard geregistreerd en deze naam opgegeven, start nu al ruim een jaar maar nooit wat over gehoord...

Dan is er inderdaad niets aan de hand. Maar, hoe weet die stuart dan zijn niet-sport-naam?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 09:59

Punz schreef:
Wat natuurlijk ook kan is dat de man niet zozeer je moeder op de kop gaf, maar mopperde omdat je door een veranderde voorletter niet meer kunt zien van welke jaargang een dier is.

Dat kan bij mijn NRPS'ers sowieso ook al niet. (En uiteraard bij meer rassen)

Bij mij heb ik alleen een gedeelte weggehaald onder de sportnaam en hier nooit problemen over gehad.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 11:00

rien10 schreef:
Amiigo schreef:

Dan is er inderdaad niets aan de hand. Maar, hoe weet die stuart dan zijn niet-sport-naam?

tijdens het controleren van d'r chip.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 11:02

Punz schreef:
:D Dat is wel een alles veranderende opmerking ja.
Je moet nl wél starten onder de bij het KNHS opgegeven sportnaam.

Het grappige is dat ik wel de jaargang letter heb aangehouden :=

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 11:51

Net een startpas aangevraagd voor mijn paard die op het stamboekpapier als G staat vermeld. De site geeft aan dat als je de sportnaam anders wil hebben, dat je dan meteen de naam moet wijzigen bij "mijn paard". De eerste keer is het gratis.
Dus gedaan en nu staat hij gewoon onder zijn sportnaam in KNHS, dus ik ga er van uit dat deze naam ook op de startpas komt. Het kan dus gewoon, nu maar hopen dat het hier goed gaat. :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:16

Dus: paspoort naam is anders dan de officiële soortnaam? Dat is inderdaad bij heel veel paarden het geval en als het allemaal officieel is mogen ze daar geen commentaar op geven. De persoonlijke mening van deze official doet er niet toe.